Τι και αν μας έψεξαν τα γερμανικά ΜΜΕ για τις στρατιές των μετακλητών στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη; Τι και αν οι απευθείας αναθέσεις σε «ημετέρους» χαρακτηρίζουν την οικονομική πολιτική της Μαξίμου ΑΕ, που δεν διστάζει να φτιάξει «άριστους» με τα χρήματα των φορολογουμένων; Εάν παντρέψεις τη στρατηγική των «δικών μας» παιδιών με τις απευθείας αναθέσεις σε «ημετέρους» και θες να δώσεις ένα ζωντανό παράδειγμα, τότε μπορείς να δεις τις προσλήψεις στην Αναπτυξιακή Τράπεζα που διοικεί η Αθηνά Χατζηπέτρου!
Στη δική μας περίπτωση «άριστη» και με τα λεφτά του κράτους είναι η Ρεβέκκα Πιτσίκα. Φέρει τον βαρύγδουπο τίτλο της «σιδηράς κυρίας» της εταιρείας διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού People for Business. Ομως η κ. Ρεβέκκα Πιτσίκα φέρει και έναν άλλο τίτλο. Είναι η επικεφαλής του μητρώου στελεχών της ΝΔ του Κυρ. Μητσοτάκη.
Ολως τυχαίως η Αθ. Χατζηπέτρου «εντόπισε» τη Ρεβ. Πιτσίκα –παραβλέποντας αυτή την κομματική της ιδιότητα– και ακριβώς επειδή είναι άριστη στην εξεύρεση ανθρώπινων πόρων της ανέθεσε, με απευθείας ανάθεση, το έργο της αξιολόγησης και πρόσληψης στελεχών στην Αναπτυξιακή Τράπεζα!
Σύμβαση για προσλήψεις «ημετέρων»
Συγκεκριμένα, στις 23-3-2021 υπογράφεται η σύμβαση με απευθείας ανάθεση για το έργο «παροχής υπηρεσιών εύρεσης και αξιολόγησης ανθρωπίνου δυναμικού για τη στελέχωση της ΕΑΤ ΑΕ».
Στο άρθρο 1 περιγράφονται και οι υπηρεσίες που θα παρασχεθούν από την εταιρεία της Ρεβ. Πιτσίκα People for Business ΙΚΕ. Η εταιρεία λοιπόν της επικεφαλής του μητρώου στελεχών της ΝΔ αναλαμβάνει έναντι της ευτελούς αμοιβής των 39.900 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) να βρει στελέχη για την Αναπτυξιακή Τράπεζα. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τη σύμβαση, «οι υπηρεσίες οι οποίες θα παρασχεθούν και θα αποτελέσουν αντικείμενο της παρούσας σύμβασης και θα αφορούν την αναζήτηση, αξιολόγηση και εύρεση ανθρωπίνου δυναμικού για τη στελέχωση του νέου οργανογράμματος της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας».
Ομως δεν αναγράφει μόνο αυτό η σύμβαση. Αναφέρει και τη μέθοδο αξιολόγησης, που βέβαια στηρίζεται στο μεγάλο κόλπο για να απορρίψουν τους «άλλους», τους απρόσκλητους, που δεν είναι «δικά μας παιδιά»: συνέντευξη λοιπόν για την αξιολόγηση. Οσοι έχουν περάσει τη διαδικασία καταλαβαίνουν.
Ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα
Αμέσως μετά (στις 31 Μαρτίου και τις 2 Απριλίου) αναρτώνται στο σάιτ της Αναπτυξιακής (βρίσκονται ακόμη αναρτημένες) οι προκηρύξεις για πρόσληψη προσωπικού. Σύμφωνα με τις άνω προκηρύξεις, η προθεσμία υποβολής ήταν έως και τις 18 Απριλίου 2021 (χωρίς να πούμε το παραμικρό, καλό είναι να εστιάσουμε στο ασφυκτικό των προθεσμιών). Μάλιστα δηλώνεται σχετικά (για να διασφαλιστεί προφανώς η εγκυρότητα της διαδικασίας) ότι «όλες οι αιτήσεις θα αξιολογηθούν πρώτα από ανεξάρτητη εταιρεία Ανθρώπινου Δυναμικού και θα ακολουθήσουν συνεντεύξεις με όσους πληρούν τα τυπικά προσόντα». Ας μη σχολιάσουμε το «ανεξάρτητη» εταιρεία και ας μείνουμε στα τυπικά προσόντα. Μέχρι τώρα, από τον Μάρτιο που τέθηκε σε εφαρμογή η σύμβαση αυτή, έχουν προσληφθεί περίπου 80 στελέχη. Μέσα σε αυτούς βρίσκουμε δύο πρόσωπα τα οποία, όπως έχει αποκαλύψει το Documento, στερούνται των τυπικών προσόντων. Συγκεκριμένα:
Α) Ενώ έχει βουίξει ο τόπος με τις παράνομες προσλήψεις στο ΚΕΕΛΠΝΟ, τις ποινικές διώξεις που έχουν ασκηθεί σε πρώην στελέχη του και την απόλυση από αυτό υψηλόβαθμων διοικητικών στελεχών, η Αθ. Χατζηπέτρου, με μια πρωτοφανή έπαρση και αλαζονεία τόσο έναντι των νόμων και κανονισμών όσο και έναντι της Δικαιοσύνης, προέβη (προφανώς με βάση τη σύμβαση ήταν εισήγηση της Ρεβ. Πιτσίκα) σε πρόσληψη υπόδικου απολυμένου υπαλλήλου του ΚΕΕΛΠΝΟ και ειδικότερα της τέως οικονομικής διευθύντριας ΚΕΕΛΠΝΟ Αικατερίνης Πολύζου τη 18η/08/2021.
