Νέες βολές της ακροδεξιάς της Νέας Δημοκρατίας κατά του Μεγάρου Μαξίμου με αφορμή την ιδιωτικοποίηση του ΕΦΚΑ από την κυβέρνηση Μητσοτάκη μέσα από νέο τους άρθρο στην ιστοσελίδα antinews.gr που εκφράζει τις απόψεις της.
«… η κυβέρνηση των «αρίστων» του Κυριάκου προωθεί στο υπερ – ταμείο δομικές αλλαγές για την αναξιοκρατική πρόσληψη και τοποθέτηση σωρείας διευθυντών, με… απλή υπόδειξη υπουργού βάσει, προφανώς, “μητσοτακικών φρονημάτων” (και με το ΑΣΕΠ σε ρόλο “διακοσμητικό”)», αναφέρουν μεταξύ άλλων.
Σημειώνουν μάλιστα πως το νομοσχέδιο του Κωστή Χατζηδάκη για τον ΕΦΚΑ, σηματοδοτεί την οριστική «κατεδάφιση» του δημόσιου συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης και το πέρασμα του, σε βάθος -λίγου- χρόνου, σε ιδιωτικές εταιρίες.
Το άρθρο όπως δημοσιεύθηκε στο antinews.gr:
Σε «μητσοτακικά παιδιά» ο ΕΦΚΑ με υπογραφή Χατζηδάκη
Πώς κινδυνεύει το υπερ–ταμείο, εάν εφαρμοστεί το νομοσχέδιο του υπουργού Εργασίας, να περάσει δια χειρός «golden boys», αρεστών του πρωθυπουργικού περιβάλλοντος, σε ιδιωτικές εταιρίες – Ελλείψεις προσωπικού και «κομματοκρατία» στα χρόνια των μνημονίων, με κατάργηση των κρίσεων και «ετσιθελικές» αναθέσεις καθηκόντων σε κομματικούς, οδήγησαν στα βράχια -και- το δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα
Την οριστική «κατεδάφιση» του δημόσιου συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης και το πέρασμα του, σε βάθος -λίγου- χρόνου, σε ιδιωτικές εταιρίες, σηματοδοτεί το «νομοσχέδιο Χατζηδάκη» για τον ΕΦΚΑ.
Κύριο στόχο της κυβέρνησης φαίνεται, σε πρώτη φάση, να αποτελεί η άλωση του από «μητσοτακικά παιδιά» τα οποία, με παχυλές αμοιβές (8.123 ευρώ τον μήνα έναντι 2.200 ευρώ που λαμβάνουν οι υπάλληλοι) θα καταλάβουν τις πλέον καίριες θέσεις ευθύνης.
Οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν το σχετικό ρεπορτάζ του Αntinews («Ελλάς, Ελλήνων (μόνο) Μητσοτακικών», στις 12 Ιανουαρίου 2022) βάσει του οποίου, η κυβέρνηση των «αρίστων» του Κυριάκου προωθεί στο υπερ – ταμείο δομικές αλλαγές για την αναξιοκρατική πρόσληψη και τοποθέτηση σωρείας διευθυντών, με… απλή υπόδειξη υπουργού βάσει, προφανώς, «μητσοτακικών φρονημάτων» (και με το ΑΣΕΠ σε ρόλο «διακοσμητικό»).
Γιατί, όμως, δεν μπορούν ιδιώτες να οδηγήσουν σε εύρυθμη λειτουργία τον ΕΦΚΑ αλλά, αντιθέτως, εάν το «νομοσχέδιο Χατζηδάκη», το οποίο συζητείται στη Βουλή, ψηφιστεί και υλοποιηθεί, τότε το δημόσιο υπερ – ταμείο, σταδιακά κινδυνεύει να αποτελέσει έναν λογαριασμό τον οποίο θα τον διαχειρίζεται, το πιο πιθανό, μια ή και περισσότερες ασφαλιστικές εταιρίες, με τις συντάξεις να είναι καθημερινά εκτεθειμένες σε υψηλά ρίσκα;
Επειδή το πρόβλημα στον ΕΦΚΑ, δηλαδή στο σύνολο των ασφαλιστικών ταμείων (το υπερ – ταμείο συστήθηκε πριν από περίπου 5 χρόνια, με την υπαγωγή κάτω από τη σκέπη του όλων των δημόσιων ταμείων κύριας ασφάλισης) δεν ήταν η έλλειψη εμπειρίας αλλά το διαρκώς μειούμενο, λόγω των μνημονιακών περιορισμών στις προσλήψεις και των συνταξιοδοτήσεων, προσωπικό τους, καθώς και η «κομματοκρατία».
Ειδικά σε ό,τι αφορά στην εμπειρία, τις γνώσεις για να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες προκλήσεις του ΕΦΚΑ τις έχουν μόνο οι υπάλληλοί του, δεδομένου ότι σε τμήματα, όπως αυτά της έκδοσης των συντάξεων, απαιτείται συγκεκριμένη εξειδίκευση την οποία δεν διαθέτουν, στο σύνολο της, ούτε οι περισσότεροι από τους πλέον ειδικευμένους εργατολόγους και λογιστές.
