Πετρέλαιο κίνησης: Απελπισμένοι οι αυτοκινητιστές μετά την κυβερνητική κωλοτούμπα – Έτοιμοι για κινητοποιήσεις

Πετρέλαιο κίνησης: Απελπισμένοι οι αυτοκινητιστές μετά την κυβερνητική κωλοτούμπα – Έτοιμοι για κινητοποιήσεις

Οργή και απελπισία αισθάνονται οι επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών ή ταξί μετά την κυβερνητική κυβίστηση σε σχέση με την επαναφορά της επιδότησης των 0,15 ευρώ για το πετρέλαιο κίνησης. Ενώ ο πρωθυπουργός την Παρασκευή άφησε ανοιχτό να επανέλθει το μέτρο που καταργήθηκε στις αρχές Οκτωβρίου, ο Γιάννης Οικονόμου έκλεισε αυτό το «παραθυράκι», λέγοντας κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών: «Όχι, δεν αναμένονται αποφάσεις τις επόμενες ημέρες». Κατά τις πληροφορίες, η απόφαση ανήκει στον υπουργό Οικονομικών, ο οποίος αν και φαίνεται να παραδέχεται πως το ποσό που θα αποδεσμευτεί από τον κρατικό κορβανά είναι πενιχρό, στυλώνει τα πόδια για να μην φανεί (για άλλη μια φορά) ασυνεπής η κυβέρνηση με όσα είπε στη ΔΕΘ ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Το documentonews.gr επικοινώνησε και με τους τρεις προέδρους των μεγαλύτερων συνδικαλιστικών οργάνων των αυτοκινητιστών, οι οποίοι ομοφώνησαν στην ανάγκη κυβερνητικής παρέμβασης έναντι της αμείωτης αύξησης της τιμής του πετρελαίου κίνησης, προειδοποιώντας ακόμα και για κοινές κινητοποιήσεις.

«Αν δεν έχουμε απάντηση, θα κάνουμε κινητοποιήσεις»

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης, τόνισε πως πρέπει είτε να μειωθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) είτε να μπει πλαφόν στην τιμή του πετρελαίου κίνησης.

«Από την προηγούμενη Δευτέρα έχουμε στείλει στον πρωθυπουργό, στον υπουργό Ανάπτυξηςστον αν. υπουργό Οικονομικών και τον υπουργό Μεταφορών επιστολή και επισημαίνουμε την κρισιμότητα της κατάστασης. Αν δεν επέλθει μείωση του ΕΦΚ ή πλαφόν στο καύσιμο, θα αναγκαστούμε να προχωρήσουμε σε παύση εργασίας» είπε και πρόσθεσε πως αν η κυβέρνηση δεν απαντήσει έως το τέλος του μήνα, τότε ο κλάδος θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις.

«Στην Ελλάδα έχουμε το ακριβότερο καύσιμο και 700 ευρώ μισθό» στηλίτευσε, επισημαίνοντας πως σε διάφορες χώρες της ΕΕ έχουν ληφθεί μέτρα εδώ και ένα χρόνο. Μάλιστα, επικαλέστηκε το παράδειγμα της επιδότησης καυσίμου στους μεταφορείς σε Γαλλία, Ισπανία και Πορτογαλία.

Ο κ. Κενανίδης εξήγησε, επίσης, ότι η κυβέρνηση δεν παίρνει μέτρα για την ανακούφιση των αυτοκινητιστών αλλά και των πολιτών που χρησιμοποιούν πετρελαιοκίνητα ΙΧ γιατί χρησιμοποιεί τα υπερκέρδη των εταιριών, μοιράζοντας «ευτελή ποσά» προκειμένου «να δελεάσει προεκλογικά τους ψηφοφόρους».

«Δολοφονούν την κοινωνία»

Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, σχολίασε πως η ανένδοτη στάση της κυβέρνηση έχει ως αποτέλεσμα τη δολοφονία της κοινωνίας. «Δολοφονούν την κοινωνία με το να μην προχωρούν σε μείωση του ΕΦΚ και να μη βάζουν πλαφόν» σημείωσε, συμπληρώνοντας πως «εξυπηρετούν τους λίγους και τα καρτέλ».

Ως προς το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων από τους οδηγούς ταξί στην Αττική στην περίπτωση που η κυβέρνηση επιμείνει και δεν παρέμβει για τη μείωση της τιμής του πετρελαίου κίνησης, ο κ. Λυμπερόπουλος ξεκαθάρισε πως το σενάριο αυτό «είναι μέσα στον προγραμματισμό μας» κι ας «έχουν διχάσει τον κλάδο με τα πραξικοπήματα…». «Θα γίνει προσπάθεια να ενημερωθούν οι οδηγοί και να γίνουν κινητοποιήσεις» κατέληξε.

«Υπάρχει σκέψη για κοινή κάθοδο σε κινητοποιήσεις»

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων Ταξί Θεσσαλονίκης «Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης, δήλωσε στο documentonews.gr πως «έχουμε πει πολλές φόρες ότι η πρώτη ύλη για μας είναι το πετρέλαιο και δυστυχώς, αντιμετωπίζουμε 30-50% αύξηση των λειτουργικών μας εξόδων», συμπεραίνοντας ότι «είναι μονόδρομος είτε η μείωση του ΕΦΚ είτε η επιδότηση του καυσίμου».

«2,1 και 2,2 ευρώ το λίτρο είναι πάρα πολλά χρήματα» ξεκαθάρισε και έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου διότι «αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, τότε το επάγγελμά μας δεν θα είναι βιώσιμο». Ο κ. Λεοντιάδης σημείωσε πως ακόμα δεν έχει οριστεί κάποια συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και κατέστησε σαφές πως πρόθεση του Σωματείου είναι «να εξαντλήσουμε τον διάλογο». Ωστόσο, διευκρίνισε πως αν δεν βρεθεί λύση, τότε «υπάρχει σκέψη ακόμα και για κοινή κάθοδο (με άλλους κλάδους) σε κινητοποιήσεις».

Διαβάστε επίσης: 
Documento Newsletter