Άλλη μια επιτυχία σημείωσε η κυβέρνηση Μητσοτάκη αυτή τη φορά στις εξετάσεις εισαγωγής των Πρότυπων Σχολείων. Ζητήθηκε από παιδιά 11 και 12 χρονών να γνωρίζουν τι σημαίνει η λέξη «επηρμένος» και «ευόδωση», ενώ μια ακόμη σειρά αστοχιών στις ερωτήσεις της γλώσσας προκάλεσε τις δίκαιες αντιδράσεις των γονέων.
Οι εξετάσεις πραγματοποιηθήκαν το περασμένο Σάββατο 18/5 και υπέβαλαν αίτηση για αυτές συνολικά 9.454 υποψήφιοι για 1.794 θέσεις. Η σειρά αστοχιών βρέθηκε στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας της ΣΤ΄ Δημοτικού. Σε παραδοχή των αστοχιών προχώρησε το Υπουργείο Παιδείας με ορισμένους γονείς να δηλώνουν πως θα ακολουθήσουν την νομική οδό για τη δικαίωση των παιδιών τους.
Τα χαρακτηριστικά λάθη στα θέματα:
Στην ερώτηση 4 ζητήθηκε να αντικατασταθεί το ρήμα «καθιέρωσε» με αυτό που έχει αντίθετη σημασία. Οι μαθητές είχαν να επιλέξουν τα παρακάτω:
Α. Θέσπισε
Β. Περιφρόνησε
Γ. Κατάργησε
Δ. Επικύρωσε
Το σωστό βέβαια είναι το Γ μόνο που οι «φωστήρες» της Επιτροπής που έβαλε τα θέματα στα μικρά παιδιά μπερδεύτηκε με την προστακτική του ρήματος, με τη σωστή απάντηση να είναι «κατήργησε».
Στην ερώτηση 9 ζητήθηκε να βρεθεί ποια από τις παρακάτω λέξεις δεν ανήκει στην ίδια οικογένεια με τη λέξη «εισαχθεί»;
Α. Αγωγή
Β. Εισακτέος
Γ. Αγωνία
Δ. Αγέλη
Ως σωστή απάντηση δίνεται το Γ , δηλαδή, η λέξη Αγωνία. Οι τέσσερις λέξεις όμως έχουν κοινή ρίζα.
Στην ερώτηση 23 ζητήθηκε να βρεθεί ο σωστός συλλαβισμός της λέξης «εκτροχίαζε».
Α. Εκ – τρο – χί – α – ζε
Β. Εκ – τρο – χία – ζε
Γ. Εκτ – ρο – χία – ζε
Δ. Εκτ – ρο χί – α – ζε
Ως σωστή απάντηση δόθηκε το Α ενώ το σωστό είναι το ε-κτρο-χί-α-ζε (σύμφωνα και με τη Γραμματική του Γυμνασίου).
Τις κραυγαλέες αστοχίες και τα παρατράγουδα των θεμάτων που έβαλε η κυβέρνηση Μητσοτάκη στις εξετάσεις των Πρότυπων σχολίων, κατακεραυνώνει με ανακοίνωσή το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ. Μέσω του υπεύθυνου Κ.Τ.Ε. Παιδείας και βουλευτή Κιλκίς, Στέφανου Παραστατίδη, η Χαριλάου Τρικούπη καταγγέλλει ότι «Τα λάθη στις εξετάσεις για την επιλογή των άριστων μαθητών για τα πρότυπα σχολεία αποδεικνύουν ότι η επιτροπή εξετάσεων απέχει μακράν από την αριστεία».
Εύλογα ο Στέφανος Παραστατίδης υποστηρίζει πως τα φετινά θέματα απέχουν κατά πολύ από την έννοια της αριστείας και επισημαίνει την αναγκαιότητα εθνικού σχεδιασμού «για ένα ποιοτικό, διδακτικά και μαθησιακά αποτελεσματικό, παιδαγωγικά δημιουργικό δημόσιο σχολείο».