Μπορεί να κατέκτησε τις πίστες και τις καρδιές χιλιάδων θαυμαστών αλλά τόσο η καλλιτεχνική του πορεία, όσο και το άδοξο τέλος του συνεχίζουν να απασχολούν ακόμα. Ο λόγος για τον τραγουδιστή Παντελή Παντελίδη που πριν λίγο καιρό μελετήθηκε ακόμα και επιστημονικά!
Η Σμαράγδα Αλεξανδρή φοιτήτρια στο πανεπιστήμιο University of Westminster έκανε πτυχιακή με θέμα το «φαινόμενο Παντελή Παντελίδη» καθώς σπουδάζει ένα πολύ ενδιαφέρον αντικείμενο που ονομάζεται «Commercial Music» στο οποίο μελετά τη μουσική και τη μουσική βιομηχανία σαν αντικείμενα αλλά και σαν φαινόμενα.
Η ίδια μόλις κυκλοφόρησε το δεύτερο άλμπουμ της αν και η μουσική που γράφει και τραγουδάει είναι πολύ διαφορετική από εκείνη του Παντελή Παντελίδη παρ’ όλα αυτά δεν μπορούσε να μείνει αδιάφορη στη λατρεία που του είχε ο κόσμος.
Η φοιτήτρια δηλώνει: «Το φαινόμενο Παντελίδης ήταν σαν ένα μεγάλο κοινωνικό πείραμα. Δεν ήταν απλά ένα ακόμη success story. Γύρισα Λονδίνο το Σεπτέμβρη, έπρεπε να διαλέξω θέμα για την πτυχιακή και θεώρησα πως η ανάλυση της ιστορίας του πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις για να γίνει θέμα πτυχιακής. Οι καθηγητές μου το βρήκαν πολύ ενδιαφέρον και επίκαιρο δεδομένου κιόλας οτι το γενικό πλαίσιο είναι η Ελλάδα εν καιρώ κρίσης».
Αλήθεια όμως τι ψάχνει κανείς για να κάνει μια τέτοια πτυχιακή;
«Εκτός απ’το ό,τι έψαξα να μάθω όσα περισσότερα μπορούσα για εκείνον ως άτομο αλλά και για την ιστορία του, προσπάθησα να καταλάβω αν ήταν η μουσική του που τον έκανε να ξεχωρίσει. Kαι αν ναι με τί τρόπο. Aλλά και τί ρόλο έπαιξαν οι γενικότερες συνθήκες στη εξέλιξη της ιστορίας του. Για παράδειγμα έψαξα αρκετά για την κρίση και το πώς έχει επηρεάσει -ψυχολογικά κυρίως- τον κόσμο, διάβασα ένα φανταστικό βιβλίο που λέγεται The Secular Religion of Fandom της Jennifer Otter Bickerdike, που μιλάει για το πώς το fandom έχει αντικαταστήσει τη θρησκεία τα τελευταία δέκα χρόνια, έψαξα να βρω πώς οι ταχύτατες εξελίξεις των τελευταίων χρόνων -κυρίως στην τεχνολογία- έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο ζωής μας, ποιά είναι τα τρέντς της εποχής μας».
Κατέληξε, όμως η φοιτήτρια σε κάποιο συμπέρασμα για το που οφειλόταν η επιτυχία του τραγουδιστή;
«Σχεδόν όλα του τα τραγούδια του είχαν όντως κάτι απίστευτα πιασάρικο. Αν παρατηρήσετε, είναι όλα ιστορίες. Το πιο αξιοθαύμαστο σε όλη την ιστορία, είναι πως ο Παντελίδης -άθελά του- νίκησε το σύστημα χωρίς να χρειαστεί καν να παίξει με τους κανόνες του. Πήρε εκδίκηση για κάθε παιδί της διπλανής πόρτας».
πηγή: www.vice.com