Πέντε stand-up comedians ανεβαίνουν στη… σκηνή του Documento

Πέντε stand-up comedians ανεβαίνουν στη… σκηνή του Documento
(© Louis Smit on Unsplash)

Κάθε εβδοµάδα ανεβαίνουν στη σκηνή του θεάτρου Τζένη Καρέζη διαφορετικοί stand-up comedians, δηµιουργώντας µια νέα κοινότητα στο κέντρο της πόλης. Ζητήσαµε από κάποιους από αυτούς να σχολιάσουν στιγµές και όψεις της καθηµερινότητας µε τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο. Τι δουλειά είχε η κάµερα στη σύσκεψη που «έκαψε» τον Σπήλιο Λιβανό; Γιατί η κυβέρνηση µας κάνει «πατ πατ» στον ώµο όταν έρχεται ο λογαριασµός της ∆ΕΗ; Μήπως η εικόνα της Παναγίας στον Ιερό Ναό Αγίου ∆ηµητρίου Βύρωνα ύστερα από 17 µήνες δακρύρροιας βρίσκεται πλέον στα όρια της αφυδάτωσης; Επίσης, τι θα κάνουµε χωρίς το Facebook, που έχει καταντήσει σαν τον ΕΦΚΑ της γειτονιάς µας; Ολες οι απαντήσεις στα ζαλιστικά ερωτήµατα βρίσκονται παρακάτω.

Γιάννης Μπιλίρης

Και τι δουλειά είχε η κάμερα στη συνάντηση;

Ερωτήµατα έχουν προκύψει σε σχέση µε την αποποµπή του Σπήλιου Λιβανού από την κυβέρνηση µετά την αποκάλυψη του Πέτρου ∆ούκα σύµφωνα µε την οποία στις πυρκαγιές της Ηλείας το 2007 στελέχη της Ν∆ µοίραζαν λεφτά µε µαύρες σακούλες σε όποιον µιλούσε ελληνικά.

Πρώτον: ειλικρινά, ποιος ήξερε ότι υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης ήταν ο Σπήλιος Λιβανός;

∆εύτερον: λίγη αξιοπρέπεια δεν έχει ο κύριος που ανέβασε την είδηση; Λάθος µεγάλο. Μπορεί να ρωτήσει συναδέλφους του από κανάλια πανελλαδικής εµβέλειας και να µάθει.

Εγώ τον άνθρωπο σκέφτοµαι. Εζησε τη στιγµή του, αποθέωσε το πρότυπό του, κέρδισε τα δύο λεπτά δηµοσιότητας που δικαιούται, δίδαξε πολιτική επικοινωνία και το ευχαριστώ ήταν αυτό; Εντάξει, για τον µεγάλο Πέτρο ∆ούκα και την εποποιία του απλώς θα υποκλιθώ και θα ρωτήσω αν θέλει να έρθει προπονητής στην ΑΕΚ γιατί ψάχνουµε κάποιον να µπορεί να κάνει µεγάλες ανατροπές και υπερβάσεις.

Πάντως νοµίζω ότι η κατάσταση µπορεί να γυρίσει. Οχι στην ΑΕΚ… στην κυβέρνηση. Μπορεί ο κ. Λιβανός να προτείνει στην κυβέρνηση ως αποζηµίωση ένα ποσό, να πει και ένα «συγγνώµη, δεν περιµέναµε να είναι η κάµερα εκεί και δεν το λέω για δικαιολογία, αλλά από όσο ξέρουµε τέτοιες ώρες δεν έρχονται κάµερες» και όλα καλά. Ασε που εγώ νοµίζω ότι είναι και θέµα ζήλιας. Σου λέει δηλαδή βγαίνουµε εµείς και το παίζουµε πρωτοπόροι µε 2.000 ευρώ στο αυτοκίνητο ενώ κάποιοι άλλοι τα έκαναν αυτά 15 χρόνια πριν µε µαύρες σακούλες;

Μην αγχώνεστε, παιδιά. Στην τέχνη δεν υπάρχει παρθενογένεση.

