To σημαντικό περιοδικό κύρους για την κινηματογραφική βιομηχανία, Variety, έκανε θέμα το ελληνικό φιάσκο με την επιτροπή των όσκαρ. Ο υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού πετάει το «μπαλάκι» και τις ευθύνες όχι μόνο στην υπάλληλο του ΥΠΠΟ αλλά και στην κινηματογραφική κοινότητα
Διεθνοποιήθηκε η …χάρη μας. Ήταν θέμα χρόνου να ασχοληθούν με το μπάχαλο του ΥΠΠΟ για την επιτροπή αξιολόγησης της ελληνικής υποψηφιότητας ξένα μεγάλα και σημαντικά κινηματογραφικά περιοδικά. Μετά το «Deadline» και το «Screen» σειρά έχει το «Variety» που δημοσιεύει σήμερα άρθρο για το «χάος» και το «φιάσκο», όπως χαρακτηριστικά λέει στον τίτλο («Greek Oscar Chaos Deepens as Government, Industry Look for Way Forward After ‘Unacceptable and Distressing’ Selection Fiasco»).
Εξηγεί το χρονικό του ράβε-ξήλωνε που έγινε αφορμή για μια «μανιώδη βδομάδα αντεγκλήσεων και αλληλοκατηγοριών» με την απόσυρση παραπάνω από είκοσι ταινιών και την ανοιχτή επιστολή των κινηματογραφιστών προς το υπουργείο Πολιτισμού, γίνεται αναφορά στην συνέντευξη Τύπου του υφυπουργού Σύγχρονου Πολιτισμού, Ιάσονα Φωτήλα που «έδειξε» ως υπεύθυνη μια υπάλληλο του ΥΠΠΟ παίρνοντας την απάντηση από τον Ενιαίο Σύλλογο Υπαλλήλων του ΥΠΠΟ που κατήγγειλαν ότι η εν λόγω υπάλληλος είναι ο «αποδοπομπαίος τράγος» της υπόθεσης.
Δείτε επίσης: Όσκαρ τρικυμίας στον Φωτήλα
Το άρθρο περιλαμβάνει και δηλώσεις της παραγωγού Μαρίας Δρανδάκη (έχει κάνει την παραγωγή του βραβευμένου «Animal» της Σοφίας Εξάρχου-μία από τις ταινίες που αποσύρθηκαν»), η οποία ήταν παρούσα και στην συνάντηση του ΣΑΠΟΕ με τον κ. Φωτήλα την Τρίτη, και μιλάει για «κορυφή του παγόβουνου». «Τα Όσκαρ είναι κάτι πολύ μικρό σε σύγκριση με το τι συμβαίνει γενικά στην Ελλάδα», λέει αναφερόμενη στο γεγονός που έχει προκαλέσει την αγανάκτηση της κινηματογραφικής κοινότητας: ο νέος ενιαίος φορέας Creative Greece παραμένει στα χαρτιά από τις 29 Απριλίου που ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος.
Ο δημοσιογράφος του Variety, Christopher Vourlias, επικοινώνησε και με το γραφείο του υφυπουργού Πολιτισμού, ο οποίος δήλωσε «δεν έχω πρόβλημα με την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου ή τους παραγωγούς. Το πρόβλημα μου ήταν με την διαδικασία». Πέταξε όμως, και το «μπαλάκι» στην ΕΑΚ λέγοντας ότι την κάλεσε να προτείνει τα δύο μέλη που λείπουν αυτή τη στιγμή από την επιτροπή του ΥΠΠΟ μετά τις παραιτήσεις της Ασημίνας Προέδρου και του Βασίλη Χαραλαμπόπουλου. Διαβεβαίωσε ότι θα αλλάξει τον κινηματογραφικό νόμο (αναφερόμενος στον ν. 3905) «σήμερα κιόλας αν είναι δυνατόν».
