Κυριακής, 13 Απριλίου 2003, μια ημερομηνία που δεν θα ξεχάσουν ποτέ οι κάτοικοι στο Μακροχώρι Ημαθίας.
Ήταν λίγο, πριν τις 8 η ώρα, το βράδυ, όταν βγήκε το πρώτο έκτακτο δελτίο ειδήσεων και πάγωσε ο χρόνος. Πούλμαν γεμάτο με μαθητές της Α’ λυκείου, επέστρεφε από εκδρομή στην Αθήνα, στο Μακροχώρι Ημαθίας. Ο οδηγός ενός φορτηγού που μετέφερε νοβοπάν από τον Προβατώνα Έβρου στην Αθήνα, έχασε τον έλεγχο και συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το λεωφορείο στο 388ο χιλιόμετρο στην εθνική οδό Λάρισας- Θεσσαλονίκης, κοντά στην κοιλάδα των Τεμπών. Από την σύγκρουση χτυπήθηκε το μπροστινό μέρος γδέρνοντας την αριστερή πλευρά του λεωφορείου. Οι ιμάντες που συγκρατούν τα νοβοπάν υποχώρησαν με αποτέλεσμα να πέσουν σαν ξυράφια στους ανυποψίαστους μαθητές. Το λεωφορείο κόπηκε στα δυο και το μόνο που επικράτησε ήταν πανικός. Τα σωστικά συνεργεία έκαναν πάνω από τρεις ώρες να απεγκλωβίσουν νεκρούς και τραυματίες. Τα παιδιά ήταν σε σοκ βλέπονταν τους συμμαθητές τους να έχουν πεθάνει.
Ο οδηγός της νταλίκας άρχισε να ουρλιάζει «Εγώ φταίω, σκότωσα τα παιδιά. Θα μπορούσε να είναι η κόρη μου μέσα».
Τα νέα φτάνουν στο Μακροχώρι Ημαθείας των 7 χιλιάδων κατοίκων. Οι γονείς προσπαθούν να επικοινωνήσουν με το σχολείο και την αστυνομία. Κανείς δεν του δίνει ξεκάθαρες απαντήσεις και τι να τους πουν;. Αυτό το οποίο γνωρίζουν είναι πως υπάρχουν νεκροί, μα και πώς να πεις σε έναν γονιό πως το παιδί τους σκοτώθηκε.
Το πόρισμα δεν άργησε να βγει. Το απέδωσαν στην ταχύτητα που ανέπτυξε ο οδηγός της νταλίκας όταν πήρε τη στροφή. Δεν είχε ορατότητα και δεν πρόλαβε να φρενάρει με αποτέλεσμα να πέσει πάνω στο πούλμαν.
Τα ευρήματα έδειξαν και κάτι άλλο. Ο δρόμος δεν πληρούσε καμία από τις προϋποθέσεις ασφαλείας που απαιτεί μια εθνική οδός. Ο δρόμος ήταν στενός, μόνο με μιάμιση λωρίδα ανά κατεύθυνση και με συνεχείς στροφές. Το πλάτος της ασφάλτου στο σημείο της κοιλάδας των Τεμπών ήταν 9,5 μέτρα, ενώ σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας που είχε θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση έπρεπε να έχει τουλάχιστον 17,80 μέτρα πλάτος.
Την επόμενη ημέρα το ΥΠΕΧΩΔΕ έβγαλε μια ανακοίνωση που εξόργισε τους οδηγούς της περιοχής. Σύμφωνα με την Βάσω Παπανδρέου το δυστύχημα έγινε σε ευθύγραμμο τμήμα του δρόμου, το οποίο είχε συντηρηθεί πρόσφατα.
Ο οδηγός της νταλίκας καταδικάστηκε σε 15 έτη κάθειρξης, ενώ στον ιδιοκτήτη της εταιρείας που άνηκε η νταλίκα επιβλήθηκε ποινή κάθειρξης 14 ετών και τριών μηνών. Το δικαστήριο αξίωσε αποζημίωση 8.500.000 ευρώ στις οικογένειες των θυμάτων.
Την ημέρα της κηδείας των παιδιών οι συνάδελφοι που κάλυπταν την υπόθεση ανέφεραν πως ανά 200 μέτρα υπήρχε ένα λευκό φέρετρο. Την επόμενη ημέρα, 60 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί πήγαν στην περιοχή για να βοηθήσουν τις οικογένειες των θυμάτων. Λίγο, αργότερα στήθηκε μια μαρμάρινη πλάκα στη μνήμη των αδικοχαμένων μαθητών, η οποία έγραφε: «Στο σημείο αυτό, με ευθύνη της πολιτείας και στον βωμό του κέρδους, θυσιάστηκαν οι 21 μαθητές της Α΄ τάξης του Λυκείου Μακροχωρίου Ημαθίας»….