Περίσσια αλαζονεία και απληστία στη ΝΔ

Περίσσια αλαζονεία και απληστία στη ΝΔ

Οταν ανέλαβε κυβερνητικά καθήκοντα ο κ. Πέτσας σίγουρα δεν ονειρευόταν να συνδέσει το όνομά του με ένα σκάνδαλο διασπάθισης δημόσιου χρήματος και με ευφυολογήματα για «πέτσινες» λίστες και «πέτσινες» χρηματοδοτήσεις.

Η δημοσιοποίηση της λίστας των μέσων μαζικής ενημέρωσης που εισέπραξαν ποσά από τη διαφημιστική καμπάνια «Μένουμε σπίτι» που έτρεξε η κυβέρνηση με αφορμή την πανδημία έπειτα από καθυστέρηση 90 ημερών και μπόλικο, όπως φαίνεται, «μαγείρεμα», πέραν του ότι εκθέτει ανεπανόρθωτα τον κ. Μητσοτάκη και τους υπουργούς του, προσφέρει διδάγματα και πεδίο για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων σχετικά με τις πρακτικές της.

Ο εξωθεσμικός και αμφιλεγόμενος τρόπος κατανομής της διαφημιστικής δαπάνης μέσω ανάδοχης εταιρείας –η οποία παρεμπιπτόντως είχε αναλάβει τμήμα της προεκλογικής καμπάνιας της ΝΔ– με όρους απόλυτης αδιαφάνειας «ξεφλουδίζει» το γυαλιστερό και μοντέρνο περιτύλιγμα της κυβέρνησης, φανερώνοντας ένα παλαιοκομματικό σύστημα φτιαγμένο με τα ίδια φθαρμένα υλικά και τις διαχρονικά στρεβλές νοοτροπίες.

Τα χρήματα του ελληνικού λαού δεν μοιράστηκαν σύμφωνα με τη δυναμική των Μέσων, το προσωπικό που απασχολούν και το δημοσιογραφικό περιεχόμενο που παράγουν. Η διαφημιστική δαπάνη ήταν ανάλογη της εγγύτητας των Μέσων προς τη ΝΔ, ανάλογη της προθυμίας τους να αναπαράγουν το κυβερνητικό αφήγημα και, φυσικά, ανάλογη της εκτιμώμενης από την κυβέρνηση χειραγωγησιμότητάς τους.

Αφού εργαλειοποίησε την πανδημία προκειμένου να δικαιολογήσει και να καλύψει την πολιτική της ανεπάρκεια, σειρά είχε η εργαλειοποίηση της διαφημιστικής δαπάνης, προκειμένου όχι μόνο να καλοπιάσει τους δικούς της ανθρώπους αλλά και να στραγγαλίσει οικονομικά τα «απείθαρχα» Μέσα που της ασκούν κριτική.

Βιάστηκε ο κ. Πέτσας να πει ότι το πρόσφατο τηλεοπτικό σποτ του ΣΥΡΙΖΑ προσβάλλει βάναυσα τον δημοσιογραφικό κόσμο, τη στιγμή που μπορούσε να προβλέψει το φιάσκο της λίστας που θα ακολουθούσε. Προσβολή για την αξιοπρέπεια του δημοσιογραφικού κόσμου αποτελεί ο διαχωρισμός τους σε «ημέτερους» και «άλλους» και η προϋπόθεση να δίνουν φιλοκυβερνητικά διαπιστευτήρια προκειμένου να λάβουν κομμάτι ή ψίχουλα της διαφημιστικής πίτας. Προσβολή για τους δημοσιογράφους ακόμη αποτελεί όταν ανύπαρκτα Μέσα, ιστοσελίδες υπό κατασκευή ή που απλώς αναπαράγουν δουλειά άλλων δημοσιογράφων λαμβάνουν μεγάλα ποσά όχι μόνο σε σχέση με το δικό τους Μέσο αλλά σε σχέση με ολόκληρη την κοινωνία που έχει γονατίσει οικονομικά λόγω της πανδημίας.

«Με ενδιαφέρει η επικοινωνία και όχι η ουσία» είχε πει ο κ. Μητσοτάκης επιβεβαιώνοντας με τις επιλογές του πως παραμένει πιστός και συνεπής στις προτεραιότητές του.

Η κυβέρνηση της ΝΔ στον ένα χρόνο διακυβέρνησής της έχει επιδείξει περίσσευμα αλαζονείας και απληστίας, έχοντας την ασφάλεια της επικοινωνιακής υπεροπλίας. Αυτήν τη φορά ωστόσο, αν και μόνη της στο μιντιακό γήπεδο, έβαλε αυτογκόλ. Παρά το σουλούπωμα της λίστας Πέτσα, η κατακραυγή είναι μεγάλη και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα σταματήσει μέχρι να δοθούν στη δημοσιότητα οι αρχικές εντολές διαφημιστικής καταχώρησης που έστειλε η ανάδοχη ιδιωτική εταιρεία στα μέσα ενημέρωσης και οι αρχικές τιμολογήσεις.

Η κυβέρνηση βρίσκεται σε πανικό καθώς το ένα μετά το άλλο τα Μέσα επιστρέφουν τα χρήματα της καμπάνιας βγάζοντας καυστικές ανακοινώσεις, ενώ τα σκάνδαλα που σκαρφίζεται δεν κάνουν αρκετό κρότο για να αποσπάσουν την προσοχή από το σκάνδαλο της λίστας Πέτσα.

Η λίστα έχει την υπογραφή Πέτσα, αλλά οι ευθύνες δεν πρέπει να στεγανοποιηθούν εκεί. Είναι προϊόν και εργαλείο της ιδιοκτησιακής αντίληψης που έχει ο κ. Μητσοτάκης σε σχέση με το δημόσιο χρήμα και τη διαχείρισή του ακόμη και σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία για τη χώρα.

Ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος είναι βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter