Προαστιακός: Ήθελαν να αυξήσουν στα 160 χλμ/ώρα την ταχύτητα χωρίς μέτρα ασφαλείας

Προαστιακός: Ήθελαν να αυξήσουν στα 160 χλμ/ώρα την ταχύτητα χωρίς μέτρα ασφαλείας

Οι σιδηροδρομικοί ήδη από τον Δεκέμβριο του 2010, δηλαδή εδώ και πάνω από δώδεκα χρόνια, προσπαθούν να πείσουν τις εκάστοτε κυβερνήσεις να ασχοληθούν με τα ζητήματα ασφάλειας στον σιδηρόδρομο πότε με διαμαρτυρίες και απεργίες και πότε με εξώδικα και μηνυτήριες αναφορές.
Χαρακτηριστική περίπτωση είναι η απόπειρα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εν έτει 2010 να αυξήσει το όριο ταχύτητας κατά 55 ολόκληρα χιλιόμετρα την ώρα, -από τα 115 στα 160 χλμ – στο τμήμα Κιάτο – Λιόσια (Προαστιακός) και μάλιστα χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί ακόμα το σύστημα τηλεδιοίκησης.

Η αντίδραση των μηχανοδηγών ήταν άμεση και το συγκεκριμένο περιστατικό που έγινε επί προεδρίας του Θανάση Ζηλιασκόπουλου, ο οποίος τοποθετήθηκε την Παρασκευή από την κυβέρνηση ως μέλος της επιτροπής για τη διερεύνηση του δυστυχήματος των Τεμπών… για να παραιτηθεί μια μέρα μετά ύστερα από τις σφοδρές αντιδράσεις, ήταν η αιτία για ένα από τα πρώτα εξώδικα της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, στην περίπτωση του Προαστιακού της Αθήνας, σύμφωνα με το εξώδικο που δημοσιοποίησε ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ, Κώστας Γενιδούνιας, η διοίκηση της τότε δημόσιας ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε ανακοινώσει την πρόθεσή της να αυξήσει το μέγιστο όριο ταχύτητας των αμαξοστοιχιών στο τμήμα Κιάτο – Λιόσια από 115 χλμ σε 160 χλμ.

Κι αυτό ενώ – όπως είχαν καταγγείλει οι μηχανοδηγοί – «χωρίς προηγουμένως να έχετε φροντίσει να προβείτε στην ενεργοποίηση του συστήματος τηλεδιοίκησης (δηλαδή αυτόματης φωτοσήμανσης) που λειτουργεί στον τελευταίο».

Οι μηχανοδηγοί ήδη από τότε εξηγούσαν ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης είναι απολύτως απαραίτητο για την ασφαλή λειτουργία των αμαξοστοιχιών και την αποφυγή ατυχημάτων προσθέτοντας ότι «για την ασφαλή κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών και του επιβατικού κοινού στην περίπτωση που επιτρέπονται υψηλές ταχύτητες χρειάζεται απαραιτήτως και η εφαρμογή συστήματος αυτόματης πέδησης», όπως και η εφαρμογή συστήματος ελέγχου παραβίασης ταχύτητας.

Για το λόγο αυτό οι μηχανοδηγοί είχαν συστήσει στα μέλη της Ενωσης να μην εφαρμόσουν το αυξημένο όριο ταχύτητας προειδοποιώντας τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι σε περίπτωση που ασκήσει πιέσεις στους εργαζομένους θα είναι ευθέως υπεύθυνη «για όποιο πρόβλημα ασφαλείας προκύψει, το οποίο μπορεί ενδεχομένως να έχει και ως συνέπεια ακόμα και την απώλεια ανθρωπίνων ζωών».

Καλούσαν επίσης την εταιρία να μην προβεί σε αύξηση του μέγιστου ορίου ταχύτητας στο εν λόγω τμήμα μέχρι την εφαρμογή ασφαλούς συστήματος αυτόματης φωτοσήμανσης, του συστήματος αυτόματης πέδησης σε περίπτωση παραβίασης των συστημάτων ασφαλείας και του συστήματος ελέγχου παραβίασης ταχύτητας.

 

Documento Newsletter