Τη μίσθωση λεωφορείων αντί της αγοράς νέων επέλεξε η κυβέρνηση προκειμένου να λύσει, με καθυστέρηση πολλών μηνών, το πρόβλημα του συγχρωτισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Το γεγονός δεν θα αποτελούσε πρόβλημα αν δεν καλούμασταν ως πολίτες να πληρώσουμε ένα υπέρογκο ποσό που ξεπερνάει τα 30,2 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ (περίπου 50 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ) την ώρα που για την αγορά νέων λεωφορείων θα πληρώναμε περίπου 63 εκατομμύρια.
Η μίσθωση των 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων για τρία χρόνια, εγκρίθηκε σήμερα από το Ελεγκτικό Συνέδριο και αφορά 90 ντιζελοκίνητα αρθρωτά (με ρυμουλκό) των 18 μέτρων και 210 κανονικά (διαξονικά) λεωφορεία των 12 μέτρων.
Όπως όμως προκύπτει από έγγραφο της ΟΣΥ το οποίο είχε αποκαλύψει η «Αυγή» η τιμή ενός καινούριου λεωφορείου όμοιου με τα προς προμήθεια λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά είναι περίπου 210.000 ευρώ. Δηλαδή αντί των περίπου 50 εκατ. ευρώ που θα διαθέσουμε για το leasing θα πληρώναμε 63 εκατομμύρια και θα διαθέταμε ασφαλή και ιδιόκτητα καινούργια λεωφορεία.
Μάλιστα, σύμφωνα, με την αρχική προκήρυξη, τα λεωφορεία δύναται να εξαγοραστούν από την ΟΣΥ Α.Ε. μετά τη λήξη της σύμβασης αντί 12.000 ευρώ τα 12μετρα λεωφορεία και 15.000 ευρώ τα 18μετρα λεωφορεία, προσαυξανόμενων με 1.500 ευρώ για τον εξοπλισμό τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Άλλα 4,1 εκατ. ευρώ από τα δημόσια ταμεία, δηλαδή.