Η δεύτερη σκηνοθετική δουλειά της ακτιβίστριας ηθοποιού Ολίβια Γουάιλντ είναι ένα ενδιαφέρον αλλά και άνισο θρίλερ για τη γυναικεία χειραφέτηση.
Μην ανησυχείς αγάπη μου (Don’tWorryDarling) (**)
Θρίλερ φαντασίας αμερικανικής παραγωγής 2022 (122)
Σκηνοθεσία: Ολίβια Γουάιλντ Πρωταγωνιστούν: ΦλόρενςΠιου, Χάρι Στάιλς, Ολίβια Γουάιλντ, Κρις Πάιν
Στην Αμερική της δεκαετίας του 50, ηνοικοκυρά Άλις που ζει με τον άντρα της Τζακ σε μια ειδυλλιακή κοινότητα, αντιλαμβάνεται την ύπαρξη κάποιων ασυνήθιστων περιστατικών που αποδεικνύουν ότι κάτι πάει στραβά σε τούτο τον επίγειο παράδεισο.
Ατμόσφαιρα και μυστήριο στο πρώτο μισάωρο βάζουν στιβαρά θεμέλια ενδυνάμωσης μιας ιστορίας γυναικείας αφύπνισης με μπόλικο συμβολισμό που φέρνει στο νου τις «Γυναίκες του Στέπφορντ»(1975) του Μπράιαν Φόρμπς με την Κάθριν Ρος. Όπως κι εκείνο το φιλμ (που αποτελούσε διασκευή ενός μυθιστορήματος τουΆιραΛέβιν) διέλυε την εξιδανικευμένη εικόνα της ευτυχισμένης αμερικανικής οικογένειας, έτσι κι εδώ η μοντέρνα ματιά της Γουάιλντ επιδιώκει κάτι παρεμφερές, εντοπίζοντας το σημείο συνάντησης δύο ξένων κόσμων που έρχονται μοιραία σε σύγκρουση. Τα 50ς της αφθονίας και της καλοπέρασης ταυτίζονται με το τέλος του αμερικανικού ονείρου σύμφωνα με την Γουάιλντ, που ενισχύει τη σάτιρα της με μερικά αιχμηρά βέλη κατά της σημερινής πατριαρχίας και του κεκαλυμμένου αντρικού σωβινισμού.
Οι ιδέες δεν λείπουν από την ικανότατη Γουάιλντ καθώς μέσω της φαινομενικά αψεγάδιαστης εικόνας των 50ς (μοντέρνα αρχιτεκτονική, καταναλωτισμός και ξένοιαστη ζωή) προσπαθεί να χτίσει μεθοδικά την διαδικασία αφύπνισης της σημερινής γυναίκας που ακόμη ψάχνει να βρει τον ισότιμο ρόλο της στη σύγχρονη κοινωνία. Όμως παρότι η ταινία παρακολουθείται μεενδιαφέρον και αγωνία δεν καταφέρνει να γίνει συναρπαστική καθώς το σενάριο αρχίζει να μπάζει, με συνέπεια η Γουάιλντ να πασχίζει να σώσει την κατάσταση όπως μπορεί στο μέτριο β μέρος. Είτε με δανεικά κόλπα από κλασικά φιλμ φαντασίας των Κιούμπρικ, Σιάμαλαν κ.α., είτε με το σπουδαίο κασττης όπου ξεχωρίζει η Φλόρενς Πιου («Μικρές κυρίες», «Μεσοκαλόκαιρο»). Η βρετανίδα σταρ κάνει τα αδύνατα δυνατά για να πείσει στη μεταμόρφωση του τόσο ξεχωριστού χαρακτήρα της Άλις που βρίσκει τον πραγματικό εαυτό της στη χώρα των θαυμάτων.
