Ποιοι απεργούν την Τετάρτη – Δεμένα τα πλοία, τι ισχύει με τα μέσα μεταφοράς 

Ποιοι απεργούν την Τετάρτη – Δεμένα τα πλοία, τι ισχύει με τα μέσα μεταφοράς 
(ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI)

Mαζικές απεργιακές συγκεντρώσεις οργανώνουν τα συνδικάτα σε όλη τη χώρα την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου.

Στη γενική 24ωρη απεργία, η οποία είχε προγραμματιστεί από τον Σεπτέμβριο, συμμετέχουν δυναμικά ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, απαιτώντας μεταξύ άλλων αυξήσεις στους μισθούς, συλλογικές συμβάσεις εργασίας και επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.

Εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, δίνουν ραντεβού στους δρόμους και αναμένεται να συμμετάσχουν στην απεργία ζητώντας να μπει ένα τέλος στην υποβάθμιση της Παιδείας. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ έχουν ήδη προαναγγείλει την συμμετοχή τους.

Για την 20η Νοεμβρίου, τα συνδικάτα δίνουν ραντεβού στις 13:00 στην πλατεία Κλαυθμώνος, απ’ όπου θα ξεκινήσει η πανεργατική διαδήλωση.

Οι Ομοσπονδίες και οι Ενώσεις των εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ ανακοίνωσαν την προκήρυξη 24ωρης απεργίας σε όλα τα ΜΜΕ την Τρίτη (19/11). Συγκεκριμένα, η απεργία θα διαρκέσει από τις 5 το πρωί της Τρίτης 19ης Νοεμβρίου 2024 έως τις 5 το πρωί της Τετάρτης 20ης Νοεμβρίου 2024, “συμμετέχοντας με όλους τους εργαζόμενους της χώρας στην 24ωρη Πανελλαδική απεργία που έχει κηρύξει η ΓΣΕΕ“, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.

Η ανακοίνωση της ΓΣΕΕ

Η αντιμετώπιση της ακρίβειας, των αυξημένων τιμών των ενοικίων και της αγοράς κατοικιών αλλά και η αποκατάσταση του Συλλογικού Εργατικού Δικαίου, βρέθηκαν στο επίκεντρο της σημερινής συνεδρίασης της Ολομέλειας της ΓΣΕΕ.

Η Συνομοσπονδία, με δεδομένο το γεγονός ότι η Κυβέρνηση δεν λαμβάνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την αντιμετώπιση αυτών των κρίσιμων ζητημάτων που ταλανίζουν τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα αλλά αντιθέτως εφαρμόζει μέτρα που γιγαντώνουν τα προβλήματά τους, αποφάσισε:

  • την πραγματοποίηση 24ωρης Γενικής Απεργίας για την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024
  • τη διενέργεια ενημερωτικής καμπάνιας, η οποία θα ξεκινήσει άμεσα σε όλες τις περιφέρειες της χώρας με ιδιαίτερη βαρύτητα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με στόχο τη μαζική κι ενωτική συμμετοχή στην 24ωρη Γενική Απεργία.

Η Κυβέρνηση, αδυνατεί να εφαρμόσει πολιτικές που ενισχύουν την αγοραστική δύναμη των εργαζομένων, η οποία έχει μειωθεί κατά 8% από το 2019. Με την επιδοματική πολιτική και τα pass δεν λύνονται δυστυχώς τα προβλήματα. Απαιτούνται άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση της ολιγοπωλιακής συγκρότησης της αγοράς και των καρτέλ, επαναρρύθμιση των εργασιακών σχέσεων και των Συλλογικού Εργατικού Δικαίου καθώς και εφαρμογή προγραμμάτων κοινωνικής κατοικίας με το αποθεματικό του 1,5 δις από την πρώην Εργατική Εστία.

Αυτά τα μέτρα ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα και για την εφαρμογή αυτών των μέτρων θα αγωνιστούμε.

Τα αιτήματα της ΑΔΕΔΥ:

  • Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς άμεσα
  • Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού
  • Συλλογικές συμβάσεις εργασίας
  • Κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ της ανεργίας
  • Ξεπάγωμα της διετίας 2016 – 2017
  • Αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ
  • Αύξηση και επέκταση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας χωρίς καμία περικοπή του.
  • Στήριξη του ΕΣΥ με γενναία χρηματοδότηση.
  • Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας και στα σχολεία.
  • Μείωση του αριθμού των μαθητών στο 1:15 και τέλος στις συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων.
  • Κατάργηση του Νόμου Χατζηδάκη (Ν. 4808/21) και του Ν. 5053/23 (Γεωργιάδη) για τα εργασιακά, καθώς και κατάργηση όλων των νόμων που ιδιωτικοποιούν την κοινωνική ασφάλιση –
  • Επαναφορά του Ν. 1264/82.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για να καλυφθούν τα χιλιάδες οργανικά κενά που υπάρχουν στο Δημόσιο, ιδιαίτερα στους τομείς της Υγείας, της Παιδείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης κ.ά.
  • «Όχι» στις ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων οργανισμών και φορέων.

