Πύλος: Αφήνουν τα δουλεμπορικά να περάσουν στην Ιταλία χωρίς να επέμβουν

Ένα νέο θρίλερ με δουλεμπορικό πλοίο 100 ναυτικά μίλια νότια της Πύλου, στο οποίο επιβαίνουν πρόσφυγες και μετανάστες είναι σε εξέλιξη, με τις ελληνικές αρχές να ενημερώνονται για ακόμη μια φορά από τις ιταλικές, παρακολουθώντας το περιστατικό και αφήνοντας το πλοίο να περάσει στην Ιταλία χωρίς να επέμβουν, τη στιγμή που δύο ημέρες πριν έχασαν τη ζωή τους 78 άνθρωποι.

Διαβάστε επίσης: Νέο θρίλερ με μετανάστες ανοιχτά της Πύλου – Εντοπίστηκε ιστιοφόρο με 60 επιβαίνοντες

Σε μια ομολογία της πρακτικής που ακολουθούν οι ελληνικές Αρχές, αφήνουν το δουλεμπορικό να περάσει στην Ιταλία, αγνοώντας τον κανονισμό 656/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, που τους δίνει το δικαίωμα να επέμβουν και να προχωρήσουν σε έρευνα και διάσωση. Το γεγονός αυτό, επιβεβαιώνουν και οι δηλώσεις του εκπροσώπου Τύπου του Λιμενικού Σώματος, Νίκου Αλεξίου, ο οποίος ανέφερε ότι «Το ουσιώδες είναι ότι το σκάφος πλέει κανονικά στα όρια των δύο γραμμών (Ιταλίας – Ελλάδας) και δεν έχει υπάρξει κίνδυνος. Πάει και ελικόπτερο για να διαπιστωθεί η ακρίβεια των στοιχείων. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε σαφή εικόνα για αριθμό μεταναστών… Δεν υπάρχει κίνδυνος, δεν επικρατούν αυτή τη στιγμή δυσμενείς καιρικές συνθήκες». Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες από την ελληνική ακτοφυλακή, το ιστιοφόρο θα περάσει σε μια ώρα στην ευθύνη έρευνας και διάσωσης των ιταλικών αρχών.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN οι λιμενικές Αρχές έλαβαν από το ιταλικό λιμενικό την πληροφορία για ένα πλοίο στο οποίο επιβαίνει ομάδα μεταναστών και έχει δοθεί εντολή να σπεύσουν στο σημείο παραπλέοντα σκάφη προκειμένου να ελέγξουν την κατάσταση στα 100 ναυτικά μίλια δυτικά της Πύλου και να εξακριβώσουν αν ισχύουν οι πληροφορίες.

Την ίδια στιγμή, πληροφορίες αναφέρουν ότι το δουλεμπορικό δεν έχει εκπέμψει SOS ωστόσο σύμφωνα με όσα μετάδωσε τo MEGA, έχει εκπέμψει σήμα κινδύνου.

Διαβάστε επίσης:

Ναυάγιο Πύλος: Γιατί το Λιμενικό ανέκρουσε… πρύμναν για το σχοινί 48 ώρες μετά


Αδιάβαστος ο Μηταράκης: Ακινητοποίηση και ρεσάλτο σε σκάφος σε ανοιχτή θάλασσα προβλέπεται από Κανονισμό της ΕΕ