Τα ντοκουμέντα που αποκαλύπτουν το κόλπο γκρόσο για το ξεπούλημα του νοσοκομείου. Από τον Βγενόπουλο στον Σάλλα και τους διορισμούς με εντολή (της πεθεράς) Σαμαρά.
–Πώς κατασκεύασαν έναν τρομοκράτη. Μιλάει αποκλειστικά στο Documento η πανεπιστημιακός που καταδικάστηκε αυθαίρετα για τρομοκρατία. Συγκλονιστική αφήγηση μέσα από τη φυλακή.
– Η «κολασμένη» διαπραγμάτευση. Μέρκελ – Σόιμπλε σε ρόλο καλού και κακού μπάτσου. Οι επαφές Τσίπρα και οι αντοχές της ελληνικής κυβέρνησης.
–Νέα Δημοκρατία: Ο Κυριάκος έταξε αντιπροεδρία για επιστροφή Αβραμόπουλου στα πάτρια.
–Συνέντευξη Βαγγέλης Αποστόλου: Προ των πυλών το σχέδιο για τα «κόκκινα» δάνεια των αγροτών.
–Συνέντευξη Παναγιώτης Φασούλας. Η «αράχνη» απομυθοποιεί το ελληνικό έπος του Ευρωμπάσκετ ΄87.
–Ντελιβεράδες, οι χιλιάδες που πεινάνε για να μας ταΐζουν βρέξει χιονίσει.
–Εκλογικές αναμετρήσεις: Το πάθημα της Μέι και το μάθημα του Μακρόν στη Γαλλία
Άρης, ο «απείθαρχος» επαναστάτης, στο HOTDOC HISTORY που κυκλοφορεί την Κυριακή με το Documento
Δεν είναι «άλλο ένα τεύχος» για τον Βελουχιώτη, δεν θελήσαμε να προσθέσουμε «άλλο ένα αφιέρωμα» για τον Άρη Βελουχιώτη στα τόσα που έχουν κυκλοφορήσει.
Καθώς πλησιάζει η επέτειος του τραγικού θανάτου του πρωτοκαπετάνιου του ΕΛΑΣ, επιλέξαμε να βγάλουμε τεύχος που να πατάει στο έδαφος της ιστορικής κριτικής για τα όσα μεγάλα συνέβησαν στη μακρά πενταετία 1940-45.
Ξετυλίγουμε το νήμα της ζωής ενός έξυπνου και ανήσυχου παιδιού μιας εύπορης λαμιώτικης οικογένειας. Του Θανάση Κλάρα, που προπολεμικά γνωρίζεται με τις κομμουνιστικές ιδέες και βρίσκει το νόημα της ζωής του. Στρατιώτης στην κόλαση του Καλπακίου, δημοσιογράφος, κατάδικος, εξόριστος.
Τον ξαναβρίσκουμε στην «ανιχνευτική» απόπειρα δημιουργίας αντάρτικου στη Ρούμελη. Που το οργανωτικό ταλέντο του και η θυελλώδης προσωπικότητα του εκτινάσσουν στο δεύτερο μεγαλύτερο παρτιζάνικο της Ευρώπης. Με την πολιτική και οργανωτική αιγίδα του ΚΚΕ, το οποίο πλέον αναδεικνύεται σε κεντρικό πολιτικό παράγοντα.
Θέτουμε – και πιστεύουμε πως απαντούμε – το ερώτημα πόσο άντεχε το ξέσπασμα του Βελουχιώτη μετά τη Βάρκιζα απέναντι στην πιο ολοκληρωμένη και συγκροτημένη επιλογή του ΚΚΕ για μια ομαλή εξέλιξη. Όσο κι αν αυτή ανατράπηκε από τη λυσσαλέα εκδικητικότητα των νικητών της Δεκεμβριανής σύγκρουσης. Η οποία κορυφώνεται με το κρέμασμα της κεφαλής του Άρη στο φανοστάτη των Τρικάλων.
Και στο παράρτημα ντοκουμέντων DOC.Files συνιστούμε να διαβάσετε μια άγνωστη έκθεση του Βελουχιώτη που εκτιμά: «Ούτε οι ίδιοι οι Γερμανοί δεν είναι χειρότεροι από τους Άγγλους». Και τη στρατηγική αντίληψη του Βρετανού πράκτορα Κρις Γουντχάουζ: «Δώσε στο ΕΑΜ/ΕΛΑΣ λίγο ακόμα σκοινί και στο τέλος θα κρεμαστούν από μόνοι τους».
