Παραλίγο σιδηροδρομική τραγωδία έξω από τη Θεσσαλονίκη – 16 μήνες μετά τα Τέμπη

Παραλίγο σιδηροδρομική τραγωδία έξω από τη Θεσσαλονίκη – 16 μήνες μετά τα Τέμπη

Στο «παρά ένα» δεν σημειώθηκε νέα σιδηροδρομική τραγωδία, μεταξύ ενός Intercity και ενός εμπορικού τρένου έξω από τη Θεσσαλονίκη στις 29 Μαΐου, όπως προκύπτει από τηλεγράφημα που έστειλε η Διεύθυνση Κυκλοφορίας του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη δύο ημέρες αργότερα. Πρόκειται για μία ακόμη απόδειξη υπολειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας 16 μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών, παρά τις συνεχόμενες προειδοποιήσεις από τους Μηχανοδηγούς, οι οποίοι αντί να εισακουστούν δέχονται συντονισμένα «πυρά» από το υπουργείο Μεταφορών.

Οι δύο αμαξοστοιχίες θα συγκρούονταν εάν η δεύτερη δεν προέβαινε σε ακαριαία πέδη στον πολυσύχναστο σιδηροδρομικό κόμβο ΤΧ1, σύμφωνα με την Εφ.Συν η οποία δημοσίευσε το έγγραφο του ΟΣΕ που αναφερόταν στην παραλίγο σύγκρουση, η οποία θα είχε σοβαρότατες συνέπειες καθώς η εμπορική πιθανότατα μετέφερε πυρομαχικά, όπως σημειώνεται στο σχετικό δημοσίευμα.

«Το σημείο στο οποίο η αμαξοστοιχία Ιντερσίτι 50 από Αθήνα και η τοπική εμπορική 64931 θα συγκρούονταν εάν η δεύτερη δεν προέβαινε «σε ακαριαία πέδη» είναι ο πολυσύχναστος σιδηροδρομικός κόμβος ΤΧ1. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο της Ελλάδας στον οποίο συναντώνται όλες οι γραμμές που φεύγουν από τη Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, προς Ειδομένη-Βόρεια Μακεδονία και προς Προμαχώνα-Αλεξανδρούπολη, ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται κοντά στους χώρους διαλογής των εμπορευμάτων που μεταφέρονται με τρένο», σημειώνεται.

«Στις 12:49, η εμπορική αμαξοστοιχία με τοπικό δρομολόγιο Αγχίαλο-Διαλογή «έλαβε εντολή από τον ΣΣ ΤΧ1 να υπερβεί το ερυθρό φωτόσημο εισόδου του σταθμού και να κατευθυνθεί προς τη γραμμή Θάλασσα της Διαλογής», αναφέρει το κείμνο του τηλεγραφήματος -που κοινοποιήθηκε μεταξύ άλλων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον ΟΣΕ, την αρχή διερεύνησης ΕΟΔΑΣΑΑΜ, τη ΡΑΣ και τη Hellenic Train.

Ένα λεπτό αργότερα, στις 12:50 – σύμφωνα με το δημοσίευμα- ο σταθμός στο ΤΧ1 λαμβάνει αγγελία αναχώρησης της αμαξοστοιχίας Intercity 50 που ερχόταν από Αθήνα με καθυστέρηση και μόλις ξεκινούσε από τον σταθμό Σίνδου. Οι αποστάσεις είναι μικρές και ύστερα από ακόμη ένα λεπτό, στις 12.51, η Intercity 50 «αιτείται γραμμής» για να περάσει από τον ΤΧ1.

«Εάν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, όλα τα παραπάνω θα γίνονταν με συντονισμένο τρόπο. Ομως, οι σταθμάρχες στο ΤΧ1 προφανώς αιφνιδιάζονται και αποφασίζουν να δώσουν «εντολή στάθμευσης» στο εμπορικό τρένο, «αναιρώντας την εντολή χορήγησης γραμμής» που είχαν δώσει δύο λεπτά νωρίτερα. Η αγωνία κορυφώνεται στην τελευταία πρόταση του τηλεγραφήματος. Στα δύο λεπτά που έχουν περάσει το εμπορικό τρένο έχει ξεκινήσει πορεία και πλησιάζει να μπει στη γραμμή από την οποία θα περνούσε το Ιντερσίτι. Οι μηχανοδηγοί του εμπορικού φρενάρουν με «ακαριαία πέδη» και «παραβιάζουν για λίγα μέτρα το ελιγμόσημα του σταθμού». Αυτό σημαίνει ότι τα δύο τρένα θα βρεθούν πολύ κοντά αφού οι σιδηροτροχιές στις οποίες πατούν βρίσκονται σε πορείες συγκλίνουσες», σημειώνεται στο δημοσίευμα.

Το εν λόγω περιστατικό έγινε γνωστό στο Σωματείο των Μηχανοδηγών (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης), το οποίο έστειλε δύο εξώδικα στις 14 και 18 Ιουνίου, όπως αναφέρει η Εφ.Συν.

Διαβάστε επίσης:

Με εξώδικα προς όλους τους εμπλεκόμενους, οι μηχανοδηγοί προειδοποιούν για την τραγική κατάσταση των σιδηροδρόμων

Βράζει η ΝΔ: «Οι βουλευτές δεν είναι εν αναμονή υπουργοί», απαντάει στους δυσαρεστημένους ο Μαρινάκης

Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ: Μετά το «σφυροκόπημα», damage control δια του Τύπου 

Στη Βουλή έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ το ρεπορτάζ-κόλαφος του BBC για την ελληνική ακτοφυλακή

Αυτό είναι το κείμενο της εσωκομματικής αντιπολίτευσης του ΣΥΡΙΖΑ

Ετικέτες

Documento Newsletter