Αλλά για να τα λέµε κι όλα, όταν ο συγχωρεµένος ο Μάκαρος ο Ψωµιάδης πλήρωνε σε µαύρες σακούλες εσείς ήσασταν ακόµα εξόριστοι στο Παρίσι.

Παναγιώτης Κούδας

Το Facebook είναι σαν τον ΕΦΚΑ της γειτονιάς

Πριν από λίγες µέρες ο Μαρκ Ζούκερµπεργκ ανακοίνωσε ότι θα κλείσει το Facebook στην Ευρώπη. Κάτι που προφανώς δεν θα γίνει. Λόγω της νοµοθεσίας που δεν τον αφήνει να κλέβει δεδοµένα στις ΗΠΑ αντέδρασε σαν ώριµος τριάχρονος µε µια απειλή «τότε κι εγώ δεν σας παίζω». Θα µου πείτε «σε νοιάζει, Παναγιώτη, αν θα κλείσει το Facebook;». Το Facebook είναι για µένα σαν τον ΕΦΚΑ. ∆εν µου αρέσει καθόλου αλλά πρέπει να κάνω εκεί µέρος της δουλειάς µου. Και αν κλείσει ο ΕΦΚΑ της γειτονιάς, ΟΚ, πηγαίνεις σε έναν πιο µακρινό. Αν κλείσει το FB, τότε πρέπει να πάω σε κάποιο καινούργιο social, που δεν το καταλαβαίνω. Για πρώτη φορά στη ζωή µου µε έπιασε τεχνοφοβία. Ενιωσα σαν συνταξιούχος που του κλείνουν τον ΕΦΚΑ και του λένε «τώρα όλα ηλεκτρονικά» και πελαγώνει. Οσο µπορεί ένας 80αρης να χειριστεί το email –που του το εξηγείς και σε κοιτάει έτοιµος να βάλει τα κλάµατα– έτσι νιώθω εγώ µε το TikTok. Πήγα και γράφτηκα στο Reddit να δω πώς είναι και σε τρία λεπτά είχα αποφασίσει ότι πρέπει να πάρω εφάπαξ και να πάω στο καφενείο για πρέφα. Μόνο που δεν ξέρω ούτε πρέφα. Καφενείο µε ναρκαλιευτή παίζει;

(© Kyle Glenn on Unsplash)

Χριστίνα Βούλγαρη

Οι υπέρκοµψοι και το τέρας

Μια αρχαία προφητεία των Μάγια έλεγε ότι στην Ελλάδα θα ζει ένα τέρας µε περισσότερα χέρια από όλες τις ινδουιστικές θεότητες μαζί. Το τέρας της συγκάλυψης. Τρέφεται µε πολλών ειδών χρήμα (αν και έχει προτίμηση στο μαύρο) και φροντίζει µε τα εκατοντάδες χεράκια του να μένουν όλα στο σκοτάδι. Ολα. Αλλά τα πόδια του είναι κούφια. Και το ξέρει. Λένε πως όποιος τολμήσει να του θυμίσει τα κούφια του πόδια θα έρθει αντιμέτωπος µε την οργή του. Γιατί το τέρας έχει φώτα και κάμερες, μπράβους µε στολή ή χωρίς, βαλίτσες γεμάτες µε λεφτά και τρόμο για να σε κάνει να σιωπήσεις. Ο θρύλος λέει ότι δεν δίστασε να ρίξει στάχτη πάνω στους καμένους – σιγά µη διστάσει να ρίξει σ’ εσένα τετραψήφιο λογαριασμό ΔΕΗ. Κρύβεται καλά πίσω από υπέρκομψα πέπλα, πέπλα σιωπής, εξαγορασμένα µε ψίχουλα από τη δική του τροφή. Ασε που είναι μανούλα στο gaslighting. Κατέχει τη βαθιά υποκριτική τέχνη, μπορεί άριστα να σου δείχνει πόσο σε νοιάζεται µε χιλιάδες «πατ πατ» στον ώμο ενώ ταυτόχρονα κάνει την κάθε σου μέρα να μοιάζει χειρότερη και από βροχερό απόγευμα Τρίτης στην Κηφισίας. Είναι υπέροχος ηθοποιός το τέρας. Είμαστε όλοι ηθοποιοί. Εκτός από τους ηθοποιούς. Αυτοί είναι άνεργοι.

