και χαμηλοσυνταξιούχους. Οι εξαγγελίες για δωρεάν φάρμακα ήταν νόμος του 2020 που παρατάθηκε πέντε φορές, το επίδομα επικινδυνότητας εξελίσσεται σε φορολογικό χαράτσι, ενώ χαρίζει στα πιστωτικά ιδρύματα το κόστος της τακτοποίησης για να κερδίσουν από την πώληση ακινήτων τους στην «αλμυρή» κτηματαγορά
Η Ελευθερία Αρβανιτάκη στο Docville
«Έχω μεγάλο σεβασμό στον κόσμο. Αν γίνεσαι κάτι στην τέχνη σου, το χρωστάς σ’ ένα κοινό που σε σέβεται και σ’ αγαπάει και οφείλεις να κάνεις το ίδιο». Η Ελευθερία Αρβανιτάκη μιλάει στον Αντώνη Μποσκοΐτη για τις μεγάλες φωνές του παρελθόντος, το ρεμπέτικο και το λαϊκό τραγούδι, τη σχέση της με το κοινό, αλλά και για όσα σκέφτεται για τη σημερινή Αριστερά. Αφορμή για τη συνέντευξη είναι το νέο άλμπουμ «Και σήμερα και αύριο και τώρα» που αποτελεί φόρο τιμής στο ρεμπέτικο.
Κάρτες, στρείδια και μεθυσμένοι ταχυδρόμοι. Η Κατερίνα Αγγελιδάκη καταγράφει την ιστορία της πρώτης ευχητήριας χριστουγεννιάτικης κάρτας τον 19ο αιώνα και σκιαγραφεί μια ολόκληρη εποχή.
Ο Δημήτρης Ήμελλος ήταν ένας από τους σημαντικότερους ηθοποιούς της γενιάς του. Οκτώ καλλιτέχνες που δούλεψαν μαζί του τον αποχαιρετούν μέσα από τις σελίδες του Documento. Για τον ηθοποιό που έφυγε από τη ζωή την περασμένη Δευτέρα μιλούν οι: Στάθης Λιβαθινός, Τάσος Μπουλμέτης, Δημήτρης Τάρλοου, Κώστας Φιλίππογλου, Νίκος Καραγεώργης, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Ειρήνη Λεβίδη, Σαβίνα Γιαννάτου.
Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθέτησε το εμβληματικό «Hταν όλοι τους παιδιά μου» του Aρθουρ Μίλερ, το οποίο παραμένει δραματικά επίκαιρο. Ο Ηρακλής Λογοθέτης είδε την παράσταση και καταγράφει τις εντυπώσεις του.
«Πέρασα ένα σαρανταοχτάωρο εμβύθισης στα συμπαγή και συνεκτικά επιτεύγματα της Κλερ Κίγκαν, οι σελίδες των οποίων με εντυπωσίαζαν ολοένα και πιο πολύ, ιδίως όταν κάποιες από αυτές τις διάβαζα τρεις και τέσσερις φορές» γράφει ο Γιώργος Ίκαρος Μπαμπασάκης στη στήλη Καντράν.
Δύο ταινίες-ορόσημα του ελληνικού κινηματογράφου, το «Πρόσωπο με πρόσωπο» του Ροβήρου Μανθούλη και το «Χάππυ νταίη» του Παντελή Βούλγαρη, θα προβληθούν τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος σε αποκατεστημένες κόπιες. Γράφει η Ειρήνη Δρίβα.
Τριάντα χρόνια μετά το δυστύχημα που κόστισε τη ζωή του μύθου της Φόρμουλα 1 Άιρτον Σένα, η νέα μίνι-σειρά με το όνομά του τον ακολουθεί στο ξέφρενο ταξίδι του. Προτείνει η Κατερίνα Αγγελιδάκη.
Το «Last Christmas» γίνεται φέτος 40 ετών, αλλά μόλις πέρυσι κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή των βρετανικών χριστουγεννιάτικων τσαρτ. Ο Γιάννης Πούλλος γράφει για την ιστορία του απόλυτου ύμνου των Χριστουγέννων, με τους φανατικούς οπαδούς και τους ορκισμένους εχθρούς.
Στην Αίθουσα του Βωμού του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου περιμένει τους επισκέπτες θραύσμα της μαρμάρινης Αφροδίτης που βρέθηκε στην Προύσα πριν από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Γράφει η Κατερίνα Αγγελιδάκη.
Η Ισπανίδα ηθοποιός Μαρίσα Παρέδες έφυγε από τη ζωή στα 78 της χρόνια την περασμένη Τρίτη. Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης γράφει για τη συνεργασία και τη φιλία της με τον Πέδρο Αλμοδόβαρ.
Η Ειρήνη Δρίβα προτείνει είκοσι εκδηλώσεις, παραστάσεις και εκθέσεις που θα κάνουν τις γιορτινές μέρες ακόμη πιο συναρπαστικές.