Ραγκούσης: «Ούτε υπάλληλος της Cosco δεν θα τολμούσε να εισηγηθεί αυτές τις άθλιες διατάξεις»

Ραγκούσης: «Ούτε υπάλληλος της Cosco δεν θα τολμούσε να εισηγηθεί αυτές τις άθλιες διατάξεις»

«Ούτε υπάλληλος της Cosco, ούτε υπάλληλος της εταιρείας που μονοπωλιακά εκμεταλλεύεται τα στερεά απόβλητα των καραβιών, δεν θα τολμούσε να εισηγηθεί αυτές τις άθλιες διατάξεις» επισημαίνει ο κοινοβουλευτικό εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Ραγκούσης με αφορμή τη χθεσινή συζήτηση που διεξήχθη στη Βουλή με αφορμή το σχέδιο νόμου για την ολοκληρωμένη θαλάσσια και νησιωτική πολιτική.

Αναλυτικά η ανάρτησή του στο facebook από τη χθεσινή συζήτηση

«Ούτε υπάλληλος της Cosco, ούτε υπάλληλος της εταιρείας που μονοπωλιακά εκμεταλλεύεται τα στερεά απόβλητα των καραβιών, δεν θα τολμούσε να εισηγηθεί αυτές τις άθλιες διατάξεις, ενάντια στην πραγματική οικονομία των λιμανιών, ενάντια στις χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στους δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους».

Σημεία από την ομιλίας κατά τη συζήτηση του σ/ν του Υπ. Ναυτιλίας στην Ολομέλεια της Βουλής

-Θεωρώ αυτό το νομοσχέδιο ως το νομοσχέδιο «ρήξης» της ΝΔ με την πραγματική οικονομία που ζει και αναπτύσσεται μέσα και γύρω από τα λιμάνια στον Πειραιά και όχι μόνο.

Είναι νομοσχέδιο ρήξης της ΝΔ με τη συντριπτική πλειοψηφία των Μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο χώρο των λιμανιών,

ένα νομοσχέδιο ρήξης της ΝΔ με δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους στη ναυτιλία, τα λιμάνια και γύρω από αυτά.

Οι πλοηγοί έκαναν σήμερα, με 100% συμμετοχή, μια εντελώς δικαιολογημένη απεργία.

Οι ναυπηγοεπισκευαστές εξέφρασαν ήδη την αντίδραση και άρνησή τους σε αυτά τα οποία θεσμοθετείτε σήμερα.

Οι ακτοπλόοι έχουν εκδηλώσει ήδη τη δική τους αντίρρηση.

Χιλιάδες εργαζόμενοι, ναυτικοί που ενημερώνονται ώρα με την ώρα και από στόμα σε στόμα γι’ αυτά που ψηφίζετε σήμερα και δεν θα τα ξεχάσουν ποτέ.

Γιατί τελικά είστε δήθεν το κόμμα της ελεύθερης οικονομίας, δήθεν του υγιούς ανταγωνισμού, είστε δήθεν το κόμμα της μεσαίας τάξης, αυτής της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας.

Τελικά είσαστε δήθεν το κόμμα που νοιάζεστε για τους εργαζόμενους.

Και τι συμβαίνει στην πραγματικότητα την ώρα που εσείς ψηφίζετε αυτές τις διατάξεις;

Ποια ήταν τα κοινωνικά αιτήματα σήμερα;

-Το πρώτο κεντρικό κοινωνικό αίτημα είναι ότι δε μπορεί να μείνει απροστάτευτη η πραγματική οικονομία των λιμανιών από τη μονοπωλιακή τάση της Cosco που μέρα με την ημέρα διογκώνεται και που εκδηλώνει την αδηφάγο διάθεση και πρόθεση να μην αφήσει τίποτα γύρω. Τίποτα ελληνικό, τίποτα μικρομεσαίο, τίποτα που να σχετίζεται με ελληνική επιχειρηματικότητα και κατ΄ επέκταση και με εργαζόμενους που εργάζονται σε αυτήν.

Με πολύ μεγάλη ένταση, επίσης, βγαίνει το αίτημα από την πραγματική οικονομία του Πειραιά εδώ και καιρό, ότι δεν μπορεί η Cosco να πάρει και το 16% του ΟΛΠ αφού δεν έχει τηρήσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις και δεν έχει ολοκληρώσει τις υποχρεωτικές επενδύσεις που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης.

-Το δεύτερο μεγάλο κοινωνικό αίτημα, ανοίξτε την οικονομία των λιμανιών στον ανταγωνισμό,

αφήστε την να αναπνεύσει, επιτρέψτε της να ρίξει τις τιμές,

αφήστε και άλλες εταιρίες να μπουν στον ανταγωνισμό για να πέσουν οι τιμές για τους χρήστες και τους πολίτες.

-Απέναντι σε αυτά τα κοινωνικά αιτήματα, τι κάνει απόψε η κυβέρνηση;

-Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη, με το παρόν νομοσχέδιο, διατηρεί μέχρι 31/12/2021 το μονοπώλιο στη διαχείριση των στερεών αποβλήτων των πλοίων.

-Η κυβέρνηση Μητσοτάκη – Πλακιωτάκη, απονεκρώνει την ΡΑΛ, την ανεξάρτητη αρχή για την προστασία από τις μονοπωλιακές πρακτικές της Cosco.

-Επιπλέον ανάβει το πράσινο φως σε έναν συγκεκριμένο πλοιοκτήτη να συνεχίσει να κακομεταχειρίζεται τους ναυτικούς προβλέποντας ότι η ποινή που θα του επιβάλλεται να είναι ασήμαντη.

Πηγαίνετε κ. Πλακιωτάκη σε μια οικογένεια ναυτικών μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου και μιλήστε με τα παιδιά των ναυτικών που δεν θα μπορούν να δουν τους πατεράδες τους γιατί δεν θα υπάρχει δίκτυ προστασίας και καμία ποινή για την παράνομη υπερωριακή εργασία.

-Κ. Πλακιωτάκη, ούτε υπάλληλος της Cosco,

ούτε υπάλληλος της εταιρείας που μονοπωλιακά εκμεταλλεύεται τα στερεά απόβλητα των καραβιών, δεν θα τολμούσε να είχε έρθει στην Ολομέλεια και να εισηγηθεί αυτές τις χυδαίες και άθλιες διατάξεις,

ενάντια στην πρα​γματική οικονομία των λιμανιών,

ενάντια των χιλιάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων και δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων. 

Documento Newsletter