Broadway (**)
Κοινωνική διεθνούς συμπαραγωγής 2021 (97)
Σκηνοθεσία: Χρήστος Μασσαλάς Πρωταγωνιστούν: Ελσα Λεκάκου, Φοίβος Παπαδόπουλος, Στάθης Αποστόλου, ΡαφάελΠαπάντ, Σαλίμ Ταλμπί, Χρήστος Πολίτης
Συμμορία πορτοφολάδων που ζει στο εγκαταλειμμένο σινεμά Broadway της Αθήνας, ρημάζει τους ανυποψίαστους περαστικούς. Η δράση της όμως δεν περνά απαρατήρητη.
Ειρωνικό πέρα ως πέρα (όχι μόνο λόγω τίτλου) αλλά και απρόσμενα τρυφερό το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χρήστου Μασσαλά είναι ένα γουστόζικο φιλμ, με φρεσκάδα και έντονα χρώματα που σκοπό έχει να καλλιεργήσει ένα κλίμα νοσταλγίας για την ανέμελη ζωή (της νιότης, της προ κρίσης Ελλάδας;) αλλά στερείται ενός στιβαρού συνεκτικού ιστού που θα έδενε υποδειγματικά τις αλμοδοβαρικές αναφορές με την «Γλυκιά συμμορία» του Νίκου Νικολαΐδη.
Η συγκάλυψη (The Marco Effect) (**)
Αστυνομική διεθνούς συμπαραγωγής2021 (125)
Σκηνοθεσία: Μάρτιν Ζάντβλιετ Πρωταγωνιστούν: Ούλριχ Τόμσεν, Ζάκι Γιουσέφ, Σόφι Τορπ
Μια υπόθεση παιδεραστίας βγαίνει στην επιφάνεια και πάλι μετά από 4 χρόνια όταν ένας ανήλικος Ρομάεπιχειρεί να μπει παράνομα στη Δανία και συλλαμβάνεται έχοντας στις αποσκευές του το διαβατήριο του καταζητούμενου παιδόφιλου.
Διάσημο ζευγάρι συνεργατών στη σειρά των σκανδιναβικών νουάρ του ΓιούσιΑντλερΟλσεν οι αστυνομικοί Καρλ και Άσαντ, αποτελούν το πρωταγωνιστικό δίδυμο του φιλμ που αποτελεί διασκευή του μυθιστορήματος του Όλσεν «Η Αναμονή». Ο σκηνοθέτης ακολουθεί την πεπατημένη του είδους, με τα κλισέ να ενισχύουν το κλίμα μυστηρίου και αμφισημίας ενός κόσμου σε βαθιά κρίση. Όμως η έμφαση στο ψυχολογικό κομμάτι και την ανάλυση των χαρακτήρων παρότι έχει νόημα δεν βρίσκει και το ταιριαστό (η δράση είναι υποτονική) κινηματογραφικό αποτύπωμα της.
Φτερά και πούπουλα (Feathers) (**1/2)
Δραματική διεθνούς συμπαραγωγής 2021 (95) Σκηνοθεσία: Ομάρ Ελ Ζοχάιρι Πρωταγωνιστούν: Σάμι Μπασούνι, Μοχάμεντ Αμπντ Ελ Χαντί, ΦαντίΜινάΦαουζί, ΝτεμιάναΝασάρ
Ένας ερασιτέχνης μάγος σε παιδικό πάρτι ενός φτωχικού σπιτιού της Αιγύπτου μεταμορφώνει τον πατέρα της οικογένειας σε κότα και η απελπισμένη μητέρα κάνει ότι μπορεί για να τα βγάλει πέρα.
Δύο διακρίσεις στις Κάνες (Μεγάλο Βραβείο αλλά το βραβείο της Fipresci στην Εβδομάδα Κριτικής) καθώς κι ένα βραβείο Iris από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, για το σκηνοθετικό ντεμπούτο του αιγύπτιουΟμάρ Ελ Ζοχάιριπου συνδέει εμπνευσμένα τον κοινωνικό ρεαλισμό, τη σουρεαλιστική κωμωδία και το δράμα χαρακτήρων σε ένα άρτιο πορτρέτο της πατριαρχικής και οπισθοδρομικής σύγχρονης Αιγύπτου.