Ράλλυ Ντακάρ 2025: Νικήτες & Ελληνική Συμμετοχή!

Τα 7.453 χιλιόμετρα του Ράλλυ Ντακάρ κατέληξαν σε ένα συναρπαστικό τελικό στη Σαουδική Αραβία, με το στάδιο 12 να προσφέρει ένα θέαμα  στην έρημο που θύμιζε την αρχική παράδοση της Σενεγάλης Lac Rose, όταν οι αγωνιζόμενοι μάχονταν μαζί μέχρι τη γραμμή του τερματισμού.

Η σημερινή δράση στο στάδιο 12 έκλεισε την αυλαία των επικών δύο εβδομάδων στην Αραβική Χερσόνησο.

Στο τέταρτο μόλις Ντακάρ του και χωρίς να έχει τερματίσει ποτέ στην πρώτη δεκάδα στο παρελθόν, ο Τόσκα Σαρέινα πραγματοποίησε μια λαμπρή εμφάνιση καθ’ όλη τη διάρκεια των 13 ημερών των αγώνων και κατέλαβε μια φανταστική δεύτερη θέση, καθώς πίεσε τον φετινό νικητή, Ντάνιελ Σάντερς, μέχρι το τέλος, όπου μόλις 8’50» τους χώριζαν μετά από 53 ώρες αγώνα. Μετά το περσινό Ντακάρ, όταν ο Σαρέινα εγκατέλειψε στο πρώτο στάδιο με αποτέλεσμα να υποστεί κάταγμα στον καρπό, ήταν μια εκπληκτική ανατροπή για τον νεαρό Ισπανό. Έχοντας να αποδείξει κάτι, ο φετινός νικητής του 11ου σταδίου παρέμεινε ήρεμος και συγκεντρωμένος μετά το χθεσινό του masterclass στους τεράστιους αμμόλοφους, όπου πήρε εκπληκτικά επτά λεπτά από τον Σάντερς, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να απορροφήσει την πίεση όταν χρειάζεται.

Ο Ντάνιελ Σάντερς κέρδισε το Ράλλυ Ντακάρ 2025

Ο Ντάνιελ Σάντερς κέρδισε το Ράλλυ Ντακάρ 2025. Διεκδικώντας την πρώτη του νίκη στο Ντακάρ, ο Ντάνιελ εξασφάλισε πέντε νίκες σε στάδια και οδήγησε τον αγώνα από την αρχή μέχρι τον τερματισμό για να κερδίσει με διαφορά σχεδόν εννέα λεπτών. Ο νεοφερμένος στο Dakar Edgar Canet πραγματοποίησε ένα συγκλονιστικό ντεμπούτο, πρώτος στην κατηγορία Rally2 με τέσσερις νίκες σε ειδικές διαδρομές και τερματίζοντας εντυπωσιακά όγδοος στη γενική κατάταξη. Ο Luciano Benavides πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα στο Ντακάρ όλων των εποχών, τερματίζοντας τέταρτος μετά από δύο διαδοχικές νίκες σε ειδικές διαδρομές. Παρά την πρόωρη απόσυρσή του, ο Κέβιν Benavides έδειξε μεγάλη αποφασιστικότητα, πραγματοποιώντας ισχυρές επιδόσεις κατά την πρώτη εβδομάδα των αγώνων.

Ο Ντάνιελ Σάντερς κυριάρχησε στο Ράλλυ Ντακάρ, με αποκορύφωμα την έκτη θέση στην ειδική διαδρομή μαζικής εκκίνησης 61 χιλιομέτρων του 12ου ετάπ, που τον στέφθηκε πρωταθλητή γενικής. Από την αρχή, ο Daniel έδειξε την ταχύτητα και τις ικανότητές του, κερδίζοντας τον πρόλογο, το εναρκτήριο στάδιο και το εξαιρετικά δύσκολο 48ωρο στάδιο Chrono, για να πάρει από νωρίς το προβάδισμα. Διεκδικώντας δύο ακόμη νίκες σε ειδικές διαδρομές με το άψογο KTM 450 RALLY και χωρίς να εγκαταλείψει ποτέ το συνολικό του πλεονέκτημα, ο Σάντερς είναι μόλις ο δεύτερος αναβάτης στην ιστορία που οδηγεί το Ράλι Ντακάρ από την αρχή έως τον τερματισμό.

Η κατάταξη του Ράλλυ Ντακάρ 2025

Η Ελληνική συμμετοχή

Ο μοναδικός Έλληνας συμμετέχων στον πιο απαιτητικό «μαραθώνιο» του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που δοκιμάζει άνθρωπο και μηχανή στα άγονα χιλιόμετρα της ερήμου.

Ένας από τους πιο δύσκολους, αν όχι ο πιο εξαντλητικός, αγώνας μηχανοκίνητου αθλητισμού εκτυλίσσεται εδώ και μέρες στα άνυδρα τοπία της Σαουδικής Αραβίας. Το Ράλι Ντακάρ, αρχικά γνωστό ως Ράλλυ Παρίσι-Ντακάρ, ξεκίνησε το 1978 ως ένα τολμηρό όραμα του Γάλλου Τιερί Σαμπίν να διασχίσει δύο ηπείρους -την Ευρώπη και την Αφρική- σε μια μαραθώνια περιπέτεια.