Αλεξ Κένσιν Αποστολόπουλος

Ο ζιφιός του Αλίμου και το σπιτικό χίπστερ ψωμάκι

 

Η αρχική είδηση: «Συγκλονίζει το πανελλήνιο η προσπάθεια διάσωσης φάλαινας που ξεβράστηκε στην παραλία του Αλίµου». Η αλήθεια: «∆όλιος ζιφιός προσπαθεί να βρει κάπου απόµερα να αφήσει τον τελευταίο του πίδακα και αφού του τραγουδάνε, τον βαφτίζουν και τον κατατρυπάνε, τρώει µεγαλύτερο pushback και από πρόσφυγα στο Αιγαίο».

Νιώθω ότι η ιστορία µε τον ζιφιό –και ο εξαρχής αναπόφευκτος θάνατός του– εξέθεσε για ακόµη µια φορά κάποιες από τις βασικές παθογένειες του σύγχρονου ανθρώπου, µε πρωθιέρεια την ανάγκη για δηµοσιότητα. Sorry, αλλά η χιπστεριά του να τραγουδάς σε ηµιθανές ζώο είναι ό,τι κοντινότερο είδα εδώ και χρόνια σε Ατενίστας. Απορώ πώς δεν του φόρεσαν και κανένα πουλόβερ από αυτά που έντυναν κάποτε τα δέντρα.

Παρένθεση: «Αυτά είναι άνω κάτω τελεία, µας είπες ψέµατα, Αλεξ»!

Χίπστερ ε; Πού χάθηκαν κι αυτοί· κάποτε καµάρωναν για το σπιτικό ψωµί που φτιάχνουν και ύστερα από τρία lockdowns έµαθαν όλοι να φτιάχνουν σπιτικό ψωµί και ο πήχης έχει ανέβει στο να τραγουδάς σε φάλαινα. Επίσης δεν κατάλαβα στιγµή πού αποσκοπούσε το τραγούδι. Το ζώο πεθαίνει – αν δεν του τραγουδάς το ξόρκι της Αργουεν που έσωσε τον Φρόντο, άσ’ το, δεν είµαστε στο «Ελλάδα έχεις ταλέντο».

Από κοντά και η κενόδοξη πολυπραγµοσύνη. Ο κυριότερος αρνητικός αντίκτυπος εντυπωσιοθηρικών γνωµικών που ακούς συνήθως από life coaches, οι οποίοι σου λένε «αν πιστέψεις στον εαυτό σου, µπορείς να κάνεις τα πάντα», είναι να πιστέψεις ότι όντως µπορείς να κάνεις τα πάντα. Αν δεν µπορείς να βρεις φλέβα σε ένα θαλάσσιο κήτος, είναι εντελώς εντάξει. Τι θα έλεγες να το αφήσεις σε κάποιον πιο έµπειρο και να γυρίσεις στο να φτιάχνεις εκείνο το σπιτικό ψωµί που λέγαµε; Κι αν έχεις, έτσι λίγο στο πλάι, φτιάξε και καµιά τυροκαυτερή.

