Πρώτη «σύγκρουση» Δούκα – Μπακογιάννη για την πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας

Πρώτη «σύγκρουση» Δούκα – Μπακογιάννη για την πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας

Ερωτήματα προκαλεί η κίνηση του απερχόμενου Δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη να επισπεύσει την πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας κατά τους τελευταίους δύο μήνες της δημαρχίας του. Το έργο ξεκίνησε με μεγάλη καθυστέρηση και αναρωτιέται κανείς γιατί θα πρέπει να συνεχιστεί με τον υπάρχοντα προϋπολογισμό του, ενώ αμφισβητείται από τον επόμενο Δήμαρχο.

Από την πλευρά του ο Χάρης Δούκας με δήλωσή του κατηγορεί τον Κώστα Μπακογιάννη για  δημιουργία «τετελεσμένων».

Η πεζοδρόμησή της, μέρος του «Μεγάλου Περιπάτου» είχε αποφασιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο τον Μάιο του 2022 με έγκριση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο αλλά τα έργα προϋπολογισμού  7,35 εκατ. ευρώ είχαν ξεκινήσει με καθυστέρηση.

Το έργο της πεζοδρόμησης υπό την παρούσα μορφή δεν περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα του Χάρη Δούκα ο οποίος χρεώνει στη συγκεκριμένη πεζοδρόμηση –έχει κλείσει ο δρόμος εδώ και τρία χρόνια – μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση, αύξηση της ρύπανσης και ταλαιπωρία.

Κατά τη χθεσινή συνάντησή τους (24/10/23) ο κ. Δούκας είχε ζητήσει από τον κ. Μπακογιάννη αναλυτική ενημέρωση για τα σχέδια και τις υπογεγραμμένες συμβάσεις με στόχο να μελετηθούν τυχόν περιθώρια αλλαγών και βελτιώσεων. Κάτι που σύμφωνα με πληροφορίες δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής από την πλευρά της διοίκησης Μπακογιάννη που επιμένει στη συνέχιση του έργου ενώ θα παραδώσει το Δήμο σε περίπου δύο μήνες.

Ωστόσο ο κ. Δούκας επιμένει λέγοντας πως «στόχος είναι να μειώσουμε την κυκλοφοριακή επιβάρυνση στην πόλη, λαμβάνοντας σε κάθε χρονική στιγμή υπόψη τις επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή των πολιτών».

Σημειώνει μάλιστα ο κ. Δούκας πως στόχος είναι «η δημιουργία συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας στη Βασιλίσσης Όλγας, χωρίς σε καμιά περίπτωση να απεμπολούμε το όραμά μας για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα και την ενοποίηση των δημοσίων και πράσινων χώρων».

Η δήλωση του κ. Δούκα

«Η παράδοση της Βασιλίσσης Όλγας στην κυκλοφορία ήταν μία από τις βασικές εξαγγελίες του προγράμματός μας, το οποίο εγκρίθηκε πριν από μόλις 9 ημέρες από τους πολίτες της Αθήνας.

Δεν μπορεί η απερχόμενη δημοτική αρχή να δημιουργεί τετελεσμένα σε μία βασική προγραμματική εξαγγελία που πήρε ψήφο εμπιστοσύνης από τους πολίτες. Ειδικά σε μία περίοδο μετάβασης που προσπαθούμε σε αυτοδιοικητικό επίπεδο να δημιουργήσουμε συνθήκες συνεργασίας και εμπιστοσύνης.

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων επαναλαμβάνουμε τη θέση μας για τη δημιουργία συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας στη Βασιλίσσης Όλγας, χωρίς σε καμιά περίπτωση να απεμπολούμε το όραμα μας για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα και την ενοποίηση των δημόσιων και πράσινων χώρων.

Θέλουμε να τονίσουμε ότι το κλείσιμο της Βασιλίσσης Όλγας εδώ και 3 χρόνια χώρισε το κέντρο της Αθήνας στα δύο, έχει προκαλέσει μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση, δεν απομάκρυνε τα αυτοκίνητα από το κέντρο, αύξησε την ατμοσφαιρική ρύπανση και συνεχίζει να ταλαιπωρεί καθημερινά χιλιάδες οδηγούς.

Στόχος μας είναι να μειώσουμε την κυκλοφοριακή επιβάρυνση στην πόλη, λαμβάνοντας σε κάθε χρονική στιγμή υπόψη τις επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή των πολιτών.

Καλώ την απερχόμενη δημοτική αρχή να σεβαστεί τη βούληση του λαού της Αθήνας και να μην προχωρήσει σε ενέργειες που δημιουργούν τετελεσμένα.

Χάρης Δούκας

Νεοεκλεγείς Δήμαρχος Αθηναίων»

 

 

Documento Newsletter