«Πυρά» από ΣΥΡΙΖΑ κατά Πιερρακάκη για τη διαχείριση του ΕΚΟΜΕ

Σία Αναγνωστοπούλου και Μάριος Κάτσης κατακεραυνώνουν τον τρόπο με τον οποίον το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής διαχειρίζεται τα χρήματα του ΕΚΟΜΕ για τις ελληνικές οπτικοακουστικές παραγωγές, με αφορμή την καταγγελία του Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος.

Η τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ, επεσήμανε σε ανακοίνωσή της ότι ο Κυριάκος Πιερρακάκης αγνόησε τις προειδοποιήσεις και προχώρησε σε αλλαγές. «Είναι απαράδεκτο η κυβέρνηση της ΝΔ να μετατρέπει το cash rebate από ένα εργαλείο αναπτυξιακό σε εργαλείο μείωσης του κόστους εργασίας και δημιουργίας αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά», επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της Σίας Αναγνωστοπούλου.

Αναλυτικά:

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θεσμοθέτησε και εφάρμοσε ένα σπουδαίο εργαλείο για την ανάπτυξη της οπτικοακουστικής βιομηχανίας, το επενδυτικό κίνητρο cash rebate και το ΕΚΟΜΕ αφού φρόντισε να το θωρακίσει ώστε να είναι ένα διαφανές αλλά και ευέλικτο σύστημα χρηματοδότησης. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είχε προειδοποιήσει αλλά και τα σωματεία του κινηματογραφικού χώρου, εδώ και μήνες να μην γίνουν αλλαγές που θα μειώσουν την ανταποδοτικότητα του cash rebate και τη διαφάνεια του μέτρου, η οποία μπορεί να στοιχίσει σε θέσεις εργασίας.

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης όμως, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης αγνόησε τις προειδοποιήσεις και προχώρησε σε αλλαγές, τα αποτελέσματα των οποίων βλέπουμε σήμερα στην περίπτωση της ταινίας που θα γυριστεί στη Θεσσαλονίκη, όπου όπως καταγγέλλει η ΠΟΘΑ θα δουλέψουν κυρίως τεχνικοί από γειτονικές χώρες.

Είναι απαράδεκτο η κυβέρνηση της ΝΔ να μετατρέπει το cash rebate από ένα εργαλείο αναπτυξιακό σε εργαλείο μείωσης του κόστους εργασίας και δημιουργίας αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά.

Για τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεν νοείται ανάπτυξη της κινηματογραφικής παραγωγής και της οπτικοακουστικής βιομηχανίας, χωρίς να διασφαλίζονται θέσεις εργασίας για τους Έλληνες κινηματογραφιστές, ιδιαίτερα όταν ο χώρος του πολιτισμού και οι εργαζόμενοι του έχουν τόσο πληγεί από την πανδημία.

Η ενίσχυση της κινηματογραφικής παραγωγής δεν αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο και αυτό επιβεβαιώνεται καθημερινά με την πολιτική πρακτική του. Μια χαμένη ευκαιρία προβολής της χώρας και του καλλιτεχνικού της δυναμικού μέσα από μια διεθνή παραγωγή δεν στάθηκε ικανή να κινητοποιήσει τους ιθύνοντες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου. Η συνεχιζόμενη ανεπάρκεια και αδιαφορία τους έχουν όμως πλήξει ανεπανόρθωτα τον πολιτισμό σε όλες του τις εκφάνσεις.

«Πίσω από τη λάμψη κρύβεται η υποτίμηση της χώρας»

«Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος καταγγέλλει τις αλλαγές που έφερε η κυβέρνηση Μητσοτάκη στο νόμο Κρέτσου για το cash rebate με αφορμή τα γυρίσματα της ταινίας «Barracunda» με τον Αντ. Μπαντέρας στη Θεσσαλονίκη. Επιβεβαιώνεται η κριτική μας ότι το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής σκορπάει τα λεφτά του ΕΚΟΜΕ  στο εξωτερικό και διαλύει τους εγχώριους επαγγελματίες-καλλιτέχνες αλλοιώνοντας τη φιλοσοφία του πετυχημένου εγχειρήματος του ΣΥΡΙΖΑ. Πίσω απ’τη λάμψη κρύβεται η υποτίμηση της χώρας και στην Ψηφιακή Πολιτική», επεσήμανε χαρακτηριστικά από την πλευρά του ο τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, Μάριος Κάτσης.