Προτάσεις για έναν παραγωγικό και αξιοκρατικό δηµόσιο τοµέα

Προτάσεις για έναν παραγωγικό και αξιοκρατικό δηµόσιο τοµέα

Εκτιµώ ότι όλοι συµφωνούµε ότι η χώρα µας πρέπει να πάρει µέτρα για έναν παραγωγικό δηµόσιο τοµέα που θα στηρίζεται σε λογικές αξιοκρατίας, θα προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες και θα υποστηρίζει τον ιδιωτικό τοµέα για την παραγωγή πλούτου µε συνέπεια την αύξηση του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος. Με το σκεπτικό αυτό καταθέτω τις σκέψεις µου για τον µεγάλο, κατά τη γνώµη µου, ασθενή της πατρίδας µας, που είναι ο δηµόσιος τοµέας. Για µένα εδώ δεν πρέπει να µιλάµε για αλλαγή αλλά για δηµοκρατική ανατροπή της υπάρχουσας κατάστασης.

Η ανάπτυξη της χώρας µας έχει ανάγκη από ποιοτικό δηµόσιο τοµέα µε ελάχιστη/µηδενική παρέµβαση της εκάστοτε κυβέρνησης στην υλοποίηση του προγράµµατος δράσης της. Μέχρι σήµερα κανένα πολιτικό κόµµα που εκπροσωπείται στη Βουλή των Ελλήνων δεν έχει στην πολιτική του ατζέντα τη φιλοσοφία του επιτελικού κράτους σε συνδυασµό µε την απoπολιτικοποίησή του.

Πιστεύω ότι µόνο αν ενστερνιστούµε και υλοποιήσουµε τέτοιες πολιτικές θα επικρατήσουν αξιοκρατία και πάταξη της πελατοκρατίας, οικογενειοκρατίας και φιλιοκρατίας. Τότε ο δηµόσιος τοµέας, που είναι µαζί µε τη ∆ικαιοσύνη οι µεγάλοι ασθενείς, θα αποτελέσει µοχλό ανάπτυξης για τη χώρα µας και θα στηρίζει τεχνοκρατικά τον ιδιωτικό τοµέα. Μόνο έτσι οι εκάστοτε κυβερνήσεις θα προσφέρουν ουσιαστικές υπηρεσίες στους πολίτες αντί να τους ελέγχουν.

Παρακάτω πολύ συνοπτικά παρουσιάζω τους βασικούς άξονες πολιτικής για την επίτευξη του στόχου αυτού:

  • Οι υπουργοί έχουν κύρια επιτελικό ρόλο. Καθορίζουν την υλοποίηση του προγράµµατος δράσης του πολιτικού κόµµατος όπου ανήκουν µε ταυτόχρονη ενσωµάτωση των πολιτικών της ΕΕ και ενδεχόµενα γενικότερων κατευθύνσεων από πολιτικούς και τεχνοκρατικούς οργανισµούς σε παγκόσµιο επίπεδο (ΟΗΕ, ΟΟΣΑ, FAO, Παγκόσµιος Οργανισµός Εµπορίου κ.λπ.). Ο αριθµός των συµβούλων των υπουργών πρέπει να είναι ο ελάχιστος δυνατός, µε αξιοκρατικά κριτήρια για την επιλογή τους. Οι υπουργοί δεν εµπλέκονται στη διαδικασία διορισµού των µελών των ∆Σ δηµόσιων οργανισµών, π.χ. ΝΠ∆∆, ΝΠΙ∆, µε αποφάσεις τους

 

  • Καταργούνται οι διορισµένοι από την εκάστοτε κυβέρνηση κοµµατικοί γραµµατείς. Σήµερα οι κοµµατικοί γραµµατείς ασκούν τη διοίκηση στα διάφορα υπουργεία και είναι ενδεχόµενα µαζί µε τους υπουργούς οι υπεύθυνοι για την κοµµατικοποίηση του κράτους και την παρουσία φαινοµένων παρεοκρατίας, φιλιοκρατίας και αναξιοκρατίας. Στις διατάξεις των µνηµονίων υπήρχε όρος για την «αποπολιτικοποίηση του κράτους». ∆εν υλοποιήθηκε στην ουσία η διάταξη αυτή µέχρι σήµερα.

