Παξοί: Υπολειτουργεί τραγικά το Δημοτικό Σχολείο με πολλαπλά κενά – Τι καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί

Παξοί: Υπολειτουργεί τραγικά το Δημοτικό Σχολείο με πολλαπλά κενά – Τι καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί

Ακόμα ένα Δημοτικό Σχολείο έχει ελλείψεις σε αναγκαίες ειδικότητες όπως η παράλληλη στήριξη εν έτει 2025. Συγκεκριμένα στους Παξούς, σύμφωνα με καταγγελία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Κέρκυρας, το Δημοτικό Σχολείο της περιοχής είναι τραγικά υποστελεχωμένο με την κατάσταση να οδηγεί σε άνιση μεταχείριση των μαθητών των Παξών σε σχέση με τα υπόλοιπα σχολεία της χώρας και επιβαρύνει ιδιαίτερα τους ευάλωτους μαθητές, για τους οποίους δεν παρέχεται η αναγκαία υποστήριξη. Τομείς όπως η Μουσική Αγωγή, η Θεατρική Αγωγή, τα Εικαστικά και σε κάποια τμήματα η Φυσική Αγωγή, δεν έχουν εκπαιδευτικούς με τον Σύλλογο να θίγει στην καταγγελία του, πέραν της υποστελέχωση του σχολείου και το επίμαχο πρόβλημα του κόστους ζωής των εκπαιδευτικών.

Οπως αναφέρει ο ιστότοπος alfavita.gr που ανέδειξε το θέμα: Οι εκπαιδευτικοί ζητούν άμεση κάλυψη όλων των κενών, κατάργηση των αναθέσεων και μόνιμους διορισμούς, υπογραμμίζοντας ότι η παιδεία στα νησιά δεν μπορεί να θυσιάζεται στο βωμό της εξοικονόμησης πόρων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών:

«Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Κέρκυρας καταγγέλλει την απαράδεκτη και ανεπίτρεπτη κατάσταση υποστελέχωσης που επικρατεί στο Δημοτικό Σχολείο Παξών.

Είναι αδιανόητο, λίγους μήνες πριν την ολοκλήρωση του διδακτικού έτους, το Δημοτικό Σχολείο των Παξών να συνεχίζει να παρουσιάζει σοβαρά κενά σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και στην αναγκαία παράλληλη στήριξη, στερώντας από τους μαθητές του νησιού βασικά μορφωτικά αγαθά.

Πιο συγκεκριμένα, το σχολείο παραμένει χωρίς εκπαιδευτικούς στις εξής κρίσιμες ειδικότητες:

· Μουσικής Αγωγής

· Θεατρικής Αγωγής

· Εικαστικών

· Φυσικής Αγωγής (σε κάποια τμήματα)

Ταυτόχρονα, υφίσταται σημαντικό κενό σε εκπαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης, αφήνοντας ακάλυπτες τις ανάγκες μαθητών που χρήζουν εξειδικευμένης υποστήριξης για την ομαλή ένταξή τους στη σχολική κοινότητα και την πρόοδο τους.

Οι συνέπειες αυτής της εγκληματικής αμέλειας είναι άμεσες και καταστροφικές για τους μαθητές των Παξών:

· Στερούνται την ολόπλευρη ανάπτυξη: Οι ειδικότητες που λείπουν είναι ζωτικής σημασίας για την καλλιέργεια της δημιουργικότητας, της φαντασίας, της φυσικής κατάστασης και των δεξιοτήτων των παιδιών πέρα από τα θεωρητικά μαθήματα.

· Υποβαθμίζεται η ποιότητα της εκπαίδευσης: Η απουσία αυτών των μαθημάτων οδηγεί σε ένα φτωχότερο και πιο περιορισμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες παιδαγωγικές ανάγκες.

· Αδικούνται σε σχέση με άλλους μαθητές: Οι μαθητές/τριες των Παξών δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες πρόσβασης σε εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες με τους συμμαθητές τους σε σχολεία που είναι πλήρως στελεχωμένα.

