Πομπηία: Νέες εντυπωσιακές τοιχογραφίες με θέματα από τον Τρωϊκό Πόλεμο – Πώς αποκαλύφθηκαν (Photos)

Μια αίθουσα δεξιώσεων γεμάτη με καλοδιατηρημένες τοιχογραφίες που απεικονίζουν χαρακτήρες εμπνευσμένους από τον Τρωικό πόλεμο, αποκαλύφθηκε ανάμεσα στα ερείπια της Πομπηίας, σε μια από τις πιο εντυπωσιακές ανακαλύψεις που έχουν γίνει ποτέ στον αρχαιολογικό χώρο της νότιας Ιταλίας.

Το δωμάτιο μήκους 15 μέτρων και πλάτους έξι μέτρων βρέθηκε σε μια πρώην ιδιωτική κατοικία στη Via di Nola, που ήταν ο μεγαλύτερος δρόμος της αρχαίας Πομπηίας, κατά τη διάρκεια ανασκαφών στην περιοχή Regio IX του χώρου.

Το «μαύρο δωμάτιο», που ονομάστηκε έτσι λόγω του χρώματος των τοίχων του, που πιθανώς είχε σαν στόχο να καλύψει την κάπνα από τις λάμπες πετρελαίου που καίγονταν, ήταν ένα «εκλεπτυσμένο σκηνικό για τη διασκέδαση κατά τη διάρκεια εύθυμων στιγμών», δήλωσαν οι ειδικοί.

Οι τοίχοι του είναι διακοσμημένοι με έργα τέχνης που απεικονίζουν μυθικούς ελληνικούς χαρακτήρες, μεταξύ των οποίων και ένα με την Ελένη της Τροίας να συναντά για πρώτη φορά τον Πάρη, τον πρίγκιπα της Τροίας. Η τοιχογραφία περιλαμβάνει έναν σκύλο και μια ελληνική επιγραφή που γράφει «Αλέξανδρος», το άλλο όνομα του Πάρη. Σύμφωνα με τον ελληνικό μύθο, το «κλέψιμο» του ζευγαριού πυροδότησε τον Τρωικό πόλεμο.

Μια άλλη τοιχογραφία απεικονίζει τον Έλληνα θεό Απόλλωνα να προσπαθεί να προσεταιριστεί την ιέρεια Κασσάνδρα. Στην προσπάθειά του να την αποπλανήσει, ο Απόλλωνας της είχε χαρίσει τη δύναμη να προβλέπει το μέλλον, αλλά όταν εκείνη τον απέρριψε την καταράστηκε ώστε κανείς να μην πιστεύει τις προβλέψεις της. Ως αποτέλεσμα, δεν μπόρεσε να ματαιώσει τα τραγικά γεγονότα μιας μάχης που είχε προφητεύσει. Αφού βιάστηκε κατά τη διάρκεια της κατάληψης της Τροίας, η Κασσάνδρα κατέληξε σκλάβα.

Όπως αναφέρει ο Guardian, ο Γκάμπριελ Ζουχτρίγκελ διευθυντής του αρχαιολογικού πάρκου της Πομπηίας, δήλωσε ότι οι μυθολογικές φιγούρες είχαν ξεκάθαρο σκοπό να διασκεδάζουν τους επισκέπτες και να παρέχουν θέματα συζήτησης κατά τη διάρκεια των γιορτών.

«Τα μυθολογικά ζευγάρια παρείχαν ιδέες για συζητήσεις σχετικά με το παρελθόν και τη ζωή και μόνο φαινομενικά είχαν ρομαντικό χαρακτήρα», είπε. «Στην πραγματικότητα, αναφέρονται στη σχέση μεταξύ του ατόμου και της μοίρας: Την Κασσάνδρα που μπορεί να δει το μέλλον αλλά κανείς δεν την πιστεύει, τον Απόλλωνα που τάσσεται στο πλευρό των Τρώων κατά των Ελλήνων εισβολέων, αλλά ως θεός δεν μπορεί να εξασφαλίσει τη νίκη, την Ελένη και τον Πάρη που, παρά την πολιτικά μη ορθή ερωτική τους σχέση, είναι η αιτία του πολέμου ή ίσως απλώς ένα πρόσχημα».

Όπως πρόσθεσε ο ίδιος: «Οι άνθρωποι συναντιόντουσαν για να δειπνήσουν μετά το ηλιοβασίλεμα- το τρεμάμενο φως των λαμπών είχε ως αποτέλεσμα οι εικόνες να φαίνονται να κινούνται, ειδικά μετά από μερικά ποτήρια καλού κρασιού της Καμπανίας».

Φωτογραφίες: PARCO ARCHEOLOGICO DI POMPEI PRESS OFFICE

Δείτε επίσης

Κασσελάκης: «Εφικτό να είμαστε πρώτοι στις ευρωεκλογές – Δεν κωλώνω σε τίποτα» (Video)

Το Twitter πήρε… θέση για τη συνέντευξη Κασσελάκη: «Έχω αρχίσει να λυπάμαι τον Ευαγγελάτο»

ΣΥΡΙΖΑ: Αυτά είναι τα εκλογικά κέντρα για τις προκριματικές εκλογές – Η λίστα

Εκτός γαλάζιου ευρωψηφοδελτίου ο Φρέντι Μπελέρης – Οι φόβοι του Μαξίμου

Μαρινάκης: «Βαπτίζει» πολιτική εργαλειοποίηση τα ερωτήματα για την τραγωδία των Τεμπών

Ετικέτες