Η απευθείας χρήση των καρτών πληρωμών (χρεωστικών, πιστωτικών ή προπληρωμένων) στα μέσα μαζικής μεταφοράς και ειδικά στο μετρό, θα εξασφαλίσει ιδιαίτερα σημαντικά οφέλη τόσο στους κατόχους των καρτών όσο και στο δημόσιο και τις εταιρίες, κάτι που έχει γίνει ήδη φανερό στις χώρες που εφαρμόζεται.
Στο μετρό για παράδειγμα, με απλά λόγια, ο επιβάτης θα έχει τη δυνατότητα να περάσει από τις μπάρες και να εισέλθει στους σταθμούς του μετρό απλά με τη κάρτα του, χωρίς αγορά εισιτηρίου.
Όπως αναφέρει ο Νίκος Καμπανόπουλος, επικεφαλής της Visa για την Ελλάδα, την Κύπρο και την Βουλγαρία, ο επιβάτης που χρησιμοποιεί την κάρτα του για διαδρομές στο μετρό θα χρεώνεται στο τέλος της ημέρας με ποσό ανάλογα με τις διαδρομές που έχει κάνει, με την επιλογή της οικονομικότερης λύσης που προσφέρεται στο σύστημα.
Ο κ. Καμπανόπουλος αναφέρει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ότι στη διάρκεια της παρουσίας της Visa στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, συμμετέχοντας στο περίπτερο των ΗΠΑ που ήταν η τιμώμενη χώρα, στις συναντήσεις που είχε η Visa με αρμόδιους φορείς για το ζήτημα αυτό υπήρξε ενδιαφέρον για την υλοποίηση του, τόσο στο μετρό της Αθήνας, όσο και στο υπό κατασκευή μετρό της Θεσσαλονίκης.
Στο Λονδίνο η χρήση της τεχνολογίας του ανοικτού κυκλώματος, που επιτρέπει να χρησιμοποιούνται οι κάρτες ως εισιτήρια, έχει ήδη σημαντικά οφέλη κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων ετών λειτουργίας του συστήματος. Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί στη διάρκεια του τελευταίου έτους ένα δισεκατομμύριο ταξίδια (διαδρομές) με απευθείας χρέωση στην κάρτα του επιβάτη, χωρίς αγορά εισιτηρίου, με αποτέλεσμα το κόστος διαχείρισης των εισιτηρίων να έχει μειωθεί από 16% του συνόλου των εσόδων στο 8%, με προοπτικές να μειωθεί σημαντικά περισσότερο. Η αναμονή στα εκδοτήρια μειώθηκε αισθητά καθώς ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός χρησιμοποιεί απευθείας την χρεωστική του κάρτα για να εισέλθει στο μετρό, εξασφαλίζοντας τη καλύτερη οικονομική τιμή που διατίθεται στους επιβάτες. Αναφέρεται επίσης σε μια άλλη μελέτη σύμφωνα με την οποία τα συστήματα μεταφορών διεθνώς από την χρήση των ανοικτών κυκλωμάτων από το ένα δολάριο που έχουν έσοδα και δαπανούν 15,4 σεντς για την διαχείριση των εισιτηρίων θα το μειώσουν στα 4,2 σεντς με την χρήση καρτών.
Ο κ. Καμπανόπουλος επισήμανε ότι από την στιγμή που ληφθούν αποφάσεις και υπογραφούν οι σχετικές συμφωνίες εκτιμάται ότι η χρήση ανοικτού κυκλώματος στο μετρό της Αθήνας μπορεί να γίνει ακόμη και μέσα σε έξι μήνες περίπου, ενώ στη περίπτωση του μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο να γίνει από την έναρξη λειτουργίας του ώστε να μην χρειαστούν μετατροπές και επιπλέον δαπάνες μετά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