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια

Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία στα λιμάνια της χώρας την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, μετά την ομόφωνη απόφαση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) να συμμετάσχει στην 24ωρη πανεργατική πανελλαδική απεργία που προκήρυξε η διοίκηση της ΓΣΕΕ.

Η απεργία αρχίζει την 00.01 ώρα της 20-11-2024 και λήγει στις 24.00 της ίδιας ημέρας, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων πανελλαδικά, με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης, της αποκατάστασης του συλλογικού εργατικού δικαίου, καθώς και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΝΟ:

«Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κατά τη σημερινή της συνεδρίαση ομόφωνα αποφάσισε την συμμετοχή της στην 24ωρη Πανεργατική Πανελλαδική απεργία που προκήρυξε η Διοίκηση της ΓΣΕΕ για τις 20/11/2024 ημέρα Τετάρτη, η οποία αρχίζει την 00.01 ώρα της 20-11-2024 και λήγει στις 24.00 της ίδιας ημέρας, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων πανελλαδικά, με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης, της αποκατάστασης του συλλογικού εργατικού δικαίου, καθώς και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων.

Οι Έλληνες Ναυτεργάτες, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις όλων των παραπάνω, γιατί είναι οι μόνοι, που στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες το χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο.

Ταυτόχρονα, οι Ναυτεργάτες όπως και όλοι οι άλλοι εργαζόμενοι, έχουν πολύ σοβαρά κλαδικά προβλήματα τα οποία και είχαν αναδειχθεί στον 4ημερο απεργιακό αγώνα από 22-25/10/2024, με αποτέλεσμα να ανανεωθεί η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Ε/Γ-Ο/Γ Ακτοπλοϊκά πλοία αλλά και στα Μ/Γ-Τ/Ρ και Ε/Γ διεθνών πλόων.

Βρίσκονται, όμως, ακόμη σε εκκρεμότητα μία σειρά πολύ σοβαρών θεσμικών ζητημάτων όπως η ανανέωση των ΣΣΕ στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, οι μειώσεις των συνθέσεων από 1 Νοεμβρίου που επιβάλλει ο Ν. 4150/2013, η αύξηση των προστίμων για την παραβίαση της ναυτεργατικής νομοθεσίας και ειδικώς για την παραβίαση του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης, η αύξηση του πενιχρού επιδόματος ανεργίας όπως και η βελτίωση των όρων και προϋποθέσεων για να δικαιούται κάποιος του επίδομα.
Παράλληλα, η κατάσταση η οποία επικρατεί στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση και στις δημόσιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την απόκτηση των διαφόρων πιστοποιητικών και πτυχίων που είναι απαραίτητα για την άσκηση του ναυτικού επαγγέλματος, δεν καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες των ναυτικών με αποτέλεσμα να οδηγούνται στον ιδιωτικό τομέα με αντίστοιχη οικονομική τους επιβάρυνση.

Η Ομοσπονδία μας προβάλλει και υπογραμμίζει συνεχώς την πάγια και σταθερή θέση της για την ασφάλεια των θαλάσσιων συγκοινωνιών και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα απαιτώντας την καθιέρωση αυξημένων οργανικών συνθέσεων και ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που να ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των πλοίων και της ναυτεργασίας ώστε να εξασφαλίζονται πλήρως οι ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και κυρίως η ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και του πληρώματος. Και μέσα από τις νέες αυτές διαδικασίες, να αναβαθμιστεί και η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων Ναυτεργατών για ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο».

Τι θα γίνει με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Παρόλο που η απεργία ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο, δεν υπάρχει ακόμα ενημέρωση για το αν και το πώς θα απεργήσουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Εικάζεται πως θα πραγματοποιηθούν δρομολόγια με προσωπικό ασφαλείας προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι πολίτες αλλά σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα αναμένεται να ξεκαθαρίσει εντός της ημέρας.

Διαβάστε επίσης:

Οι άνθρωποι του Πιτσιλή που έγιναν «πιστόλια» – Τα τρία πρόσωπα κλειδιά

Εκθεση – κόλαφος για τη «μαφία» της ΑΑΔΕ

Τραμπ, Μασκ και Κένεντι τρώνε μπέργκερ και υπόσχονται «υγεία στην Αμερική» από… αύριο (Photos)

Ντόναλντ Τραμπ: Κυβέρνηση εμπρηστικού ρεβανσισμού – Οι εκλεκτοί του νέου προέδρου

Καιρός: Μικρή βελτίωση και από αύριο ξανά βροχές – Τι φέρνουν οι καιρικές συνθήκες «τύπου Π»

Politico: Εμπορικό πόλεμο με την Ευρώπη ετοιμάζει ο Τραμπ – Ανησυχία στις Βρυξέλλες

Documento Newsletter