Δεν είναι τυχαίο, ούτε προκαλεί εντύπωση σε όσους γνωρίζουν τον χώρο της Κοινωνικής Ασφάλισης, το γεγονός ότι από τις υποθέσεις έκδοσης συντάξεων τις οποίες ανέλαβαν, βάσει του αμέσως προηγούμενου «σχεδίου Χατζηδάκη», νομικοί και φοροτεχνικοί, μέχρι στιγμής μόλις 5 συντάξεις έχουν εκδοθεί!
Αναθέσεις σε «κομματικά παιδιά»
Επίσης, το σύνολο του δημοσίου και φυσικά του ΕΦΚΑ και των ασφαλιστικών ταμείων που υπήχθησαν κάτω από τη σκέπη του, εδώ και αρκετές δεκαετίες το έχει μετατρέψει σε «εφιάλτη» για πολλούς πολίτες η «κομματοκρατία». Κάθε κυβέρνηση είθισται να τοποθετεί σε θέσεις ευθύνης, σε ρόλους προϊσταμένων, διευθυντών και γενικών διευθυντών, τα «δικά της παιδιά».
Ειδικά, όμως, από το 2010 και μετά, όταν η Ελλάδα πέρασε στη «μέγγενη» των μνημονίων, οι τοποθετήσεις με κομματικά κριτήρια, αντί να περιοριστούν, αποτέλεσαν παγιωμένη πρακτική.
Οι καθιερωμένες κρίσεις για τις θέσεις προϊσταμένων και διευθυντών, οι οποίες έτσι και αλλιώς ήταν κατευθυνόμενες σε πολλές περιπτώσεις, «πάγωσαν».
Οι τοποθετήσεις σε θέσεις ευθύνης έκτοτε άρχισαν να γίνονται «με ανάθεση καθηκόντων», δηλαδή ο κάθε υπουργός ή επικεφαλής δημόσιου φορέα έχρηζε «με ανάθεση καθηκόντων» (προσωρινά υποτίθεται) επικεφαλής της όποιας υπηρεσίας ή διεύθυνσης επιθυμούσε, όποιον / α ήθελε με βάση καθαρά κομματικά κριτήρια. Για τον λόγο αυτό, εξάλλου, οι περισσότεροι από τους προϊσταμένους και διευθυντές στο σύνολο του δημοσίου αναφέρονται στα έγγραφα σαν «αναπληρωτές», αφού δεν έχουν κριθεί για να αποκτήσουν τη θέση την οποία καλύπτουν.
Έτσι, από εκεί που με τις κρίσεις τηρούνταν έστω και στοιχειωδώς τα προσχήματα, τα τελευταία 10 και πλέον χρόνια οι θέσεις ευθύνης καλύφθηκαν σε έναν μεγάλο βαθμό από αρεστούς της εκάστοτε μνημονιακής κυβέρνησης, πολλοί εκ των οποίων δεν είχαν ούτε τα στοιχειώδη προσόντα και τις απαιτούμενες ικανότητες για να ανταπεξέλθουν στους ρόλους που τους ανατέθηκαν.
Το αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής είναι ορατό στους πολίτες, οι οποίοι ένιωσαν τον Δημόσιο Τομέα να υφίσταται ακόμη μεγαλύτερη, σε σχέση με το παρελθόν, «καθίζηση» όσον αφορά στη λειτουργία του και στην ικανότητά του να εξυπηρετεί το κοινωνικό σύνολο.
Κερασάκι στην τούρτα της αναξιοκρατίας
Το νομοσχέδιο του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη έρχεται να «γκρεμίσει» ό,τι απέμεινε από το καθεστώς «κομματοκρατίας», το οποίο γιγαντώθηκε και εδραιώθηκε στα χρόνια των μνημονίων, στον Δημόσιο Τομέα, με την αρχή να γίνεται από τον ΕΦΚΑ (τον μεγαλύτερο δημόσιο φορέα, μαζί με τον ΟΑΕΔ).
Σύμφωνα με το άρθρο 3 του «νομοσχεδίου Χατζηδάκη», οι επικεφαλής Γενικών Διευθύνσεων και Διευθύνσεων του ΕΦΚΑ θα διορίζονται με τριετή θητεία (!) σε θέσεις μετακλητών υπαλλήλων, κατόπιν δημόσιας προκήρυξης, η οποία εκδίδεται με μια απλή απόφαση του Διοικητή Ενιαίου Φορέα.
Οι διορισθέντες θα έχουν τη δυνατότητα ανανέωσης άπαξ των συμβάσεών τους. Τα κριτήρια επιλογής και η μοριοδότηση των υποψηφίων, τα απαιτούμενα ανά θέση τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, καθώς και η διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής υποψηφίων, συμπεριλαμβανομένης τυχόν συνέντευξης, θα καθορίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΦΚΑ (κατά παρέκκλιση από τα οριζόμενα στο Π.Δ. 8/2019).