Συγκρινόμενος με την αντοχή και την κληρονομιά ενός κλασικού μαραθωνίου, ο αγώνας αυτός καλύπτει κάθε χρόνο πάνω από 7.000 χιλιόμετρα εξειδικευμένων διαδρομών. Οι συμμετέχοντες διαγωνίζονται σε τρεις κύριες κατηγορίες: μοτοσικλέτες, αυτοκίνητα και φορτηγά, κάθε μία από τις οποίες τηρεί συγκεκριμένα πρότυπα κινητήρα και σχεδιασμού. Ο απώτερος στόχος για κάθε διαγωνιζόμενο; Να περάσει τη γραμμή του τερματισμού.

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η μοναδική εκπροσώπηση της Ελλάδας προέρχεται από τον Βασίλη Μπούδρο, αγωνιστή μοτοσικλετών enduro και ράλι. Ο Βασίλης ξεκίνησε το ταξίδι του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε νεαρή ηλικία, αγωνιζόμενος σε τοπικούς φιλικούς αγώνες με τη βοήθεια φίλων που του παρείχαν την πρώτη του αγωνιστική μοτοσικλέτα. Από τότε, έχει συγκεντρώσει πολλές συμμετοχές και διακρίσεις σε διεθνείς αγώνες, όπως το Ράλι Ανδαλουσία και το εξαντλητικό Ράλι ντε Μαρόκ. Το πάθος του για τις μοτοσικλέτες και την ταχύτητα του εμφύσησε ο παππούς του, ο οποίος είχε ένα από τα πρώτα καταστήματα ανταλλακτικών μοτοσικλετών στην Αθήνα.

Στο Ράλλυ Ντακάρ 2025, ο Βασίλης οδηγεί τον έμπιστο σύντροφό του, το «Pnoi» (Ανάσα), μια εργοστασιακή μοτοσικλέτα Husqvarna FE 450cc που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τέτοιες ακραίες διοργανώσεις. Ο κύριος χορηγός της ομάδας του, η DNA High Performance Filters -μια ελληνική εταιρεία που ειδικεύεται στα φίλτρα αέρα υψηλών προδιαγραφών- ανέπτυξε ένα προσαρμοσμένο φίλτρο ικανό να αντέξει στις σκληρές συνθήκες της ερήμου. Άλλοι βασικοί χορηγοί είναι η Husqvarna Hellas και ο όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος, οι οποίοι έχουν υποστηρίξει τον Βασίλη σε όλο το ταξίδι του.

Καθώς ολοκληρώνεται το πρώτο στάδιο του ράλι, οι αγωνιζόμενοι έχουν ήδη καλύψει 3.500 χιλιόμετρα σε λιγότερο από επτά ημέρες. Ο Βασίλης συνεχίζει να βελτιώνει τις ατομικές του επιδόσεις, καταλαμβάνοντας αυτή τη στιγμή την 11η θέση στην κατηγορία Original by Motul και την 56η θέση στο σύνολο. Η αποφασιστικότητα και η ανθεκτικότητά του ενσαρκώνουν το πνεύμα του Ντακάρ, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι τα όνειρα που τροφοδοτούνται από πάθος και επιμονή μπορούν να γίνουν πραγματικότητα.

Για την ιστορία, νικητής του φετινού Rally Dakar ήταν ο Ρίκι Μπράμπεκ με Honda αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον Ρος Μπράντς με την εκπληκτική Hero και στην 3η θέση τον Αντριέν Βαν Μπέβερεν επίσης με Honda. Εντυπωσιακό ήταν το γεγονός ότι καμία KTM ή Husqvarna δεν βρέθηκε φέτος στο βάθρο.

Διαβάστε επίσης

Αστυνομικός Βουλή: Ποινική δίωξη στη σύζυγό του για βιασμό ανηλίκου κατά συρροή – Ελεύθερη υπό όρους

Τροχαίο Χανιά: Άρση του απορρήτου των επικοινωνιών ζητά η οικογένεια του 22χρονου Παναγιώτη

Τέμπη: Συμπληρωματική αναφορά Κοκοτσάκη «σφραγίζει» το έγκλημα – Πώς οι υδρογονάνθρακες έκαψαν επιζώντες επιβάτες

Εκεχειρία στη Γάζα: Ισραήλ και Χαμάς υπέγραψαν τη συμφωνία – Με κατάρρευση απειλείται η κυβέρνηση Νετανιάχου

Καιρός: «Μίνι Αλκυονίδες» το Σαββατοκύριακο – Πότε φτάνει στη χώρα το «σιβηρικό ψύχος»

«Ασπιρίνες», βραχιολάκια και… καθρεφτάκια από Αδωνη

Νερό και ρεύμα βορά στην αισχροκέρδεια