Με γοργούς ρυθμούς κινείται η εισαγγελική έρευνα για τον συρμό που ήταν εν κινήσει με τις ανοιχτές θύρες και κατευθυνόταν από τον Περισσό προς τον σταθμό των Ανω Πατησίων. Ηταν το ένα από τα πολλά περιστατικά για το οποίο αυτή την εβδομάδα εκπρόσωποι των εργαζομένων θα καταθέσουν στον εισαγγελέα.
Η γραμμή που εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες και επισκέπτες χρησιμοποιούν καθημερινά παραπαίει και πλέον η ίδια η πραγματικότητα διαψεύδει περίτρανα τη ΣΤΑΣΥ. Το 2024 ήταν το έτος που εργαζόμενοι όλων των ειδικοτήτων (οδηγοί, τεχνικοί, σταθμάρχες κ.ά.) χαρακτηρίζουν «οριακό» και είναι γεγονός πως δουλεύουν στα κόκκινα για να κυκλοφορούν τα τρένα.
Τα επικίνδυνα συμβάντα
«Οι τεχνικές βλάβες που ανακύπτουν, συνεπεία της παλαιότητας του στόλου αλλά και της καθημερινής, 20ωρης λειτουργίας του δικτύου, αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες λειτουργίας» αναφέρει τυπικά η ΣΤΑΣΥ σε επίσημο ερώτημα του Documento σχετικά με το παλαιό τροχαίο υλικό. Τη δική του απάντηση ως προς τους ισχυρισμούς της εταιρείας δίνει ο Γιάννης Κολαΐτης, μέλος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ: «Κανένας σιδηροδρομικός υπάλληλος που έχει ζήσει αυτά τα δίκτυα δεν μπορεί να πει ότι σε ένα δίκτυο που τα τρένα του γίνονται όλο και πιο παλιά, αντί να αγοράζονται καινούργια, καλυτερεύει η ασφάλεια».
Στο δίκτυο της γραμμής 1 κατά το 2024 συνέβησαν τα παρακάτω σοβαρά περιστατικά που εκθέτουν ανεπανόρθωτα την εταιρεία και δικαιώνουν τους εργαζόμενους, που εκπέμπουν SOS για σοβαρές επενδύσεις στον αστικό σιδηρόδρομο της Αθήνας.
28/5/2024: Συρμός του 1982 κινήθηκε με μια πόρτα ανοιχτή από Κηφισιά έως Μαρούσι. Υπήρξε ειδοποίηση από τα μεγάφωνα του τρένου να μείνουν οι επιβάτες μακριά από την πόρτα.
12/7/2024: Επιβάτης παρασύρθηκε για 20 μέτρα στον σταθμό Νέα Ιωνία στη γραμμή της καθόδου (συρμός του 1982).
25/9/2024: Φωτιά κάτω από συρμό λίγο πριν από τον σταθμό Ειρήνη. Εκκενώθηκε ο συρμός του 2002. 22/11/2024: Συρμός δεν σταμάτησε μπροστά από τον σταθμό Αγιος Νικόλαος. Το πρώτο βαγόνι βγήκε εκτός αποβάθρας (γαλλικός συρμός του 2000 που μεταφέρθηκε από τη γραμμή του μετρό).
3/12/2024: Κίνηση συρμού του 1982 με μια πόρτα μισάνοιχτη μεταξύ Αγίου Νικολάου και Αττικής. 30/12/2024: Καπνοί στο σύστημα πέδησης συρμού του 1982. 1/1/2025: Ανοιγμα όλων των θυρών μιας πλευράς μεταξύ των σταθμών Ανω Πατήσια – Περισσός (συρμός του 1982).
30/12/2024: Καπνοί στο σύστημα πέδησης συρμού του 1982.
1/1/2025: Άνοιγμα όλων των θυρών μιας πλευράς μεταξύ των σταθμών Άνω Πατήσια- Περισσός (συρμός του 1982).
Από το 2022 εκπέμπουν SOS
«Οι μεγάλες παρεμβάσεις που έπρεπε να γίνουν στον σταθμό Μοναστηράκι δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα. Τα προβλήματα που είχε πέρυσι έχει και φέτος. Οσες δουλειές έχουν γίνει αφορούν την υδρορροή για να μαζευτούν τα νερά. Οι βλάβες που είχαν καταγγελθεί από τους συναδέλφους παραμένουν και έχουν γίνει ανέκδοτο μεταξύ των εργαζομένων. Ενας εργαζόμενος μάλιστα παρομοιάζει αυτόν τον σταθμό με το “Κάστρο του Τακέσι”» τονίζει με νόημα στο Documento ο Παναγιώτης Κοντογιάννης, μέλος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων.
Ηταν 15 Νοέμβρη όταν σε έγγραφο που αποκάλυψε το documentonews.gr οι σταθμάρχες της γραμμής 1 αποκάλυπταν πως ο σταθμός Μοναστηράκι (ηλικίας 129 ετών) έχει καταντήσει «κουφάρι», παραθέτοντας βλάβες που έφταναν έως το 2022 (οι πέντε εξ αυτών είχαν σημειωθεί το 2024). Η ΣΤΑΣΥ σχετικά με το Μοναστηράκι απαντά πως «έχει σχεδιαστεί ένα πλέγμα τεχνικών παρεμβάσεων για όλους τους χώρους του, μέρος του οποίου έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται». Οι παρεμβάσεις αφορούν έργα στεγανοποίησης, αντικατάσταση υδρορροών, φωτισμού, στόχος της εταιρείας είναι να μειωθεί το κενό μεταξύ συρμού και αποβάθρας, ενώ –όπως σημειώνει– «προχωρά σε σχετική μελέτη» για το στέγαστρο και τις αποβάθρες.
Διαβάστε επίσης:
Καιρός: Πού χιόνισε, πού υπάρχουν προβλήματα – Πώς θα εξελιχθεί η κακοκαιρία