Το Docville
Από την Μπαρμπαρέλα στη Wonder Woman, στο Docville που κυκλοφορεί την Κυριακή με το Documento
Με αφορμή την κινηματογραφική «Wonder Woman» που κάνει θραύση στα ταμεία αλλά και στις κριτικές, ένα αφιέρωμα στις σούπερ ηρωίδες που έκαναν τη διαδρομή από το χαρτί στο σινεμά και κάνουν τη σύγκρουση Marvel- DC να θυμίζει light εκδοχή του ντέρμπι Ολυμπιακού- Παναθηναϊκού.
Ο ιστορικός και φημισμένος θίασος του βερολινέζικου Volksbühne στους κόλπους του οποίου εδραιώθηκαν μερικές από τις σημαντικότερες φόρμες θεάτρου του 20ου αιώνα, επισκέπτεται το Φεστιβάλ Αθηνών. Ιδού 9 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τη Volksbühne Berlin, που τα τελευταία χρόνια απασχολεί διαρκώς τις μεγαλύτερες εφημερίδες και τα ενημερωτικά δίκτυα της Δύσης.
Ο Πάτρικ Λι Φέρμορ έζησε μια ζωή τόσο αξιοζήλευτη και μυθιστορηματική, ώστε να χαρακτηριστεί ένας από τους μεγαλύτερους εν ζωή Βρετανούς περιηγητές. Στη δύση της ζωής του, όταν πλέον είχε αποσυρθεί στη Μάνη, η Ισπανίδα συγγραφέας Ντολόρες Παγιάς, είχε την τύχη να γίνει μία από τις στενές φίλες του. Με αφορμή την κυκλοφορία στα ελληνικά του βιβλίου της «Πίνοντας με τον Πάτρικ Λη Φέρμορ» (εκδόσεις Key Books), το Documento μίλησε μαζί της, η οποία τονίζει για τον Φέρμορ: «Ο Πάντι ήταν το πιο μετριοπαθές και διακριτικό άτομο που έχω συναντήσει».
Ποιος μπορεί να αντισταθεί στην ομορφιά μιας ξάστερης καλοκαιρινής νύχτας με μια κινηματογραφική ιστορία να ξεδιπλώνεται σε μια οθόνη περιτριγυρισμένη από αγιόκλημα και γιασεμιά; Σε αυτό το περιβάλλον μάθαμε να αγαπούμε όλα τα είδη του κινηματογράφου και το Documento κάνει μια μίνι αναδρομή στα θερινά σινεμά της Θεσσαλονίκης και της παράδοσης που διατηρεί η πόλη μαζί τους από τις αρχές κιόλας του 20ού αιώνα.
Το Athens Retro Festival γυρίζει τον χρόνο πίσω από 15 έως 18 Ιουνίου στο παλιό αμαξοστάσιο του Ο.Σ.Υ. στο Γκάζι. Μια γιορτή στην οποία πρωταγωνιστεί η ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής και η συγκίνηση των αναμνήσεων δεν έχει ανάγκη επιχειρηματολογίας καθώς δεν χωρά σε κουτάκια λογικής. Οι διοργανώτριες του φεστιβάλ, Νατάσσα Παπάζογλου και Γεωργία Μαραντίδου αναφέρουν λεπτομερώς στο Documento τις τελευταίες πινελιές και μοιράζονται το όραμα τους: «Η ιδέα ήταν με έναν αν είναι δυνατόν μαγικό τρόπο, να αναβιώσουμε πράγματα του παρελθόντος, να θυμηθούμε κυριακάτικα τραπέζια των παιδικών μας χρόνων στο σπίτι της γιαγιάς, την παλιά αθηναϊκή γειτονιά, τον τρόπο που διασκεδάζαμε και χαιρόμασταν».
Το Athens Open Air Film Festival εγκαινιάστηκε το καλοκαίρι του 2011. Εμπνευστές του οι διοργανωτές και του διεθνούς φεστιβάλ της Αθήνας, των δημοφιλών ΝΥΧΤΩΝ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ και η βασική ιδέα του περιστρέφεται γύρω από τη διοργάνωση υπαίθριων κινηματογραφικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων με δωρεάν είσοδο και φόντο τα πιο χαρακτηριστικά μνημεία της Αττικής και απρόσμενους χώρους, που αναδεικνύουν το αστικό τοπίο όπως είναι οι πλατείες, τα πάρκα και οι πεζόδρομοι.
Στο Ρουστιγέ Θηλέων Χαμιντιγέ των Ιωαννίνων οι μαθήτριες περνώντας από την αυλόπορτα που είχε την επιγραφή «Ζήτω ο σουλτάνος» έμπαιναν στο σχολείο. Το σχολικό κτίριο του 19ου αιώνα που στεγάζει σήμερα τα κεντρικά ΕΛΤΑ στα Γιάννενα είναι ένας οθωμανικός αρχιτεκτονικός θησαυρός και ένα από τα σημαντικότερα τοπόσημα της ηπειρώτικης πόλης.