· Δεν παρέχεται η αναγκαία στήριξη σε ευάλωτους μαθητές: Η έλλειψη παράλληλης στήριξης θέτει σε κίνδυνο την εκπαιδευτική πορεία μαθητών με ειδικές ανάγκες, παραβιάζοντας το δικαίωμά τους στην ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση.

Είναι αδιανόητο εν έτει 2025, σε ένα νησί όπως οι Παξοί, οι μαθητές/τριες να αντιμετωπίζουν τέτοιες ελλείψεις, οι οποίες καθιστούν το σχολείο υπολειτουργικό σε κρίσιμους τομείς. Η νησιωτικότητα δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για την εγκατάλειψη των παιδιών! Πέρα από τις σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, είναι επιτακτικό να αναδείξουμε τις ιδιαίτερα δυσχερείς συνθήκες διαβίωσης που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί που καλούνται να υπηρετήσουν στους Παξούς. Η αλματώδης ακρίβεια, το εξαιρετικά υψηλό κόστος διαμονής στο νησί και το σημαντικό κόστος μετακίνησης καθιστούν την παραμονή και εργασία στους Παξούς ολοένα και δυσκολότερη, ιδιαίτερα για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που συχνά επωμίζονται εξ ολοκλήρου τα βάρη αυτά. Αυτή η πραγματικότητα λειτουργεί ως αποτρεπτικός παράγοντας για την κάλυψη των κενών και επιτείνει το πρόβλημα της υποστελέχωσης. Η Πολιτεία οφείλει άμεσα να αναγνωρίσει την ιδιαιτερότητα και τις αυξημένες ανάγκες των νησιωτικών περιοχών και να λάβει ουσιαστικά μέτρα στήριξης των εκπαιδευτικών, όπως οικονομικά κίνητρα, αύξηση του μισθού, επίδομα στέγασης και κάλυψη μέρους του κόστους μετακίνησης, ώστε να καταστήσει ελκυστική την υπηρεσία στα σχολεία τους και να διασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία τους.

Καταγγέλλουμε την πολιτική του κόστους οφέλους και εξοικονόμησης που υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι τώρα και συνεχίζει να υλοποιεί η σημερινή της ΝΔ και οι αρμόδιοι φορείς (Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας) να επιλύσουν εγκαίρως και αποτελεσματικά τα σοβαρά αυτά ζητήματα στελέχωσης. Με το κομπιουτεράκι προσθέτοντας και αφαιρώντας ώρες προσπαθούν να περικόψουν θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών ειδικοτήτων αναθέτοντας τις ώρες στους υπεύθυνους των τμημάτων στο πλαίσιο της «εξοικονόμησης» και της περαιτέρω υποβάθμισης της καλλιτεχνικής αγωγής και της δημόσιας εκπαίδευσης.

Απαιτούμε την άμεση και πλήρη κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και παράλληλης στήριξης στο Δημοτικό Σχολείο Παξών, ώστε να διασφαλιστεί το δικαίωμα όλων των μαθητών/τριων σε μια ολοκληρωμένη και ποιοτική εκπαίδευση. Ο Σύλλογός μας στέκεται αλληλέγγυος στην εκπαιδευτική κοινότητα και τους γονείς των Παξών και δηλώνουμε ότι θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για την επίλυση του προβλήματος και την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των μαθητών μας. Διεκδικούμε:

· Να σταματήσει το αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό καθεστώς των αναθέσεων – Το κάθε μάθημα να διδάσκεται από την εξειδικευμένη στο γνωστικό αντικείμενο ειδικότητα

· Σύσταση οργανικών θέσεων με βάση τις ανάγκες των σχολείων

· Μόνιμους διορισμούς σε όλους τους κλάδους και τις ειδικότητες ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά».

Διαβάστε επίσης:

Η απάντηση του νοσοκομείου Αλεξάνδρα για τη φωτιά στο χειρουργείο 

ΕΟΔΥ: Τρεις θάνατοι από COVID-19 και δύο από γρίπη την τελευταία εβδομάδα

Eurostat: 437.900 πρόσφυγες πήραν άσυλο στην ΕΕ το 2025 – Οι 12.680 στην Ελλάδα

Documento Newsletter