Απόφαση-κόλαφο για τον πολυεθνικό κολοσσό της COSCO επιφύλαξε το ΣτΕ στην προσφυγή του Εργατικού Κέντρου Πειραιά και κατοίκων της Πειραϊκής για το master plan στο λιµάνι του Πειραιά.
Συγκεκριµένα, ακυρώθηκαν οι πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασµού και Ανάπτυξης Λιµένων (ΕΣΑΛ) µε τις οποίες είχαν εγκριθεί, στο πλαίσιο του master plan του Οργανισµού Λιµένος Πειραιά, οι υποχρεωτικές επενδύσεις βάσει της σύµβασης παραχώρησης της COSCO που είχε συνοµολογηθεί µεταξύ του ελληνικού δηµοσίου και της ΟΛΠ ΑΕ και κυρώθηκε µε τον νόµο 4404/2016, καθώς και οι πρόσθετες επενδύσεις του ΟΛΠ στο λιµάνι του Πειραιά.
Ειδικότερα, η ολοµέλεια του ΣτΕ έκρινε τα παρακάτω:
– Οι πράξεις έγκρισης ήταν µη νόµιµες διότι δεν είχε προηγηθεί, κατά παράβαση της οδηγίας 2001/42/ΕΚ και της κοινής υπουργικής απόφασης ΥΠΕΧΩ∆Ε/ΕΥΠΕ/οικ. 107017/28.8.2006, στρατηγική περιβαλλοντική εκτίµηση του νέου σχεδιασµού του λιµένα του Πειραιά, που περιλάµβανε, µεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιµένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθµό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήµατα, την επέκταση του σταθµού διακίνησης αυτοκινήτων στον Εµπορικό Λιµένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτιρίου στάθµευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεµµάτων.
– Επίσης ακυρώνεται η πράξη του γγ Λιµένων, Λιµενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του ΥΕΝ (ΣΥΡΙΖΑ – Λαµπρίδης Χρήστος) µε την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής της νότιας (Πειραϊκή) επέκτασης του επιβατηγού λιµένα Πειραιά για τα µεγάλα κρουαζιερόπλοια!
Η απόφαση αυτή αποτελεί κόλαφο για όλο το αστικό πολιτικό κατεστηµένο (Ν∆ – ΣΥΡΙΖΑ – ΚΙΝΑΛ) και την COSCO για τα αποκαλούµενα «εµβληµατικά τους έργα», τα οποία αποδείχνονται βαθιά αντιπεριβαλλοντικά, καταστροφικά και εγκληµατικά.
Το ίδιο ισχύει και για τις συστηµικές περιφερειακές αρχές και τη δηµοτική αρχή του Πειραιά, οι οποίες από κοινού συνέπραξαν και συµπορεύτηκαν για να πάρει σάρκα και οστά το περιβαλλοντικό αυτό έγκληµα!
Η δικαστική απόφαση συνιστά σηµαντική νίκη για όλες τις δυνάµεις που από την αρχή τάχθηκαν ενάντια στα σχέδια κυβέρνησης – ΣΥΡΙΖΑ – COSCO και αµφισβήτησαν αµέσως και ευθέως το master plan της COSCO!
Πρόκειται για δυνάµεις στον ευρύτερο Πειραιά και στην Πειραϊκή από συλλογικότητες, σχήµατα, κινήσεις που πάλεψαν και διεκδίκησαν κόντρα σε όλες τις συστηµικές δυνάµεις και έφεραν στο προσκήνιο τόσο την επαίσχυντη συµφωνία για το ξεπούληµα του µεγαλύτερου λιµανιού της χώρας µας όσο και το καταστρεπτικό master plan της COSCO και τη µετατροπή του λιµανιού του Πειραιά σε «ελεύθερη οικονοµική ζώνη» και τη µετεξέλιξη της πόλης σε China Town!
Υπογραµµίζουµε ότι η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εµπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) ήταν το µοναδικό εργατικό σωµατείο του Πειραιά που από την πρώτη στιγµή στήριξε, πλαισίωσε και έδωσε όλες τις δυνάµεις της, µε όρους κινήµατος, ώστε να αναπτυχθεί µια πολύπλευρη και πολύµορφη αντίσταση και πάλη ενάντια σε αυτούς τους σχεδιασµούς.
Σε δεύτερη φάση ήταν επίσης οι δυνάµεις της ΠΕΝΕΝ που συνέβαλαν τα µέγιστα για να παρθεί απόφαση (κατά πλειοψηφία) από το ΕΚΠ για αγωνιστική δράση και ταυτόχρονα να προσφύγει αυτό για την ακύρωση του master plan στο ΣτΕ!
Σε αυτό τον δρόµο αντιµετωπίσαµε ποικίλα εµπόδια και κατηγορίες, ακόµη και επιθέσεις περί «αριστερισµού» και τυχοδιωκτισµού!
Είναι προφανές ότι η δικαστική απόφαση διαµορφώνει ευνοϊκότερες συνθήκες για το αγωνιστικό κίνηµα ενάντια στο master plan της COSCO, αφού σήµερα πολύ ευρύτερες δυνάµεις έχουν ενταχθεί σε αυτό και πρέπει συνολικά να µπει σε ανοιχτή αµφισβήτηση η εγκληµατική πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, στην οποία υπάγονται όλα τα µεγάλα λιµάνια της χώρας και άλλες δοµές, υπηρεσίες και επιχειρήσεις, όπως για παράδειγµα η ΛΑΡΚΟ!
Κατά συνέπεια η πάλη πρέπει να συνεχιστεί, να κλιµακωθεί µέχρι το τέλος και µε τον τρόπο αυτό να ακυρωθούν ενδεχόµενες κινήσεις COSCO – κυβέρνησης για τη συνέχιση της «εµβληµατικής» τους επένδυσης.
Ο Αντώνης Νταλακογεώργος είναι πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