Παραιτήσεις κι όχι κροκοδείλια δάκρυα για την τραγωδία στα Τέμπη

Παραιτήσεις κι όχι κροκοδείλια δάκρυα για την τραγωδία στα Τέμπη

Στα Τέμπη ακόμα μετρούν θύματα, οικογένειες αναζητούν τους δικούς τους και άλλες ταυτοποιούν άψυχες σορούς. Όμως πριν ολοκληρωθούν οι έρευνες για τα αίτια της πλέον πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας της χώρας, υπάρχει η ευθύνη που θα έπρεπε να έχουν ήδη αναλάβει οι υπεύθυνοι. Δεν είναι άλλη από αυτή της πολιτικής ηγεσίας, και δεν επιδέχεται καμίας καθυστέρησης.

«Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις» προειδοποιούσαν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο πριν από τρεις εβδομάδες. Η Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρομικών (ΔΕΣΚ) κατήγγειλε τότε τα ανύπαρκτα μέτρα προστασίας, τους ελλιπείς ελέγχους, την απουσία των ελεγκτικών αρχών, το «μπαλάκι» των ευθυνών μεταξύ των κρατικών φορέων. Βέβαια, η ΔΕΣΚ είναι η συνδικαλιστική οργάνωση που πρόσκειται στο ΠΑΜΕ, τα καταγγελλόμενα αγνοήθηκαν.

Τον περασμένο Νοέμβριο, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) είχε αποστείλει εξώδικο σε ΟΣΕ και υπουργείο Μεταφορών, κοινοποιώντας το σε Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και Hellenic Train, καταγγέλλοντας μεταξύ άλλων, πως φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση βρίσκονται εδώ και χρόνια εκτός λειτουργίας. Κι ακόμα, πως σε αχρηστία είναι και το σύστημα ETCS, το οποίο όπως αναφέρεται, μπορεί να προστατεύσει από το ανθρώπινο λάθος. Δεν ίδρωσε κανένα αυτί.

Μήνες νωρίτερα, ο -μέχρι τον περασμένο Απρίλιο- πρόεδρος της Επιτροπής ETCS Χρήστος Κατσιούλης υπέβαλε την παραίτησή του, αναδεικνύοντας λεπτομερώς τα προβλήματα ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Η ETSC είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αποκαλύπτοντας την κατάσταση διάλυσης των σιδηροδρομικών γραμμών. Όπως ανέφερε τότε ο πρόεδρος, είχε καταγγείλει στην ΕΡΓΟΣΕ σειρά τεχνικών ζητημάτων. Ούτε η παραίτηση του υπευθύνου θορύβησε τους κυβερνώντες.

Στις 15 του εφετινού Φεβρουαρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αιτία, ότι η χώρα μας εξακολουθεί να παραβιάζει την Οδηγία η οποια έθετε στο επίκεντρο τις υποδομές, την τηλεματική που δεν λειτουργεί, τις ταχύτητες της γραμμής, την αποφυγή να κινούνται πάνω σε μία γραμμή δύο τρένα από διαφορετικές κατευθύνσεις. Αντί να υπογράψουν συμφωνία με τον ΟΣΕ και να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα που αφορούν τη διαχείριση του δικτύου, αλλά και την συντήρηση των υποδομών, κωλυσιεργούσαν μέχρι την παραπομπή.

Αποκορύφωμα, η κοροϊδία του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, ακόμα και από βήματος Βουλής, πριν μόλις δέκα ημέρες. Τότε που ο Κώστας Καραμανλής ο νεότερος απαντούσε σε σχετική ερώτηση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, δηλώνοντας υποκριτικά πως «νομίζω ότι και εσείς θα συμφωνήσετε ότι μια υπεύθυνη πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών», και πως εμείς δεν αφήνουμε μια ιδιωτική εταιρεία όπως την Hellenic Train να αποφασίζει μόνη της».

Αυτά δήλωνε ο αρμόδιος υπουργός στο «παρά ένα» του πολύνεκρου δυστυχήματος. Ο ίδιος υπουργός που κατά τη θητεία του καταγγελόταν κατά σειρά για τα παραπάνω, και εκείνος κώφευε και έκανε επικοινωνιακές παρεμβάσεις. Ο ίδιος υπουργός στην αρμοδιότητα του οποίου βρίσκονται σειρά φορέων. Η ΡΑΣ που εποπτεύει τη λειτουργία και ασφάλεια των σιδηροδρόμων, ο ΟΣΕ τη συντήρησης και λειτουργίας των σταθμών, η ΕΡΓΟΣΕ που είναι υπεύθυνη για τα έργα στο δίκτυο, όπως και για το σύστημα τηλεδιοίκησης, η ΓΑΙΟΣΕ της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ. Όλοι αυτοί οι φορείς υπάγονται στο υπουργείου του, όπως και οι έλεγχοι στην ιδιωτική εταιρεία.

Καταληκτικά, στην ανακοίνωσή της Ένωσης Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ για την αναστολή της στάσης εργασίας του σωματείου των εργαζομένων, αφού υπενθυμίζουν πως έχουν επανειλημμένως προειδοποιήσει για τις πρωτοφανώς επικίνδυνες συνθήκες μεταφοράς του επιβατικού κοινού, λένε καθαρά:

«Σήμερα από ντροπή και μόνο, θα έπρεπε να βλέπαμε τις παραιτήσεις όλων αυτών των φωστήρων που πιστεύουν ότι ο σιδηρόδρομος μπορεί να λειτουργήσει στον αυτόματο πιλότο. Σήμερα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου μεταφορών θα έπρεπε να είχε παραιτηθεί σύσσωμη».

Το γεγονός πως το Αθηναϊκό Πρακτορείο «απάλειψε» την αναφορά τους αυτή, δεν αλλάζει το προκείμενο. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα έπρεπε σήμερα να είχε παραιτηθεί σύσσωμη. Να αναλάβει άμεσα την πολιτική ευθύνη για όσα της είναι εδώ και καιρό γνωστά, και που μόνο από τύχη είχαμε ως πολιτεία αποφύγει.

Έπειτα από αυτό, ας αναλάβει και ο πρωθυπουργός να εκπληρώσσει την… εγγύησή του πως «θα μάθουμε τα αίτια αυτής της τραγωδίας».

Διαβάστε επίσης:

Τραγωδία στα Τέμπη: Μητσοτάκης και κυβέρνηση κρύβονται πίσω από τον θρήνο μετά από 13 ώρες

Σιδηροδρομικά ατυχήματα: Οι τρεις εκτροχιασμοί τρένων μέσα σε δύο μήνες το 2022 και οι προειδοποιήσεις που αγνοήθηκαν

Τραγωδία στα Τέμπη: Μητσοτάκης και κυβέρνηση κρύβονται πίσω από τον θρήνο μετά από 13 ώρες

Documento Newsletter