Μέχρι τις 2 Ιανουαρίου έδωσε παράταση για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας το Υπουργείο Οικονομικών. _x000D_
Η παράταση δόθηκε γιατί η τελευταία μέρα πληρωμής τους ήταν το Σάββατο 31 Δεκεμβρίου, που είναι αργία._x000D_
Πατήστε ΕΔΩ για να μπείτε στην εφαρμογή της γενικής γραμματείας
Τρεις μέρες έμειναν για όσους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αποφάσισαν να καταθέσουν πινακίδες κυκλοφορίας ώστε να μην πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας. Το φαινόμενο είναι έντονο για ιδιοκτήτες αυτοκινήτων άνω των 1929 κυβικών εκατοστών με χρόνο πρώτης ταξινόμησης στην Ελλάδα μέχρι 30 Οκτωβρίου 2010, αφού εν συνεχεία αλλάζει ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας όχι με βάση τα κυβικά αλλά τις εκπομπές των ρύπων.
Η κατάθεση πινακίδων γίνεται μόνο με φυσική παρουσία στην εφορία που υπάγεται ο φορολογούμενος και είναι άκρως γραφειοκρατική αφού χρειάζεται μια σειρά δικαιολογητικών. Προφανώς σε τούτη τη χώρα ούτε η εφορία δε γνωρίζει ποιός είναι ο ιδιοκτήτης!
Αναλυτικά τα δικαιολογητικά και οι ενέργειες που πρέπει να κάνει κάποιος για να καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του αυτοκινήτου του:
1. Ο φορολογούμενος θα πρέπει να προσέλθει στην εφορία όπου ανήκει. Εκεί να συμπληρώσει αίτηση ακινησίας και να προσοκομίσει τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας.
2. Αντίγραφο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1) από την οποία να προκύπτει ότι έχει δηλωθεί η ιδιοκτησία του Ι.Χ,
3. Απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας του 2016.
4. Αντίγραφο του εντύπου Ε9 με το οποίο να αποδεικνύεται πως υπάρχει θέση στάθμευσης ή υπεύθυνη δήλωση ότι το όχημα θα σταθμεύσει σε ιδιωτικό χώρο και
5. Αστυνομική ταυτότητα ή σχετική εξουσιοδότηση σε περίπτωση που ο προσερχόμενος στην εφορία δεν είναι ο ιδιοκτήτης.
Αναλυτικά τα Τέλη Κυκλοφορίας
Α. Αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης
α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000
Κατηγορία
Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.)
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
Α’
Έως 300
22
Β’
301-785
55
Γ’
786-1.071
120
Δ’
1.072-1.357
135
Ε’
1.358-1.548
225
ΣΤ’
1.549-1.738
250
Ζ’
1.739-1.928
280
Η’
1.929-2.357
615
Θ’
2.358-3.000
820
Γ
3.001-4.000
1.025
Κ’
4.001 και άνω
1.230
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το 2005
Κατηγορία
Κυλινδρισμός κινητήρα
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
Α’
Έως 300
22
Β’
301-785
55
Γ’
786-1.071
120
Δ’
1.072-1.357
135
Ε’
1.358-1.548
240
ΣΤ’
1.549-1.738
265
Ζ’
1.739-1.928
300
Η’
1.929-2.357
630
Θ’
2.358-3.000
840
I’
3.001-4.000
1.050
Κ’
4.001 και άνω
1.260
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετά
Κατηγορία
Κυλινδρισμός κινητήρα
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
Α’
Έως 300
22
Β’
301-785
55
Γ’
786-1.071
120
Δ’
1.072-1.357
135
Ε’
1.358-1.548
255
ΣΤ’
1.549-1.738
280
Ζ’
1.739-1.928
320
Η’
1.929-2.357
690
Θ’
2.358-3.000
920
I’
3.001-4.000
1.150
Κ’
4.001 και άνω
1.380
β) Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο).
Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ.
C02 ανα χιλιόμετρο)
ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ
C02 (σε ευρώ)
0-90
0
91-100
0,90
101-120
0,98
121-140
1,20
141-160
1,85
161-180
2,45
181-200
2,78
201-250
3,05
Άνω των 251
3,72
Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα):
140 Ευρώ
Στα αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκατεστημένων στην Ελλάδα. Επίσης περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών.
Απαλλάσσονται τα Υβριδικά
Ειδικά, υβριδικά αυτοκίνητα οχήματα και υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες έως 1549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.Για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής από 1549 κ.εκ. και άνω, τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων
Οι υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
Για τις υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κ.εκ. και άνω, ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, τα Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.».