Μετωπική επίθεση στην κυβέρνηση και προσωπικά στον υπουργό Υποδομών-Μεταφορών Κώστα Καραμανλή εξαπέλυσε ο βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Παύλος Πολάκης, στο πλαίσιο της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, αναφορικά με τη συζήτηση για το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που επίκειται να συμβασιοποιηθεί εντός των ημερών.
Ο Π. Πολάκης ξεκίνησε την τοποθέτηση του τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι: κ. Καραμανλή, σήμερα 26 Ιουλίου του 2022, κλείνουμε τρία χρόνια από τη στιγμή που η ΝΔ ανέλαβε την κυβέρνηση και στο διάστημα αυτό «στο μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ δεν έχει παιχτεί ούτε μια σκαλιδέ όπως λέμε στην Κρήτη».
Διαβάστε επίσης: Νίκος Παππάς: Μετά από δύο χρόνια απραξίας, η κυβέρνηση Μητσοτάκη πρόσθεσε στον ΒΟΑΚ μόνο διόδια και καθυστέρηση
«Τι κάνετε σήμερα μετά από τρία χρόνια; Τη στιγμή που δεν έχετε κουνήσει μισή πέτρα πάνω στην άλλη, έρχεστε να μας ανακοινώσετε ότι υλοποιείτε ακριβώς το σχεδιασμό του Σπίρτζη, δηλαδή την υλοποίηση του έργου σε τρία κομμάτια» συμπλήρωσε ο Παύλος Πολάκης και σημείωσε απευθυνόμενος στον υπουργό Υποδομών-Μεταφορών Κώστα Καραμανλή πως «θα πρέπει να ζητήσετε μια πολύ μεγάλη συγνώμη, τόσο από τον ΣΥΡΙΖΑ, όσο και από τον Χρήστο Σπίρτζη»
Συνεχίζοντας ο Π. Πολάκης ανέφερε:
«Για δυο χρόνια μας λέγατε ότι ο Σπίρτζης δεν μας παρέδωσε τίποτα, τη στιγμή που παραλάβατε έτοιμο σχέδιο και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Θα κάνουμε ενιαίο έργο μας λέγατε, μια ενιαία δημοπράτηση, δεν είναι σχέδια αυτά του Σπίρτζη, είναι γονατογραφήματα, θυμάμαι να δηλώνετε χαρακτηριστικά.
Και τι κάνετε σήμερα μετά από τρία χρόνια; Τη στιγμή που δεν έχετε κουνήσει μισή πέτρα πάνω στην άλλη, έρχεστε να μας ανακοινώσετε ότι υλοποιείτε ακριβώς το σχεδιασμό του Σπίρτζη, δηλαδή την υλοποίηση του έργου σε τρία κομμάτια: το μεγάλο έργο των 150 χλμ Ηράκλειο-Χανιά (που υπολογίζω ότι περιλαμβάνει και την επέκταση προς το Καστέλι της Κισάμου που είχε ανακοινώσει ο Σπίρτζης), το 2ο κομμάτι με τη σύμβαση παραχώρησης και το 3ο με το Δημόσιο Έργο.
Θα πρέπει να ζητήσετε μια πολύ μεγάλη συγνώμη, τόσο από τον ΣΥΡΙΖΑ, όσο και από τον Χρήστο Σπίρτζη, διότι οι αρχικές καταγγελίες σας, ότι δεν σας παραδώσαμε τίποτα, κατέληξαν στην απόφαση να συνεχίσετε ακριβώς αυτό που σας παρέδωσε ο Σπίρτζης.
Πως είναι δυνατόν να προκηρύσσει και να έχει προϋπολογισμό ο Σπίρτζης 72 εκ € για 14 χιλιόμετρα και εσείς για το ίδιο Δημόσιο Έργο να προκηρύσσετε διαγωνισμό 186 εκ €; Τόσο πολύ αυξήθηκε η πίσσα, το τσιμέντο κλπ; Άλλωστε ο διαγωνισμός αν δεν απατώμαι προκηρύχθηκε πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία. Να δεχτώ ένα 20% αύξηση του κόστους αλλά από τα 72 στα 186 εκ € η διαφορά είναι μεγάλη.
Με έκπτωση μάλιστα σε οδικό έργο, μόλις 7%, όταν σε όλα τα οδικά έργα που έχουν δημοπρατηθεί από τη μεταπολίτευση και μετά το ποσοστό της έκπτωσης ήταν 40 ως 50%.
Αλλά ξέρετε ποιο είναι το λάθος και θα μπορούσατε να το διορθώσετε κ. Καραμανλή, διότι ξέρετε τις τιμές της πιάτσας και ξέρετε ότι όλοι κρύβονται πίσω από τις τιμές ΑΤΟΕ (Αναλυτικό Τιμολόγιο Οικοδομικών Εργασιών), το κατασκεύασμα του παρελθόντος του κ. Λαλιώτη.
Με τον τρόπο αυτό βγαίνουν και τα «κωλόκουρα». Δόθηκε ένα έργο με 186 εκ € και με 7% μόνο έκπτωση, το οποίο πήρε η ΆΚΤΩΡ και ενώ προσέφυγαν αρχικά οι μικρές εργολαβικές εταιρείες στην Ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, ξαφνικά αποσύρθηκαν. Γιατί αποσύρθηκαν;
Να σας το πω εγώ ευθέως: διότι έπεσε το «κωλόκουρο¨, δηλαδή μαύρη αμοιβή από την εταιρεία η οποία πλειοψήφησε στο έργο για να αποσυρθούν. Διότι, όταν ένα έργο που στη χειρότερη των περιπτώσεων κοστίζει αντί για 72εκ € που είχε αρχικά προκηρυχθεί, 100 εκ € και εσύ το προκηρύσσεις για 186 εκ €, τότε περισσεύουν μερικά εκατομμύρια ευρώ για να δοθούν στους μικρότερους εργολάβους προκειμένου να τραβηχτούν πίσω ή και όπου αλλού…
Το έχω πει στο παρελθόν, το ξαναλέω και σήμερα, τα έργα αυτά θα ολοκληρωθούν και θα εγκαινιαστούν με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Εσείς για τρία χρόνια παζαρεύατε και δεν ξέρω αν τους βρήκατε, αυτούς που θα πάρουν τα διόδια. Εγώ σας λέω από τώρα ότι διόδια σε αυτό το έργο, ότι και να υπογράψετε, δεν θα μπουν. Θα μπει αυτό που είχε προβλέψει ο Χρήστος Σπίρτζης, δηλαδή η «βινιέτα» στους επισκέπτες. Αυτό το έργο αποτελεί ανταπόδοση στην Κρήτη για την καθυστέρηση δεκαετιών της κατασκευής ενός αξιοπρεπή αυτοκινητόδρομου, τόνισε ο Π. Πολάκης.
Τρία χρόνια τώρα δηλώνετε ότι θα το υλοποιήσετε ως ενιαίο έργο, ότι θα βρείτε λεφτά από τον «Άρη» ή δεν ξέρω από πού αλλού και εντέλει ακολουθείτε αυτό που σχεδίασε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κάνοντας μια τεράστια υπερτιμολόγηση στο πρώτο έργο που δημοπρατείτε κατέληξε ο Βουλευτής Χανίων.»