 

  • Καταργούνται οι ειδικοί γραµµατείς. Τα καθήκοντά τους αναλαµβάνουν οι γενικοί διευθυντές των υπουργείων, που προέρχονται αξιοκρατικά από το υπάρχον δυναµικό των υπουργείων χωρίς παρέµβαση και διορισµούς από τον εκάστοτε υπουργό. Ανεξάρτητη αρχή που ορίζεται από τον πρόεδρο της ∆ηµοκρατίας ή µε ΑΣΕΠ και που έπειτα από ανοικτή προκήρυξη (µπορεί να συµµετέχουν και υποψήφιοι από τον ιδιωτικό τοµέα) είναι το θεσµικό όργανο που επιλέγει µε κριτήρια αξιοκρατικά τους γενικούς διευθυντές των υπουργείων.

 

  • Σε όλες τις διευθύνσεις των υπουργείων προΐσταται υπηρεσιακός γενικός γραµµατέας µε πενταετή θητεία. Η επιλογή του έπειτα από ανοικτή προκήρυξη αξιολογείται µε διαδικασία παρόµοια µε την επιλογή των γενικών διευθυντών. Με την ίδια διαδικασία επιλέγονται και τα ∆Σ των δηµόσιων οργανισµών (ΝΠ∆∆ και ΝΠΙ∆).

 

  • Η κεντρική υπηρεσία των υπουργείων οφείλει να είναι αποκλειστικά επιτελική. Οι εκτελεστικές και ελεγκτικές αρµοδιότητες µεταφέρονται σε περιφερειακές υπηρεσίες και ∆ΕΚΟ. Για την τρέχουσα καθηµερινότητα οι δηµόσιες υπηρεσίες µπορούν να λειτουργούν αυτόνοµα µε βάση την κείµενη νοµοθεσία και τους κανόνες. Για χάραξη πολιτικής, µεταρρύθµισης, για κάθε νέο θέµα και πρόβληµα, η υπηρεσία µελετά εναλλακτικές λύσεις για την επίλυση των θεµάτων/προβληµάτων και τις προτείνει στον υπουργό (γενικά στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου) για επιλογή και εντολή δράσης.

 

  • Σε περίπτωση µεταβατικής περιόδου, κατά την οποία δεν υπάρχει κανονική κυβέρνηση, τα υπουργεία εξακολουθούν να λειτουργούν υπό την καθοδήγηση του υπηρεσιακού γραµµατέα, που αναλαµβάνει τις επιτελικές αρµοδιότητες και τις αρµοδιότητες των υπουργών. Το κράτος εξακολουθεί να λειτουργεί!

Τα παραπάνω εκφράζουν αρχές και µπορεί να αναλυθούν περαιτέρω.

Διαβάστε επίσης

Καιρός: Τα δεδομένα για την Αττική – Προειδοποίηση για ακτές και παραλίες – Πώς θα κινηθούν τα φαινόμενα (LIVE)

ΣΥΡΙΖΑ: Η διαγραφή Λινού, η δικαίωση Πολάκη και στο βάθος… Κεντρική Επιτροπή

Γεροβασίλη: Να πάρει την ευθύνη ο Κασσελάκης και να κάνει εκλογές για πρόεδρο (Video)

«Χιλιάδες ασημένια πτώματα κάλυψαν το λιμάνι» – Τα διεθνή ΜΜΕ για τα νεκρά ψάρια στον Βόλο (Photos)

Κουρσκ: Πονάει η Μόσχα, τρέμει η Δύση – Ουκρανία και Ρωσία προσπαθούν να παγιώσουν τα κέρδη στο πεδίο της μάχης

Χρήστος Ζαφείρης: Το υπέροχο γκολ με βολέ κόντρα στη Λιλ – Πώς επέλεξε την Εθνική (Video)

Ετικέτες

Documento Newsletter