«Πετάμε κι όπου βγει» και στις ΗΠΑ – Σοβαρά προβλήματα ασφάλειας πτήσεων

«Πετάμε κι όπου βγει» και στις ΗΠΑ – Σοβαρά προβλήματα ασφάλειας πτήσεων

Πριν από περίπου δύο μήνες το Documento είχε αποκαλύψει την εγκληματική αδιαφορία της κυβέρνησης όχι μόνον στο σιδηροδρομικό δίκτυο με τραγικό αποκορύφωμα το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών αλλά και στα αεροδρόμια της χώρας με άμεσο κίνδυνο τις ζωές εκατομμυρίων πολιτών. Όπως φαίνεται ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζουν και τα αμερικανικά αεροδρόμια, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών.

Το Documento παρουσίασε επίσης στη δημοσιότητα τον Αύγουστο του 2023 έγγραφα σημειώνοντας πως η Ελλάδα εγκαλείται από την Ε.Ε. επειδή δέκα ελληνικά αεροδρόμια παραμένουν χωρίς πιστοποίηση.

Σε εκτενή της απάντηση η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας επιβεβαίωσε το ρεπορτάζ τόσο για τη μη πιστοποίηση όσο και για την επιβολή κατά προτεραιότητα ελέγχων στις πτήσεις όλων των αεροπορικών εταιρειών σημειώνοντας πως το πρόβλημα προϋπήρχε του 2017.

Όπως αποδεικνύει το ρεπορτάζ του Documento, όμως, η παραμέληση της πιστοποίησης των αεροδρομίων κάθε άλλο παρά γραφειοκρατική αβλεψία αποτελεί, αφού πρακτικά μετατρέπει την αγορά αεροδρομίων σε μεγάλη επενδυτική ευκαιρία για επιχειρηματικούς ομίλους που έχουν στο παρελθόν ευεργετηθεί από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Διαβάστε περισσότερα: Πρόβλημα ασφάλειας σε 14 αεροδρόμια και σε όλες τις ελληνικές αεροπορικές εταιρείες

Ανάλογα προβλήματα και στις ΗΠΑ

Όπως ωστόσο δείχνουν σχετικές έρευνες ανάλογα προβλήματα παρουσιάζονται και στις ΗΠΑ καθώς μια σειρά από λάθη ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας έφτασαν στο σημείο να αποφευχθεί στο παρά πέντε μια σύγκρουση όπου θα είχαν σκοτωθεί πάνω από 100 επιβάτες.

Όπως σχετικά σημειώνει ο David Enrich, οικονομικός συντάκτης των New York Times, σε σχετική ανάρτηση στο «Χ» υπάρχει μεγάλη έλλειψη εξελιγμένης τεχνολογίας στα περισσότερα αεροδρόμια αφήνοντας τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας να βασίζονται σε δημόσιους ιστότοπους παρακολούθησης πτήσεων για να παρακολουθούν τις ακριβείς θέσεις των αεροσκαφών.

“Οι ελεγκτές δήλωσαν επίσης ότι τα προβλήματα με τη ραδιοσυχνότητά τους καθιστούσαν δύσκολη την επικοινωνία με τους πιλότους. Και επειδή το αεροδρόμιο δεν διαθέτει επίγειο ραντάρ, ορισμένοι ελεγκτές είπαν ότι χρησιμοποιούσαν μια δωρεάν έκδοση του ιστότοπου FlightRadar24.com για να παρακολουθούν τα αεροπλάνα στο έδαφος, παρόλο που ο ιστότοπος δεν έχει εγκριθεί από την F.A.A. για σκοπούς ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.”

Ετικέτες

Documento Newsletter