Τέλος, κάλεσε και μέσα από τις δηλώσεις του τους κινηματογραφιστές να φέρουν πίσω τις ταινίες τους προς αξιολόγηση στην επιτροπή λέγοντας «ελπίζω οι δεσμεύσεις μου είναι αρκετές ώστε να το ξανασκεφτούν. Αλλιώς, φοβάμαι ότι θα σκοτώσουμε το ελληνικό σινεμά». Αυτή η τελευταία δήλωση είναι από τα πιο προκλητικά που έχουμε ακούσει από τον κ. Φωτήλα τις τελευταίες ημέρες.
Θα σκοτώσει το ελληνικό σινεμά το γεγονός ότι δε θα εκπροσωπηθεί η χώρα μας στα όσκαρ-λες και το έχουμε δεδομένο ότι θα φτάναμε στην τελική πεντάδα-αλλά δεν τον «σκοτώνει» η συστηματική και διαχρονική απαξίωση της πολιτείας και των εκάστοτε υπουργών πολιτισμού που αντιμετωπίζουν τους καλλιτέχνες σαν ζητιάνους;
Δεν το «σκοτώνει» η πάγια υποχρηματοδότηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (μόλις 3,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως-γελάνε και οι τριτοκοσμικές χώρες);
Δεν το «σκοτώνει» που βρέθηκε το ΕΚΟΜΕ να χρωστάει κάτι εκατομμύρια και να είναι κλειστή η πλατφόρμα για νέες υπαγωγές επενδυτικών σχεδίων από τον Μάιο;
Δεν τον «σκοτώνει» ότι ακόμα είναι στα χαρτιά ο νέος φορέας εδώ και τέσσερις μήνες χωρίς ΔΣ;
Δεν τον «σκοτώνει» που η κινηματογραφική κοινότητα ακόμα δεν γνωρίζει εάν η χρηματοδότηση των επιλεκτικών προγραμμάτων του ΕΚΚ είναι εξασφαλισμένη;
Αν ακόμα και μετά από ένα τέτοιο φιάσκο, και αφού άνοιξαν εκ νέου, υποτίθεται με σοβαρότητα, οι συζητήσεις γενικά για τον οπτικοακουαστικό τομέα και την ανάγκη ενός νέου νόμου, το ΥΠΠΟ διά στόματος του αρμόδιου υφυπουργού εκτοξεύει εκτός τόπου και χρόνου ατάκες, μάλλον δεν έχουν καταλάβει ακόμα τίποτα.
Το άρθρο του «Variety» πάντως, καταλήγει με αναφορά στην πρόσφατη βράβευση του Γιώργου Ζώη στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σεράγεβο όταν παρέλαβε για την ταινία του «Arcadia» το βραβείο Σκηνοθεσίας και έκανε μια παρεμβατική ομιλία μιλώντας όχι μόνο για το θέμα με τα Όσκαρ αλλά και για το έγκλημα των Τεμπών και τις φωτιές καταλήγοντας στο ότι «Μερικές φορές μπορώ να καταλάβω την άγνοια τους, αλλά η αλαζονεία τους απέναντι σε εργαζόμενους δεν είναι αποδεκτή. Η κυβέρνηση θα έπρεπε να υπηρετεί τους ανθρώπους και όχι να τους εξουσιάζει. Από τη στιγμή που είναι βίαιοι, θρασείς και αλαζονικοί απέναντι μας, θα συνεχίσουμε να αντιστεκόμαστε ενωμένοι σε όλα τα μέτωπα».
Διαβάστε επίσης
Φάμελλος: Ούτε σύμμαχος, ούτε αντίπαλος του Κασσελάκη – Θα τιμήσω την απόφαση του κόμματος (Video)
ΣΥΡΙΖΑ: Γιατί ο Κασσελάκης επέλεξε τον Νίκο Παππά – Όλο το παρασκήνιο ενόψει της Κεντρικής Επιτροπής
Κύκλοι Κασσελάκη: «Έχει την πλειοψηφία στη βάση, ας τον προκαλέσουν οι 87» – Βέβαιη η πρόταση μομφής
ΣΥΡΙΖΑ: Το παρασκήνιο από την επεισοδιακή συνεδρίαση της ΚΟ – Ζητήθηκε μέχρι και διακοπή