Οι υποψήφιοι για τις θέσεις των Προϊσταμένων των Γενικών Διευθύνσεων και των Προϊσταμένων των Διευθύνσεων θα δύνανται να είναι δημόσιοι υπάλληλοι ή εργαζόμενοι σε φορείς του δημοσίου τομέα ή… ιδιώτες. Με απλή απόφαση του Διοικητή, μετά από εισήγηση τριμελούς επιτροπής η οποία θα συγκροτείται από τον υπουργό Εργασίας (θα αποτελείται από τον Υπηρεσιακό Γραμματέα του υπουργείου, τον Διοικητή του Ενιαίου Φορέα και ένα μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού Νομικής Σχολής) δηλαδή, πολύ απλά, μετά από υπόδειξη του υπουργού Εργασίας, οι Προϊστάμενοι των Γενικών Διευθύνσεων και των Διευθύνσεων θα επιλέγονται από το Διοικητικό Συμβούλιο του υπερ – ταμείου και θα πιάνουν δουλειά!
Οι «ημέτεροι» θα τοποθετούνται στις θέσεις τους αφού προηγουμένως θα έχουν εκδιωχθεί οι «αντιφρονούντες». Στο «νομοσχέδιο Χατζηδάκη» αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Μετά από την επιλογή Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων και Διευθύνσεων, σύμφωνα με το παρόν άρθρο, παύει αυτοδικαίως η άσκηση καθηκόντων ευθύνης των προϊσταμένων των αντίστοιχων οργανικών μονάδων του ΕΦΚΑ, είτε αυτοί έχουν επιλεγεί σύμφωνα με τον Υπαλληλικό Κώδικα, είτε σύμφωνα με ειδικές διατάξεις, καθώς, επίσης παύει και η άσκηση καθηκόντων ευθύνης λόγω αναπλήρωσης».
Το «έγκλημα» ολοκληρώνεται με την αμέσως επόμενη διάταξη, βάσει της οποίας «από την έναρξη ισχύος του παρόντος οι εκκρεμείς προκηρύξεις για την ανάδειξη Προϊσταμένων των Γενικών Διευθύνσεων και των Διευθύνσεων του ΕΦΚΑ κατά τις διατάξεις του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ ματαιώνονται».
Ασφαλιστικές εταιρείες
Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στη Βουλή κατά τη συζήτηση της ένστασης αντισυνταγματικότητας που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για το νομοσχέδιο εκσυγχρονισμού του ΕΦΚΑ, η οποία απορρίφθηκε, αναφερόμενος στη ρύθμιση για πρόσληψη Γενικών Διευθυντών και Διευθυντών και από τον ιδιωτικό τομέα, υποστήριξε ότι η δυνατότητα αυτή προβλέπεται από το Σύνταγμα, όταν υφίστανται κατάλληλα αιτιολογημένες ειδικές συνθήκες.
Ο κ. Χατζηδάκης απέρριψε επίσης τις αιτιάσεις για «συλλήβδην προσλήψεις στον ΕΦΚΑ από τον ιδιωτικό τομέα», επαναλαμβάνοντας ότι «δεν απευθυνόμαστε μόνο στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και στον δημόσιο τομέα συνολικά και στα στελέχη του ΕΦΚΑ».
Από την άλλη πλευρά, ο αρμόδιος υπουργός δεν ψέλλισε ούτε μισή κουβέντα για προσλήψεις προσωπικού, όταν είναι δεδομένες οι τεράστιες, εδώ και χρόνια, και διαρκώς αυξανόμενες ελλείψεις.
Προφανώς δεν ανέφερε τίποτα σχετικού αφού το ζητούμενο της κυβέρνησης δεν είναι να λειτουργήσει καλύτερα ο ΕΦΚΑ αλλά να τοποθετηθούν σε θέσεις καίριας ευθύνης «μητσοτακικά παιδιά» τα οποία, χωρίς να έχουν καμία σχετική εμπειρία με το έργο που καλείται το υπέρ – ταμείο να φέρει σε πέρας, μέσα στα αμέσως επόμενα χρόνια, θα τον παραδώσουν, κατά τα φαινόμενα, σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρίες.
Όπως, επιτέλους, δεδομένης της αρχικής κωλυσιεργίας που παρουσίασε η Αξιωματική Αντιπολίτευση, ανέφερε στη Βουλή η αρμόδια αναπληρώτρια τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ Θεανώ Φωτίου, η κυβέρνηση «δεν τορπιλίζει απλά τον ΕΦΚΑ αλλά εισάγει ένα νέο μοντέλο για ολόκληρο το κοινωνικό κράτος, Υγεία/Νοσοκομεία, Παιδεία/σχολεία και πανεπιστήμια, ασφάλιση/ΕΦΚΑ, Πρόνοια και για την περιουσία του κοινωνικού κράτους».