Πείτε µε τρελό (και αγαπησιάρικο αν ακούτε Χρήστο ∆άντη), κατά βάθος τον ζήλεψα τον ζιφιό. Μέσα σε πέντε µέρες πέρασε από κάθε µεγάλη συγκίνηση που µπορεί να ζήσει ο µέσος άνθρωπος. Του τραγούδησαν, έγινε viral, κολύµπησε στον Αλιµο χωρίς να πληρώσει είσοδο. Και, κυρίως, πέθανε. Στη Σαλαµίνα βέβαια. Εντάξει, δεν µπορούµε να τα ’χουµε όλα σε αυτήν τη ζωή.

Πάρις Ρούπος

Η Παναγία Χαρτομανδιλούσα και το συνεχόμενο δάκρυσμα

Από δακρύρροια πάσχει τελικά η εικόνα της Παναγίας στον Ι.Ν. Αγίου ∆ηµητρίου Βύρωνα ύστερα από εξέταση ειδικών οφθαλµολόγων, µε αρκετούς πιστούς να δίνουν ακόµη τα λεφτά τους στην εκκλησία αλλά να οµιλούν για θαύµα.

Η Παναγία η Παρηγορήτρια (seems legit) έβαλε τα κλάµατα για πρώτη φορά ανήµερα της γιορτής των γενεθλίων της (γνωστά και ως Θεοτοκοτόκια) στις 8 Σεπτεµβρίου του 2020 (το οποίο το λες και αχρείαστο και υπερβολικό, µιας και όλοι εκείνη την ηµέρα ασχολούνταν ούτως ή άλλως µαζί της) και επί σχεδόν ενάµιση χρόνο δακρύζει non-stop, σαν άλλη Ρούλα Βροχοπούλου όταν έχασε τον Φραν.

Το γεγονός προβάλλεται στα δελτία των καναλιών ως κανονική είδηση, κάτι που βοήθησε την εκκλησία του Αγίου ∆ηµητρίου να ολοκληρώσει επιτέλους κάτι µερεµέτια στον ναό που είχαν µείνει στη µέση και τον αρχιερέα να πάρει νέα Μερτσέντα.

Οι ερµηνείες για τους λόγους που οδήγησαν την εικόνα να δακρύζει είναι πολλές. Αλλοι το αποδίδουν στα δεινά που ζούµε και στο ότι η Παναγία µας σαπορτάρει έµπρακτα δείχνοντάς µας πόσο στεναχωρηµένη είναι για ό,τι συµβαίνει. Αλλοι στο αίσθηµα απόρριψης µετά την απόφαση να εισέρχονται οι πιστοί στους ναούς µόνο µε µάσκες, κάτι που τους αποτρέπει από το να δίνουν ελεύθερα τα θερµά φιλιά τους στην εικόνα της.

Το σίγουρο είναι ότι η συγκεκριµένη Παναγιά έσπασε το παγκόσµιο ρεκόρ συνεχόµενου δακρύσµατος που κατείχε έως τώρα η Βίκυ Χατζηβασιλείου (ακόµη κι αν αθροίσουµε όλα τα επεισόδια του «Πάµε πακέτο» µαζί).

Υστερα από 17 µήνες δακρύρροιας και ευρισκόµενη στα όρια της αφυδάτωσης, η εικόνα δέχεται πλέον αντί για τάµατα µπουκαλάκια µε νερό, energy drinks µε ηλεκτρολύτες και φυσιολογικό ορό ώστε να συνεχίσει απτόητη το δακρύβρεχτο έργο της.

INF0

18/2 (21.00) MC: Αλέξανδρος Χαριζάνης, Χρύσα Κατσαρίνη, Παναγιώτης Κούδας, Αγγελος Κυριακίδης, Γιάννης Μπιλίρης,
Guest: Οδέττη Κουγέα
25/2 (21.00) MC: Πάρις Ρούπος, Ηλίας Φουντούλης, Αλεξ Αποστολόπουλος, Χριστίνα Βούλγαρη, Μιχάλης Σεβαστέρης, Γιώργος Γιαλελής. Θέατρο Τζένη Καρέζη (Ακαδημίας 3)

Documento Newsletter