«Tο μάθημα της κοινωνιολογίας είναι χρήσιμο για τα παιδιά και κεντρίζει το ενδιαφέρον ακόμα και των αδύναμων μαθητών», τονίζει στο documentonews.gr o πρόεδρος του παραρτήματος της Θεσσαλονίκης του _x000D_
Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων, Σταύρος Πευκίδης.
Αφορμή για τη δήλωση είναι οι διαρροές που μιλούν για την κατάργηση του μαθήματος από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Η κοινωνιολογία μπήκε ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα τον Σεπτέμβριο ενώ τα προηγούμενα χρόνια διδασκόταν σε δύο κατευθύνσεις της Γ’ Λυκείου.
Μετά το υπόμνημα που είχε σταλεί προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως από τον Σύλλογο Ελλήνων Κοινωνιολόγων σχετικά με τις διαρροές που έκαναν λόγο για την αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας της Γ’ Λυκείου, ως πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος, οι κοινωνιολόγοι όλης της χώρας συνεχίζουν να υπερτονίζουν τη σημαντικότητα του εν λόγω μαθήματος.
Ο πρόεδρος του παραρτήματος Θεσσαλονίκης του Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων εξήγησε στο documentonews.gr τι προσφέρει το μάθημα της Κοινωνιολογίας στα παιδιά.
«Είναι ένα μάθημα σύγχρονο που άπτεται των κοινωνικών απαιτήσεων και αναγκών της εποχής μας. Ένα μάθημα που αναζητά τις αιτίες των κοινωνικών φαινομένων και των προβλημάτων, βοηθώντας τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν το πως λειτουργούν οι θεσμοί μια κοινωνίας. Το μάθημα της κοινωνιολογίας μπήκε ως πανελλαδικά εξεταζόμενο το Σεπτέμβριο του 2019 και διδάχτηκε μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου. Δεν υπάρχει αρνητική τοποθέτηση από μαθητές ή γονείς (σχετικά με το μάθημα) και φαίνεται οτι δημιουργείτε ένα ζήτημα σχετικά με την κατάργησή του.
Όπως εξηγεί ο κ. Πευκίδης, κύριο θέμα αποτελεί το τι προσφέρει ένα μάθημα στους διδασκόμενους. Πέραν τούτου αξίζει να υπογραμμιστεί ότι οι περισσότερες πανεπιστημιακές σχολές τις οποίες απευθύνεται η κατεύθυνση ανθρωπιστικών σπουδών είναι σχολές κοινωνικού περιεχομένου.
Η τύχη της κοινωνιολογίας ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα αναμένεται να κριθεί την Τετάρτη (22/4) όταν και θα παρουσιαστεί από το Υπουργείο Παιδείας το νέο νομοσχέδιο το οποίο θα τεθεί σε διαβούλευση εντός ολίγων ημερών.