Σοβαρά ερωτήματα εγείρονται μετά τα νέα στοιχεία που έρχονται στο φως για το φορτηγό πλοίο Raptor, που βυθίστηκε την Κυριακή ανοιχτά της Λέσβου. Την ίδια στιγμή, άκαρπες παραμένουν οι έρευνες για τον εντοπισμό των 12 μελών του πλοίου, ενώ υπενθυμίζεται ότι έχει εντοπιστεί ένας νεκρός, και ένας έχει διασωθεί.
Διαβάστε επίσης: Raptor: Βίντεο ντοκουμέντο λίγο πριν τη βύθιση του πλοίου ανοιχτά της Λέσβου
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πλοίο ήταν στη «μαύρη λίστα» διεθνών Αρχών Ελέγχου (Paris MOU και Black Sea MOU), καθώς πριν από 24 μήνες είχε διαπιστωθεί ότι τα έγγραφα που αφορούσαν στα μέλη του πληρώματος ήταν μη θεωρημένα, ενώ υπήρχαν και παράνομες εγγραφές στο βιβλίο πετρελαίου (Oil Record Book).
Η μαρτυρία που ενισχύει τις ενδείξεις
Μάλιστα, σημαντική είναι και η μαρτυρία του διασωθέντα ναυτικού ο οποίος φέρεται να δήλωσε στα στελέχη του Λιμενικού ότι τελικός προορισμός του πλοίου ήταν η Ουκρανία και πως η Κωνσταντινούπολη αποτελούσε σταθμό για ανεφοδιασμό. Παράλληλα, οι παρατυπίες ενισχύουν τις υπόνοιες ότι έκανε ακαταχώρητα δρομολόγια, γεγονός που ερμηνεύεται ως μια ισχυρή ένδειξη πως εμπλέκεται σε υποθέσεις λαθρεμπορίου.
Γεγονός που ενισχύει τα σενάρια για λαθρεμπόριο είναι ότι το πλήρωμα, ακολουθώντας τις οδηγίες της πλοιοκτήτριας εταιρείας, δεν ζήτησε βοήθεια το Σάββατο, παρόλο πλοίο παρουσίαζε εισροή υδάτων και το έπραξε μόλις λίγη ώρα πριν από τη βύθισή του το πρωί της Κυριακής.
Διαβάστε επίσης: Raptor: Κορυφώνεται η αγωνία για τους αγνοούμενους – «Το πλοίο έμπαζε νερά από το Σάββατο» (Videos)
65 σοβαρές ελλείψεις
Την ίδια ώρα ο ναύαρχος ε.α. Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και διεθνής πραγματογνώμονας, Νίκος Σπανός, μιλώντας στο Ethnos.gr, αποκάλυψε πως «το πλοίο ήταν μεγάλης ηλικίας, 40 ετών, και σε έκθεση επιθεώρησης που διενεργήθηκε τον Αύγουστο του 2018 σε ευρωπαϊκό λιμάνι και συγκεκριμένα στην Τούσλα της Ρουμανίας βρέθηκαν από τις αρμόδιες αρχές ελέγχου (Port State Control/Paris MOU) 65 σοβαρές ελλείψεις εκ των οποίων οι 45 ήταν άκρως επικίνδυνες για την ασφάλεια του πληρώματος και του πλοίου».
«Κάποιες από αυτές έχουν να κάνουν με τα μέσα ασφαλείας του πλοίου και κάποιες με την κατασκευή του. Στο λιμάνι αυτό έμεινε 19 ολόκληρες ημέρες και στη συνέχεια του δόθηκε άδεια απόπλου με προσωρινά πιστοποιητικά για ένα ταξίδι μέχρι την Αίγυπτο για επισκευαστική βάση με σκοπό να κάνει οριστική αποκατάσταση των ελλείψεων του πλοίου. Στη συνέχεια έπρεπε ο παρακολουθείς του πλοίου νηογνώμονας να το επιθεωρήσει και να εκδώσει εκ νέου πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του, δηλαδή να διατηρεί την κλάση του», ανέφερε.
Το βίντεο – ντοκουμέντο
Βίντεο ντοκουμέντο από το πλοίο «Raptor» λίγες στιγμές πριν βυθιστεί ανοιχτά της Λέσβου έδωσε στη δημοσιότητα τουρκική ιστοσελίδα.
Στο βίντεο φαίνονται τα κύματα να «χτυπούν» την πρύμνη του «Raptor».