Η προβολή του φιλμ «Πρόσωπο με πρόσωπο» του Ροβήρου Μανθούλη στη Γαλλία σηματοδότησε την πρώτη αντιχουντική εκδήλωση.
Το 1966 ο Ροβήρος Μανθούλης ετοιμάζεται να γυρίσει την όγδοη ταινία του. Εχοντας υπογράψει επιτυχημένα ντοκιμαντέρ («Η μεγαλύτερη δύναμη», «Of men and gods») και εμπορικές κωμωδίες («Η κυρία δήμαρχος», «Ψηλά τα χέρια, Χίτλερ»), ο σκηνοθέτης από την Κομοτηνή αποφασίζει να φτιάξει την πρώτη πολιτική του ταινία «με την ευρύτερη έννοια, σχεδόν αντιστασιακή» όπως έχει πει. Το «Πρόσωπο με πρόσωπο» γυρίστηκε με τους κανόνες και την αισθητική της νουβέλ βαγκ σε μουσική Νίκου Μαμαγκάκη. Κεντρικός χαρακτήρας είναι ένας φτωχός καθηγητής (Κώστας Μεσσάρης) που έχει σχέση με την κόρη μεγαλοαστικής οικογένειας (Ελένη Σταυροπούλου), η οποία όμως προορίζεται να παντρευτεί τον γόνο μιας ξένης εφοπλιστικής οικογένειας. Ο Μανθούλης μέσω της ερωτικής του τραγωδίας (το σενάριο το έγραψε μαζί με τον Κώστα Μουρσελά) επιχειρεί να καυτηριάσει τον νεοπλουτισμό της ανερχόμενης μεγαλοαστικής τάξης αλλά και την απληστία των παλιών «τζακιών» της Ελλάδας. Ταυτόχρονα σατιρίζει το μοντέλο ζωής των σύγχρονων Αθηναίων και κατακεραυνώνει τους εργολάβους που διαλύουν τα νεοκλασικά κτίσματα προκειμένου να ανεγερθούν εκτρωματικοί ογκόλιθοι με τη μορφή πολυκατοικιών. Σε τούτη την προδικτατορική πραγματικότητα ο Μανθούλης εντοπίζει τα ίχνη παρακμής της οικονομικής και πολιτικής ελίτ που ανοίγει τον δρόμο στη στρατιωτική ολιγαρχία η οποία θα βυθίσει στο σκοτάδι τη χώρα.
Η ταινία γλίτωσε από τη λογοκρισία καθώς ο Μανθούλης κατέθεσε σενάριο από… άλλη ταινία του. Στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 1966 κέρδισε εν μέσω επευφημιών από το νεαρό κοινό το βραβείο σκηνοθεσίας. Την κριτική επιτροπή απάρτιζαν οι Γιάννης Τσαρούχης, Μάνος Χατζιδάκις, Ελλη Λαμπέτη, Φιλοποίμην Φίνος, Γιάννης Μπακογιαννόπουλος και Γρηγόρης Γρηγορίου. Λίγους μήνες μετά, στις 21 Απριλίου 1967, παίχτηκε στο γαλλικό φεστιβάλ της Ιέρ. Τα τραγικά νέα εκείνης της μέρας που έρχονται από την Ελλάδα μετατρέπουν το φιλμ του Μανθούλη σε προφητικό. Οσα ακολουθούν λαμβάνουν τη μορφή της πρώτης αντιχουντικής εκδήλωσης καθώς δεκάδες δημοσιογράφοι με κάμερες και μικρόφωνα γεμίζουν την αίθουσα παίρνοντας δηλώσεις του Μανθούλη που μεταδίδονται σε αρκετά ευρωπαϊκά ραδιόφωνα. Ο σκηνοθέτης αυτοεξορίζεται στη Γαλλία και συνεχίζει από εκεί τον αντιδικτατορικό του αγώνα, ενώ η ταινία του φυσικά απαγορεύεται από τη χούντα, που τη βάζει στη μαύρη λίστα της και συγχρόνως ακυρώνει το διαβατήριό του.
Το φιλμ προβλήθηκε την Τρίτη 11 Ιουνίου στο σινεμά Vox στις 21.00, ενώ θα προηγηθούν η μικρού μήκους ταινία της Ισμήνης Δασκαρόλη «Το φαγητό στο τραπέζι» καθώς και συζήτηση μεταξύ του κριτικού κινηματογράφου Ακη Καπράνου, του σκηνοθέτη Νίκου Θεοδοσίου και της Ισμήνης Δασκαρόλη.