Πράσινο φως για καζίνο στο Μαρούσι – «Ναι» υπό προϋποθέσεις στη μετεγκατάσταση του Καζίνο Πάρνηθας

Πράσινο φως για καζίνο στο Μαρούσι – «Ναι» υπό προϋποθέσεις στη μετεγκατάσταση του Καζίνο Πάρνηθας

Οι… ρουλέτες πάνε κι έρχονται στην Αττική. Μια απόφαση της κεντρικής Διοίκησης φέρνει πιο κοντά τη μεταφορά του Καζίνο της Πάρνηθας στο Μαρούσι, παρά τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας, συλλόγων και φορέων της ευρύτερης περιοχής Αμαρουσίου, Λυκόβρυσης- Πεύκης και Χαλανδρίου.

Δόθηκε το πράσινο φως από τη Γενική Γραμματεία Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του υπουργείου Περιβάλλοντος, η οποία εξέδωσε απόφαση προέγκρισης της χωροθέτησης Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (Ε.Χ.Σ.), υπό προϋποθέσεις, για τη μετεγκατάσταση του Καζίνο από τον Εθνικό Δρυμό Πάρνηθας.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση (ΥΠΕΝ/ΔΣΜΠ/52935/472-19.6.2019) την οποία παρουσιάζει το Documento, η προτεινόμενη θέση για την μετεγκατάσταση του Καζίνο της Πάρνηθας «πληροί καταρχήν τα κριτήρια», που θέτει το ειδικό νομοθετικό πλαίσιο (ν. 4499/2017 -διατάξεις για την Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας Α.Ε.») καθώς και τα προβλεπόμενα από το νόμο για το χωρικό σχεδιασμό και τη βιώσιμη ανάπτυξη (ν. 4447/2016). Παράλληλα, όμως, η Γενική Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Ειρήνη Κλαμπατσέα που υπογράφει την απόφαση, με την οποία «προεγκρίνεται η καταρχήν χωροθέτηση Ε.Χ.Σ., καθώς και οι επιτρεπόμενες χρήσεις γης και οι όροι και περιορισμοί δόμησης για τη μετεγκατάσταση του Καζίνο Πάρνηθας από τον Εθνικό Δρυμό Πάρνηθας», ορίζει ότι κατά την εκπόνηση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου θα πρέπει να ικανοποιούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις – μια πολεοδομική και αρκετές κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές.

Πάντως, στην απόφαση σημειώνεται ότι οι συντελεστές δόμησης διατηρούνται ως έχουν και ότι στην επόμενη φάση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου θα πρέπει να προσκομισθεί τοπογραφικό διάγραμμα με τα ακριβή όρια του ακινήτου, λαμβανομένης υπόψη της κυρωμένης πράξης εφαρμογής και των τυχόν ιδιοκτησιακών δεδομένων που αυτή θέτει. Επίσης, θα πρέπει να κατατεθεί η ολοκληρωμένη μελέτη κυκλοφοριακής ρύθμισης στην οποία θα προτείνονται τρόποι αντιμετώπισης του περαιτέρω πιθανού κυκλοφοριακού φόρτου που θα προκληθεί από την εγκατάσταση του καζίνο και των συνοδών εγκαταστάσεων (ξενοδοχείο, εστιατόρια κλπ.).

Ως προς την πολεοδομική προϋπόθεση ορίζεται ότι «η νέα χρήση θα πρέπει να εντάσσεται αρμονικά στην δυναμική των υφιστάμενων λειτουργιών υπερτοπικού χαρακτήρα (όπως Golden Hall, Ο.Α.Κ.Α., Νοσοκομεία κλπ.). Η πολεοδομική φυσιογνωμία της ενότητας που ανήκει το ακίνητο θα πρέπει, μετά την ολοκλήρωση του σχεδιασμού του Ε.Χ.Σ., να έχει αναβαθμισμένα πολεοδομικά χαρακτηριστικά (όπως βελτιωμένη ρυμοτομία, καλύτερες προσβάσεις προς τους υπερτοπικούς άξονες κυκλοφορίας, προστασία – θωράκιση της περιοχής, αύξηση κοινοχρήστων χώρων κλπ.). Επίσης θα πρέπει να συνυπολογίζονται οι πολεοδομικές επιπτώσεις στους όμορους Δήμους».

