Raptor: Σε λίστα από διάφορες Μυστικές Υπηρεσίες για σωρεία παραβιάσεων – Άκαρπες οι έρευνες για τους αγνοούμενους

Raptor: Σε λίστα από διάφορες Μυστικές Υπηρεσίες για σωρεία παραβιάσεων – Άκαρπες οι έρευνες για τους αγνοούμενους

Άκαρπες παραμένουν οι έρευνες για τον εντοπισμό και τη διάσωση των 12 μελών του πλοίου που ναυάγησε ανοιχτά της Λέσβου το πρωί της Κυριακής, ενώ οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο τις επιχειρήσεις. Παράλληλα, το κουφάρι του πλοίου δεν έχει βρεθεί και όπως όλα δείχνουν η αλήθεια για το εμπόρευμα του πλοίου δεν θα αποκαλυφθεί.

Υπενθυμίζεται ότι το πλοίο ήταν στη «μαύρη λίστα» διεθνών Αρχών Ελέγχου (Paris MOU και Black Sea MOU), καθώς πριν από 24 μήνες είχε διαπιστωθεί ότι τα έγγραφα που αφορούσαν στα μέλη του πληρώματος ήταν μη θεωρημένα, ενώ υπήρχαν και παράνομες εγγραφές στο βιβλίο πετρελαίου (Oil Record Book).

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ήταν «κοκκινισμένο» σε ειδική λίστα από διάφορες Μυστικές Υπηρεσίες όπως και από την ΕΥΠ καθώς είχε παρατηρηθεί πως έκανε συχνά σωρεία παραβιάσεων ως προς το δηλωθέν φορτίο και τα δρομολόγια που ακολουθούσε και υπήρχαν υποψίες μεταφοράς παράνομων φορτίων. Έτσι, εξαιτίας αυτού του λόγου στις έρευνες συμμετέχει σε πληροφοριακό επίπεδο και η ΕΥΠ.

Ο μόνος διασωθείς από το ναυάγιο, Αιγύπτιος ναυτικός 40 ετών, παραμένει στο νοσοκομείο Μυτιλήνης και είναι καλά στην υγεία του.

Στις έρευνες που συνεχίζονται συμμετέχουν τρία σκάφη του Λιμενικού Σώματος, ένα σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού καθώς και ένα πλοίο του ΝΑΤΟ. Νωρίς το πρωί στις έρευνες συμμετείχε και ένα ελικόπτερο της Frontex.

 

Διαβάστε επίσης: Raptor: Βίντεο ντοκουμέντο λίγο πριν τη βύθιση του πλοίου ανοιχτά της Λέσβου

Η μαρτυρία που ενισχύει τις ενδείξεις

Χαρακτηριστική είναι η μαρτυρία του διασωθέντα ναυτικού ο οποίος φέρεται να δήλωσε στα στελέχη του Λιμενικού ότι τελικός προορισμός του πλοίου ήταν η Ουκρανία και πως η Κωνσταντινούπολη αποτελούσε σταθμό για ανεφοδιασμό. Παράλληλα, οι παρατυπίες ενισχύουν τις υπόνοιες ότι έκανε ακαταχώρητα δρομολόγια, γεγονός που ερμηνεύεται ως μια ισχυρή ένδειξη πως εμπλέκεται σε υποθέσεις λαθρεμπορίου.

Γεγονός που ενισχύει τα σενάρια για λαθρεμπόριο είναι ότι το πλήρωμα, ακολουθώντας τις οδηγίες της πλοιοκτήτριας εταιρείας, δεν ζήτησε βοήθεια το Σάββατο, παρόλο πλοίο παρουσίαζε εισροή υδάτων και το έπραξε μόλις λίγη ώρα πριν από τη βύθισή του το πρωί της Κυριακής.

Διαβάστε επίσης: Raptor: Κορυφώνεται η αγωνία για τους αγνοούμενους – «Το πλοίο έμπαζε νερά από το Σάββατο» (Videos)

Την ίδια ώρα ο ναύαρχος ε.α. Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και διεθνής πραγματογνώμονας, Νίκος Σπανός, αποκάλυψε πως  «το πλοίο ήταν μεγάλης ηλικίας, 40 ετών, και σε έκθεση επιθεώρησης που διενεργήθηκε τον Αύγουστο του 2018 σε ευρωπαϊκό λιμάνι και συγκεκριμένα στην Τούσλα της Ρουμανίας βρέθηκαν από τις αρμόδιες αρχές ελέγχου (Port State Control/Paris MOU) 65 σοβαρές ελλείψεις εκ των οποίων οι 45 ήταν άκρως επικίνδυνες για την ασφάλεια του πληρώματος και του πλοίου».

«Κάποιες από αυτές έχουν να κάνουν με τα μέσα ασφαλείας του πλοίου και κάποιες με την κατασκευή του. Στο λιμάνι αυτό έμεινε 19 ολόκληρες ημέρες και στη συνέχεια του δόθηκε άδεια απόπλου με προσωρινά πιστοποιητικά για ένα ταξίδι μέχρι την Αίγυπτο για επισκευαστική βάση με σκοπό να κάνει οριστική αποκατάσταση των ελλείψεων του πλοίου. Στη συνέχεια έπρεπε ο παρακολουθείς του πλοίου νηογνώμονας να το επιθεωρήσει και να εκδώσει εκ νέου πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του, δηλαδή να διατηρεί την κλάση του», ανέφερε.

Documento Newsletter