Την «Οδύσσεια» μίας πτήσης από το Λος Άντζελες προς τη Σαγκάη αποκάλυψε το CNNi, καθώς ο πιλότος αναγκάστηκε να επιστρέψει πίσω διότι είχε… ξεχάσει το διαβατήριό του.
Η πτήση UA 198 αναχώρησε από το Λος Άντζελες γύρω στις 2 μ.μ. του Σαββάτου 22 Μαρτίου, με 257 επιβάτες και 13 μέλη του πληρώματος και κατευθύνθηκε βορειοδυτικά πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό, με προορισμό τη μεγαλύτερη πόλη της Κίνας.
Περίπου δύο ώρες αργότερα, το αεροπλάνο έκανε αναστροφή και κατευθύνθηκε προς το Σαν Φρανσίσκο, όπου προσγειώθηκε γύρω στις 5 μ.μ. τοπική ώρα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα FlightAware.
«Ο πιλότος δεν είχε το διαβατήριό του στο αεροσκάφος», ανέφερε η United στην ανακοίνωσή της. «Κανονίσαμε ένα νέο πλήρωμα να μεταφέρει τους πελάτες μας στον προορισμό τους εκείνο το βράδυ. Στους πελάτες δόθηκαν κουπόνια γεύματος και αποζημίωση».
Η πτήση με το νέο πλήρωμα απογειώθηκε γύρω στις 9 το βράδυ και προσγειώθηκε στη Σαγκάη με καθυστέρηση περίπου έξι ωρών.
«Μία πολύ απογοητευμένη φωνή»
Η Γιανγκ Σουχάν, που επέβαινε στο αεροσκάφος, δήλωσε στο CNN ότι άκουσε την «πολύ απογοητευμένη φωνή» του πιλότου μέσω της ενδοεπικοινωνίας, λέγοντας ότι «ξέχασε το διαβατήριό του».
Μετά την προσγείωσή της στο Σαν Φρανσίσκο, η Γιανγκ έλαβε δύο κουπόνια γεύματος συνολικής αξίας 30 δολαρίων, τα οποία χρησιμοποίησε για ένα γεύμα σε ένα ιαπωνικό εστιατόριο στο αεροδρόμιο. Είπε ότι υπέβαλε επίσης αίτηση αποζημίωσης στον ιστότοπο της United, όπου ενημερώθηκε ότι πρέπει να περιμένει απάντηση εντός 14 εργάσιμων ημερών.
Η ταξιδιώτισσα από το Χανζού, στην ανατολική Κίνα, επέστρεφε από επαγγελματικό ταξίδι. Αφού έφτασε στη Σαγκάη στις 12:43 π.μ. της Δευτέρας, έπρεπε να οδηγήσει ακόμη δυόμισι ώρες, όπως είπε, αφήνοντάς την εξαντλημένη.
Σάλος στο RedNote
Αν και η απροσδόκητη καθυστέρηση έριξε ένα κλειδί στα σχέδια εργασίας της Δευτέρας, η Γιανγκ δήλωσε ότι εκτίμησε την «ειλικρίνεια» του πιλότου. Ωστόσο, πολλοί από τους συνεπιβάτες της γκρίνιαξαν και δήλωσαν «εξοργισμένοι» και «άφωνοι» στο RedNote.
«Πώς μπορεί κάποιος να τα κάνει τόσο άσχημα θάλασσα στη δουλειά του;», έγραφε μια δημοφιλής ανάρτηση στο RedNote που φαινόταν να προέρχεται από έναν άλλο Κινέζο επιβάτη που επέβαινε στο αεροσκάφος. Η ανάρτηση συγκέντρωσε περισσότερα από 10.000 likes.
Οι διαταραχές δεν σταμάτησαν στο UA 198. Οι επιβάτες της πτήσης επιστροφής, UA 199 από τη Σαγκάη στο Λος Άντζελες, επηρεάστηκαν επίσης λόγω της καθυστερημένης άφιξης του εισερχόμενου αεροσκάφους.
Ένας επαγγελματίας ταξιδιώτης με έδρα τη Σαγκάη, ο οποίος ζήτησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, δήλωσε στο CNN ότι η πτήση του προς το Λος Άντζελες καθυστέρησε επίσης για περίπου έξι ώρες, αναγκάζοντάς τον να αλλάξει το εισιτήριό του για να προλάβει την ανταπόκριση.
«Έλλειψη πειθαρχίας»
«Είναι αρκετά ντροπιαστικό για τη United», δήλωσε στο CNN ο Σουκόρ Γιουσούφ, ιδρυτής της Endau Analytics με έδρα τη Σιγκαπούρη, μιας συμβουλευτικής εταιρείας που επικεντρώνεται στον κλάδο των αερομεταφορών.
Πρόσθεσε ότι το λάθος είναι «απαράδεκτο» για μια παγκόσμια αεροπορική εταιρεία όπως η United και δείχνει «έλλειψη πειθαρχίας».
Η United είναι ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς στον κόσμο, με 140 εκατομμύρια πτήσεις σε περισσότερους από 300 προορισμούς σε έξι ηπείρους κάθε χρόνο, σύμφωνα με τον ιστότοπο της εταιρείας.
Ο Σούκορ σημείωσε ότι η «αφηρημάδα» που αντανακλάται στο περιστατικό θα μπορούσε να κοστίσει ακριβά στην αεροπορική εταιρεία, λαμβάνοντας υπόψη το κόστος για πράγματα όπως τα καύσιμα του τζετ που έπρεπε να πετάξουν πριν από την εκτροπή και την αποζημίωση των επιβατών.
Ενώ μια σειρά από αεροπορικά δυστυχήματα με αερομεταφορείς των ΗΠΑ τους τελευταίους μήνες έχει εγείρει ανησυχίες για την ασφάλεια, το τελευταίο περιστατικό με τη United είναι «περισσότερο θέμα πρωτοκόλλου», δήλωσε ο Σούκορ.
Διαβάστε επίσης
Ρόδος: Παρέμβαση Αρείου Πάγου για την αποφυλάκιση των κατηγορουμένων στο σκάνδαλο στην Πολεοδομία
Αδιέξοδο Μητσοτάκη: Μίλησε για «παραπληροφόρηση» και στην Εθνική εορτή! (Video)