Αναφορικά με τις κυκλοφορικές προϋποθέσεις τίθεται ως προαπαιτούμενο να μελετηθούν οι προσβάσεις προς την χρήση αυτή, «δηλαδή να πραγματοποιούνται από τους άξονες και τους παραδρόμους με αυτοτελή είσοδο», ενώ παράλληλα, να προταθούν τα κατάλληλα τεχνικά έργα για τη βελτίωση της κυκλοφοριακής ικανότητας των αξόνων και των παράδρομων, λαμβάνοντας υπόψη τους φόρτους από την λειτουργία των υπερτοπικών δραστηριοτήτων στην περιοχή. Επίσης, ζητείται να προβλεφθεί η προστασία από διαμπερείς ροές αλλά και να εξεταστούν τα κατάλληλα μέτρα ως προς τους χώρους στάθμευσης στο εσωτερικό της χρήσης, ώστε να μην προκαλείται επιβάρυνση στην παρόδια στάθμευση των όμορων οικοδομικών τετραγώνων.

Κατά την εκπόνηση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου θα πρέπει να ικανοποιούνται και περιβαλλοντικές προϋποθέσεις (να εξεταστούν εναλλακτικά σενάρια, με τα οποία η προτεινόμενη πολεοδόμηση της περιοχής μελέτης να επιφέρει τις λιγότερες επιπτώσεις, τόσο στο φυσικό, όσο και στο ανθρωπογενές περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής).

Τέλος, σύμφωνα με την απόφαση προέγκρισης για την μετεγκατάσταση του Καζίνου Πάρνηθας, οι βασικές προωθούμενες ρυθμίσεις αφορούν :

– Στον καθορισμό εμπορικών δραστηριοτήτων και χρήσεων τουρισμού/ αναψυχής. Πρόκειται για μικρές αθλητικές εγκαταστάσεις (κατηγορίες Α1, Α2, Β1, Δ, Ε1) και ειδικές αθλητικές εγκαταστάσεις, πολιτιστικές εγκαταστάσεις, χώροι συνάθροισης κοινού / συνεδριακά κέντρα (εξαιρούνται οι κινηματογράφοι), εμπόριο και παροχή προσωπικών υπηρεσιών, (επιτρέπονται μόνο Εμπορικά καταστήματα και καταστήματα παροχής προσωπικών υπηρεσιών ενώ εξαιρούνται υπεραγορές και πολυκαταστήματα), γραφεία υπό την προϋπόθεση να μην υπερβαίνουν το 15% του συνολικού δομήσιμου χώρου, εστίαση, αναψυκτήρια, αναψυχή, τουριστικά καταλύματα, εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής και λοιπές τουριστικές επιχειρήσεις, καζίνο.

– Στον καθορισμό της γενικής χρήσης «Γενικής Κατοικίας» και συγκεκριμένα κατοικία, κοινωνική πρόνοια, μικρές αθλητικές εγκαταστάσεις, θρησκευτικοί χώροι, πολιτιστικές εγκαταστάσεις μέχρι 1200 τ.μ. συνολικής επιφάνειας δόμησης, εμπόριο και παροχή προσωπικών υπηρεσιών (επιτρέπονται μόνο εμπορικά καταστήματα, καταστήματα παροχής προσωπικών υπηρεσιών και Υπεραγορές τροφίμων οι οποίες πρέπει να έχουν μέγιστη συνολική επιφάνεια δόμησης μέχρι 1500 τ.μ. (ν. 4315/2014), γραφεία / κέντρα Έρευνας (εξαιρούνται Θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων), εστίαση μέχρι 300 τ.μ. συνολικής επιφάνειας δόμησης, αναψυκτήρια μέχρι 200 τ.μ. συνολικής επιφάνειας δόμησης, στάθμευση (κτίρια – γήπεδα) αυτοκινήτων μέχρι 3,5 τόνους, κοινής χρήσης, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων – στον καθορισμό της γενικής χρήσης «Ελεύθεροι Χώροι – Αστικό Πράσινο» με τη δημιουργία δικτύου κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων και με συγκεκριμένες λειτουργίες , δηλαδή μικρές υπαίθριες αθλητικές εγκαταστάσεις, χώροι συνάθροισης κοινού (μόνο ανοικτά θέατρα μικρής κλίμακας με απαραίτητους υποστηρικτικούς χώρους και θερινοί κινηματογράφοι, γωνιές ανακύκλωσης και πράσινα σημεία).  

Ετικέτες

Documento Newsletter