Πέτσινο το βραβείο στον Μπακογιάννη

Πέτσινο το βραβείο στον Μπακογιάννη

Υπερβολική προβολή, ακόμα και για τα δεδομένα του φιλοκυβερνητικού μιντιακού τοπίου, δόθηκε στην «είδηση» ότι ο Κώστας Μπακογιάννης είναι ένας από τους πέντε καλύτερους δημάρχους στην Ευρώπη. Κι αυτό γιατί αναδείχθηκε από την πλατφόρμα mayorsofeurope.eu, της οποίας την εγκυρότητα ουδείς προσπάθησε να διερευνήσει.

Οι ειδησεογραφικοί ιστότοποι που ανέδειξαν την «είδηση» μας ενημέρωσαν ότι ο κ. Μπακογιάννης είναι στους κορυφαίους δημάρχους της Ευρώπης γιατί «εστίασε σε έργα υποδομής» και στην «ανάπτυξη της Αθήνας ως έξυπνης πόλης», φέρνοντας ως χαρακτηριστικά παραδείγματα την ανακαίνιση του σιντριβανιού της Ομόνοιας και τη δημιουργία «πάρκων τσέπης». Επισημαίνεται η «καινοτόμα προσέγγιση στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής». Όντως καινοτόμα αν λάβει κανείς υπόψη ότι τα δέντρα εκριζώνονται, όπως στην πλατεία Κολωνακίου, ενώ η απώλειά τους αντισταθμίζεται –προκαταβολικά- από ιονιστές στην πλατεία Ομονοίας…

Θα τολμούσαμε να πούμε ότι η συνεισφορά του δημάρχου ήταν και πολιτιστική, αφού ο «Μεγάλος Περίπατος», εκτός από τη μεγάλη συμβολή στις υποδομές της πόλης, εμπλούτισε αισθητά το ήδη πολύχρωμο λεξιλόγιο των οδηγών που έχουν την τύχη να πρέπει να περάσουν από το κέντρο της πόλης. Επίσης, η ανακαίνιση της ανακαίνισης στην πλατεία Συντάγματος, που κρατά από τον Αύγουστο, μαρτυρεί την βαρύτητα που δίνει ο δήμαρχος στην έγκαιρη και γρήγορη ανανέωση των υποδομών του Δήμου.

Ποιοι είναι πίσω από τη ΜΚΟ

Η πλατφόρμα “Mayors of Europe” που ανέδειξε το δήμαρχο Αθηναίων, ανάμεσα σε άλλους, είναι μια σχετικά νεοσύστατη ΜΚΟ που έχει έδρα στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας. Δεν είναι δηλαδή κάποιος διεθνώς αναγνωρισμένος θεσμός για τον οποίο δικαιολογείται ο ντόρος που προκλήθηκε. Σύμφωνα με τον λογαριασμό της οργάνωσης στο LinkedIn απασχολεί μόλις δύο ανθρώπους. Ιδρύθηκε το Μάρτιο του 2019 και διευθύνεται από τον Βάνια Σέρτιτς, ο οποίος είναι ένας κροάτης επιχειρηματίας και διαφημιστής, στο παρελθόν ιδιοκτήτης εταιρειών που έφτιαχναν κινούμενες διαφημιστικές πινακίδες καθώς και εταιρείας που προσέφερε εκπτωτικά κουπόνια σε υπηρεσίες εστίασης, φιλοξενίας κπλ. Επίσης, η οργάνωση “Mayors of Europe” απασχολεί άλλον έναν άνθρωπο, τη Μαρίνα Μίκουλιτς, η οποία πλασάρεται και αυτή ως ειδική στο μάρκετινγκ και φαίνεται να είναι η αρχισυντάκτρια της ιστοσελίδας . Αξίζει να σημειωθεί ότι στην σελίδα αναζήτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την φορολογική ταυτότητα της οργάνωσης (VIES) αναφέρεται ότι ο αριθμός ΦΠΑ που αναγράφεται στον λογαριασμό της οργάνωσης στο LinkedIn είναι «μη έγκυρος», που σημαίνει ότι δεν μπορεί να κάνει διασυνοριακές συναλλαγές εντός της ΕΕ. Πράγμα τουλάχιστον περίεργο για έναν τόσο διεθνώς αναγνωρισμένο οργανισμό…

Διαφημιστικό τρικ

Διακηρυγμένος στόχος της οργάνωσης είναι να καταγράφει και να αναδεικνύει τις καλές πρακτικές των δήμων της Ευρώπης, ώστε να βοηθήσει στην καλύτερη διακυβέρνηση των τοπικών κοινοτήτων. Ωστόσο, προσφέρει τις υπηρεσίες της εκτός από δημόσιους θεσμούς όπως οι κυβερνήσεις και δημόσιες επιχειρήσεις και σε «τράπεζες, επενδυτικά ταμεία και συμβουλευτικές εταιρείες που θέλουν να φθάσουν στο target group τους με τον πιο εύκολο, γρήγορο και ευθύ τρόπο» . Έτσι γίνεται αντιληπτό ότι η πλατφόρμα “Mayors of Europe” είναι ένα περίτεχνο διαφημιστικό τρικ.

Documento Newsletter