Με κατηγορηματικό τρόπο διαψεύδει την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ο πρώην ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας του ΚΕΠΑΘ, Ιωάννης Ζαχμάνογλου, μιλώντας στο Documento, στον απόηχο των σοβαρών αποκαλύψεων ότι στις 7 Αυγούστου δύο αεροπλάνα της Olympic Air λίγο έλειψε να συγκρουστούν πλαγιομετωπικά πάνω από την Τζιά, καθώς κινούνταν στο ίδιο ύψος σε αντίθετες πορείες. Η σύγκρουση απεφεύχθη για λίγα μόλις δευτερόλεπτα, καθώς ενεργοποιήθηκε το σύστημα TCAS.
Σε δηλώσεις του στο Documento, ο κ. Ζαχμάνογλου διαψεύδει από την εμπειρία του τη θέση που εξέφρασε η ΥΠΑ στην απάντησή της στο δημοσίευμα του Documento, σύμφωνα με την οποία, τέτοια περιστατικά συμβαίνουν «όχι σπάνια».
Όπως αναφέρει, «σύνηθες δεν είναι. Είναι επικίνδυνο. Κάθε δευτερόλεπτο μετράει. Το σύνηθες ξεχάστε το. Δεν είναι».
«Το TCAS όπου βγαίνει από τη μέση ο έλεγχος από τον ελεγκτή και την αναλαμβάνουν οι πιλότοι, είναι φαινόμενο που δε συμβαίνει ούτε μια φορά τον χρόνο, ούτε μια φορά στα δύο χρόνια», σημειώνει.
Όπως εξηγεί, το TCAS ενεργοποιείται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις που δύο αεροσκάφη πλησιάσουν πολύ μεταξύ τους και στις οποίες ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας χάνει πλήρως τον έλεγχο των αεροσκαφών και ο έλεγχος περνάει στους χειριστές.
Σε σχέση με την περίπτωση της Τζιάς στην οποία ενεπλάκησαν δύο αεροσκάφη της Olympic Air, όπου του ένα πετούσε από Αθήνα προς Νάξο και το άλλο από Μήλο προς Αθήνα.
«Κανονικά από Μήλο προς Αθήνα πετάει στα 8.000 πόδια. Αυτός πετούσε στα 9.000 πόδια που είναι ανάποδο ύψος. Στα 9.000 πηγαίνεις, στα 8.000 επιστρέφεις. Το γιατί ανέβηκε στα 9 δεν το ξέρω, υπάρχουν πολλοί λόγοι», σημειώνει.
Διαβάστε σχετικά: Παραλίγο τραγωδία στον αέρα