«Πονοκέφαλος» για Μακρόν: Τον εγκαταλείπουν οι νέοι – Τι έδειξε νέα δημοσκόπηση

«Πονοκέφαλος» για Μακρόν: Τον εγκαταλείπουν οι νέοι – Τι έδειξε νέα δημοσκόπηση

Χάνει τη δημοτικότητά του στους νέους ο Εμανουέλ Μακρόν ενόψει των ευρωεκλογών, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις. Συγκεκριμένα, στους νέους ηλικίας μεταξύ 18-24 ετών , τα ποσοστά των ψήφων που λαμβάνει ενόψει των ευρωεκλογών η προσκείμενη στην παράταξη Μακρόν λίστα της Βαλερί Αγιέρ, είναι εξαιρετικά χαμηλά.

Σύμφωνα με το βαρόμετρο Eurotrack OpinionWay – Vae Solis που πραγματοποιήθηκε για την εφημερίδα «Les Echos», το προσκείμενο στην προεδρική πλειοψηφία ψηφοδέλτιο της Αγιέρ συγκεντρώνει μόνο το 3% των προθέσεων ψήφου σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα.

Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται και από άλλες δημοσκοπικές έρευνες, όπως αυτή της Harris Interactive σύμφωνα με την οποία το ποσοστό φτάνει στο 7% στις ηλικίες 18-24 ή ακόμη και το 4% βάσει αυτή της Ipsos και της Ifop.

«Οι νέοι 18-24 ετών εγκαταλείπουν τον Μακρόν και το στρατόπεδό του σε σχέση με τις προεδρικές εκλογές του 2022», υπογραμμίζει ο Μπρις Τεντουριέ διευθύνων σύμβουλος της Ipsos France, με τον Ζαν Ντανιέλ Λεβί της Harris Interactive να σημειώνει ότι «αυτή η ηλικιακή ομάδα ανησυχεί για ζητήματα που σχετίζονται με την οικολογία ή τα κοινωνικά ζητήματα αλλά θεωρεί ότι ο Μακρόν δεν τα αντιμετωπίζει. Τους δίνει την αίσθηση ότι δεν έχει πρόγραμμα για τους νέους.»

Στις σχετικές συνοδευτικές εκθέσεις επισημαίνεται η στροφή των νέων προς την ακροδεξιά λίστα, αλλά και προς τα ψηφοδέλτια των σοσιαλιστών και των οικολόγων, ενώ σημειώνεται ότι η ρήξη είναι ξεκάθαρη από το 2022, ιδίως μετά τον μεταναστευτικό νόμο και τη μεταρρύθμιση για το συνταξιοδοτικό.

Υπογραμμίζεται το μεγάλο ποσοστό αποχής των νέων που ξεπερνά το 70%, με τον Μπρουνό Ζαμπάρτ, αντιπρόεδρο της OpinionWay, να σημειώνει ότι «οι νέοι ψηφίζουν λιγότερο, αλλά η εγκατάλειψη της ψήφου στον Μακρόν είναι σημαντική.

Στην ομάδα της προεκλογικής εκστρατείας της Αγιέρ δεν αρνούνται αυτά τα στοιχεία, ωστόσο σημειώνουν: «Oι νέοι αποφασίζουν αργά, επομένως θα έχουμε πιο στοχευμένες επιχειρήσεις στο τέλος της εκστρατείας. Αλλά πρέπει να κινητοποιηθούμε για να τους προσεγγίσουμε, δεδομένου του τρόπου με τον οποίο λαμβάνουν πληροφορίες».

Documento Newsletter