Το ερώτημα που αναφύεται για τη Ρεβ. Πιτσίκα είναι αν όταν εισηγήθηκε την πρόσληψη της συγκεκριμένης υπόδικης υπαλλήλου είχε διαβάσει τον κανονισμό προσωπικού και αποδοχών της ΕΑΤ σύμφωνα με τον οποίο απαγορεύεται ρητώς η πρόσληψη απολυμένου υπαλλήλου από δημόσιο τομέα, ευρύτερο δημόσιο κ.λπ.
Β) Με απόφαση της Αθ. Χατζηπέτρου –κατά παράβαση τόσο του κανονισμού λειτουργίας όσο και του κανονισμού προσωπικού και αποδοχών της ΕΑΤ ΑΕ περί κάλυψης θέσεων ευθύνης και απαιτούμενων προσόντων και κατά παράβαση και παρέκκλιση και από τη δημόσια προκήρυξη στον Τύπο για τις θέσεις ευθύνης και τα απαραίτητα προσόντα πρόσληψης– προσλήφθηκε και τοποθετήθηκε ως διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού της ΕΑΤ ΑΕ ο Κωνσταντίνος Κατσακιώρης, απόφοιτος λυκείου, ενώ τα προβλεπόμενα απαιτούμενα προσόντα απαιτούν αυτός που θα αναλάβει τη θέση να είναι τουλάχιστον κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου και να διαθέτει πέντε με δέκα χρόνια εμπειρία ως διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού. Ολοφάνερα ο Κων. Κατσακιώρης δεν είχε τα τυπικά προσόντα (δεν ξέρουμε τα κομματικά του εύσημα) ώστε να αναλάβει τη συγκεκριμένη θέση!
«Χωριό που φαίνεται κολαούζο δεν θέλει» ή διαφορετικά «τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια;». Είναι προφανές, από τις δύο τρανταχτές περιπτώσεις παράνομων προσλήψεων που εκ της σύμβασης με την People for Business εισηγήθηκε η επικεφαλής του μητρώου στελεχών της ΝΔ Ρεβ. Πιτσίκα και υλοποίησε η Αθ. Χατζηπέτρου, ότι πρόκειται, είναι πασιφανές τούτο και αποδεικνύεται από τα πράγματα, για κομματικές τοποθετήσεις που πόρρω απέχουν από το να χαρακτηριστούν σύννομες!
Μήπως παρέλειψε η Αθ. Χατζηπέτρου να αναγράψει στην προκήρυξη ότι σοβαρό προσόν πρόσληψης αποτελεί η ιδιότητα του μέλους στο μητρώο στελεχών της ΝΔ; Μήπως τελικά η Ρεβ. Πιτσίκα παίρνει «κρατικές δουλίτσες» με απευθείας αναθέσεις προκειμένου να τοποθετήσει «δικά τους παιδιά»; Απλές ερωτήσεις, εύκολες απαντήσεις.
Εχει εγκριθεί προϋπολογισμός;
Οσο και αν ψάξαμε δεν το εντοπίσαμε, αν και το άρθρο 16 του καταστατικού είναι σαφές. Στην παράγραφο 3 αναγράφεται: «Ο προϋπολογισμός και τυχόν ανακατανομή κονδυλίων υποβάλλονται για έγκριση στους Υπουργούς Οικονομικών και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας». Υπάρχει κατατεθειμένος και εγκεκριμένος προϋπολογισμός από τη γενική συνέλευση, δηλαδή από τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα και τον υπουργό Ανάπτυξης Αδωνη Γεωργιάδη; Μήπως η Αθηνά Χατζηπέτρου σκορπά κρατικό χρήμα μη δεσμευόμενη από εγκεκριμένο προϋπολογισμό; Ο Χρ. Σταϊκούρας μετά τις αποκαλύψεις του Documento ακόμη θεωρεί ότι αν και εκπρόσωπος του δημοσίου δεν υποχρεούται να γνωρίζει;