Τον γύρο του κόσμου κάνει το ρεπορτάζ του διεθνούς ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters σχετικά με την ασφάλεια των ελληνικών σιδηροδρόμων ένα χρόνο μετά το έγκλημα στα Τέμπη.
«Ο φόβος για την ασφάλεια παραμένει» γράφει το ρεπορτάζ που αναδεικνύει την αδράνεια της κυβέρνησης Μητσοτάκη ένα χρόνο μετά το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα της Ελλάδας.
«Λίγα έχουν γίνει για να βελτιωθεί σημαντικά η ασφάλεια των τρένων, παρά τις αυξανόμενες ενδείξεις ότι οι ελλείψεις του συστήματος συνέβαλαν στην πρόκληση του δυστυχήματος» και το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας «είναι επιρρεπές σε μελλοντικά ατυχήματα, εάν δεν βελτιωθεί η ασφάλεια», γράφει το διεθνές πρακτορείο που τονίζει ότι «τα συστήματα τηλεχειρισμού και επικοινωνίας των τρένων, υποχρεωτικά βάσει του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξακολουθούν να μην λειτουργούν».
Αφού 57 άνθρωποι σκοτώθηκαν στο χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα πριν από έναν χρόνο, η κυβέρνηση υποσχέθηκε να διορθώσει ένα σύστημα που καταρρέει από παραμέληση δεκαετιών.
«Τα τρένα θα ξαναρχίσουν τη λειτουργία τους με ασφάλεια στο μέγιστο δυνατό επίπεδο», δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μετά τη συντριβή.
Ένα χρόνο μετά, ωστόσο, οι ειδικοί στα ατυχήματα και οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι λένε ότι ελάχιστα έχουν γίνει για να βελτιωθεί σημαντικά η ασφάλεια των τρένων, παρά τα αυξανόμενα στοιχεία ότι οι ελλείψεις του συστήματος βοήθησαν στην πρόκληση του ατυχήματος.
Τα συστήματα τηλεχειρισμού και επικοινωνίας των τρένων, υποχρεωτικά βάσει της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξακολουθούν να μην λειτουργούν, ανέφεραν αξιωματούχοι στο Reuters. Οι αριθμοί του προσωπικού των σιδηροδρόμων στην κύρια σιδηροδρομική εταιρεία έχουν μειωθεί μετά τη συντριβή και όσοι έχουν απομείνει περιμένουν νέα εκπαίδευση.
Η κατάσταση ανησυχεί τους ειδικούς που λένε ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας είναι επιρρεπές σε μελλοντικά ατυχήματα εάν δεν βελτιωθεί η ασφάλεια. Εν τω μεταξύ, οι θλιμμένες οικογένειες και οι επιζώντες απαιτούν απαντήσεις.
«Δεν πήραμε το μάθημά μας και δεν πράξαμε», είπε ο Κώστας Λακαφώσης, ανακριτής ατυχημάτων που ανατέθηκε από συγγενείς των θυμάτων. «Δυστυχώς, ο σιδηρόδρομος δεν είναι σε καλύτερη κατάσταση».
Διαβάστε επίσης: Θεσσαλονίκη: 57 καρέκλες που δεν πρέπει να αδειάσουν όσο διαρκεί το ταξίδι – Νέα πορεία για τα Τέμπη (Photos – Videos)