Προχωρά το σχέδιο για barcode σε εφημερίδες και περιοδικά – Τι ανέφερε ο Νίκος Παππάς

Προχωρά το σχέδιο για barcode σε εφημερίδες και περιοδικά – Τι ανέφερε ο Νίκος Παππάς

Προχωρά το σχέδιο για την καθιέρωση barcode (της ειδικής σήμανσης γραμμωτού κώδικα) σε όλα τα έντυπα, περιοδικά και εφημερίδες. Το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης ενέκρινε την ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) 2018, με προϋπολογισμό 15,6 εκατ. ευρώ. Στο αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται και η δημοσίευση της προκήρυξης του διαγωνισμού.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, το έργο, που έχει ως αντικείμενο τη συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων πώλησης του ημερήσιου και περιοδικού Τύπου από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας (ΓΓΕΕ), προβλέπει μεταξύ άλλων:

1. Την ανάπτυξη κεντρικού πληροφοριακού συστήματος, το οποίο θα διαχειρίζεται η ΓΓΕΕ.

2. Την ανάπτυξη λογισμικού για φορητή συσκευή, τύπου tablet, η οποία θα επιτρέπει στα σημεία πώλησης να καταχωρίζουν τις παραγγελίες τους, να σαρώνουν το barcode των εντύπων κατά την παραλαβή, πώληση και επιστροφή τους και να βλέπουν στατιστικά στοιχεία για τις πωλήσεις τους. Η εφαρμογή θα διασυνδέεται με το κεντρικό πληροφοριακό σύστημα της ΓΓΕΕ για την αποστολή των στοιχείων.

3. Την προμήθεια 10.000 ασύρματων φορητών υπολογιστικών συσκευών, τύπου tablet, με δυνατότητα σύνδεσης σε δίκτυο κινητής τηλεφωνίας 3G/4G.

4. Την προμήθεια 10.000 ασύρματων φορητών σαρωτών γραμμωτού κώδικα, οι οποίοι θα συνδέονται ασύρματα με τις φορητές υπολογιστικές συσκευές.

5. Την προμήθεια 10.000 συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας 3G/4G για 36 μήνες.

6. Την παροχή εκπαίδευσης στους χρήστες των συσκευών και του λογισμικού.

Ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, ανέφερε σχετικά: «Με την καθιέρωση του barcode στις εφημερίδες και τα περιοδικά διασφαλίζεται η διαφάνεια στις κυκλοφορίες των εντύπων, καθίσταται πιο διαφανής και δίκαιη η διανομή της δημόσιας διαφημιστικής δαπάνης, διευκολύνονται οι όροι του ανταγωνισμού στην ιδιωτική διαφημιστική δαπάνη, πατάσσονται πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού και αποφεύγονται φαινόμενα φοροδιαφυγής. Η Πολιτεία πράττει το καθήκον της. Ενισχύει τη διαφάνεια και την ισονομία. Τύπος με “καπέλα” δεν μπορεί να υπάρξει. Και δεν θα υπάρχει από εδώ και πέρα».

Στο θέμα αναφέρθηκε και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης, ο οποίος δήλωσε: «Είμαστε αποφασισμένοι να στηρίξουμε τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή. Η θέσπιση κανόνων και στον χώρο του Τύπου αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Η πλήρης διαφάνεια είναι βασική προϋπόθεση της ενημέρωσης».

Documento Newsletter