Από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώθηκε στις 16 Ιανουαρίου η τροποποίηση της ΚΥΑ με α.π. οικ.126119/8.2.2007 με την οποία εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για τη λειτουργία και τις εργασίες βελτίωσης και συντήρησης του τμήματος Μεταμόρφωση – Υλίκη του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ.
Ο κόμβος της Βαρυμπόμπης θα μετατραπεί σε μεγάλο κυκλικό κόμβο σαν το λεγόμενο «δαχτυλίδι» στην λεωφόρο Κηφισίας και θα υπάρξουν αλλαγές στους κόμβους της Κηφισιάς και Καλυφτάκη. Ανάβει παράλληλα το «πράσινο φως» για την κατασκευή πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου.
Σημειώνεται ότι ο σχεδιασμός διοδίων στην περιοχή της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου ξεκίνησε το 2014 ωστόσο έκτοτε υπήρξαν αντιρρήσεις σε πολιτικό επίπεδο αλλά και έντονες διαμαρτυρίες των κατοίκων.
Σύμφωνα με το έργο, ο κόμβος Βαρυμπόμπης πρόκειται να μετατραπεί σε κυκλικό δακτύλιο πάνω από την εθνική οδό, ενώ δεξιά και αριστερά του κόμβου θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι για να διευκολύνουν τις συνδέσεις με τις τοπικές οδούς.
Στον κόμβο Κηφισιάς θα γίνει κατασκευή μιας γέφυρας (αντί για υπόγεια διάβαση) που θα συνδέει την οδό Ιλισίων με το ρεύμα προς Αθήνα, ενώ προβλέπονται εργασίες και στον κόμβο Καλυφτάκη.
Εκτιμάται ότι θα προωθηθεί και η δημιουργία ενός νέου κλάδου εξόδου από την Αττική Οδό προς Λαμία (σήμερα η κίνηση αυτή εξυπηρετείται από μια λωρίδα στον κόμβο Μεταμόρφωσης), καθώς και η επέκταση της λεωφόρου Κύμης. Πάντως, ακόμη τα τελικά σχέδια βρίσκονται υπό συζήτηση ανάμεσα στη Νέα Οδό και στο υπουργείο Υποδομών, καθώς δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις, ενώ ο εκτιμώμενος χρόνος υλοποίησης των διοδίων είναι 1,5 έτος.
Apofash Ype Attiki Odos by Stathis Metsovitis on Scribd