Παραδοχή Μαξίμου για Τέμπη μετά το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Κυβέρνηση – παρατηρητής στο μπάζωμα

Παραδοχή Μαξίμου για Τέμπη μετά το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Κυβέρνηση – παρατηρητής στο μπάζωμα

Σε προκλητικές δηλώσεις προχώρησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, σε ερώτηση σχετικά με το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, όπου γίνονται συγκλονιστικές παραδοχές για τη «πιθανή παρουσία αγνώστου καυσίμου» που προκάλεσε τη φωτιά, για τις τρομακτικές ελλείψεις στο ζήτημα της ασφάλειας αλλά και για το μπάζωμα, το οποίο εξαφάνισε κρίσιμα στοιχεία για να αποκαλυφθεί η αλήθεια.

Ο Παύλος Μαρινάκης είπε ότι το πόρισμα «απαντά κατηγορηματικά με ένα όχι στη συγκάλυψη» και πρόσθεσε ότι αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι «πρώτον από την ίδια την ύπαρξη και τη στελέχωση ενός ανεξάρτητου οργανισμού. Κατηγορία που εμείς θέλουμε να απορρίψουμε και το κάνουμε με μεγάλη ένταση, είναι αυτή της συγκάλυψης. Κυβέρνηση που θέλει να συγκαλύψει δεν συστήνει και στελεχώνει αυτόν τον οργανισμό. Έκαναν συστάσεις που είναι παρακαταθήκη. Το “ποτέ ξανά” που είναι αίτημα που για να έχει νόημα πρέπει να έχει και συγκεκριμένες συστάσεις για ασφαλή σιδηρόδρομο».

Επίσης, είπε ότι «Το δεύτερο είναι η αναφορά στη σελίδα 116 του πορίσματος που απαντά στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης και ειδικά του ΠΑΣΟΚ για “μπάζωμα με δόλο”. Στο πόρισμα αναφέρεται ότι “όλοι λειτουργούσαν με ρόλο παρατηρητή, χωρίς κανείς να δίνει εντολές”. Είναι δεδομένο ότι το πόρισμα εντοπίζει αστοχίες ή ενδεχόμενες αστοχίες στο πεδίο που δείχνουν κακό συντονισμό επιχειρησιακά. Η κατηγορία που απορρίπτουμε δεν είναι η διερεύνηση των χειρισμών στο πεδίο, η κατηγορία της αντιπολίτευσης μιλά για μπάζωμα με δόλο μετά τη συγκάλυψη».

Παράλληλα, ανέφερε ότι «το πόρισμα κάνει μια σειρά από παραδοχές για την πυρόσφαιρα, αφήνει ανοιχτό το ζήτημα ύπαρξης κάποιου υλικού. Αλλά δεν παίρνει θέση, το αφήνει ανοιχτό. Αυτό λέει και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ ότι πρέπει να διερευνηθεί. Ποια είναι η κατηγορία; Ότι υπάρχει καύσιμο από λαθρέμπορο και αυτόν τον λαθρέμπορο τον συγκαλύπτει η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός. Εγώ δεν διάβασα κάτι τέτοιο». Όλα αυτά ενώ αύριο η κοινωνία θα δώσει τα δικά της ηχηρά μηνύματα προς την κυβέρνηση και τις πρακτικές της συγκάλυψης.

Η πραγματικότητα είναι ότι σοβαρές ευθύνες σε πολλά επίπεδα και ιδιαίτερα σε πολιτικό αναδεικνύει το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) που δημοσιοποιήθηκε νωρίτερα στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ:

«Χάθηκαν πολύτιμα στοιχεία»

Πρώτος ομιλητής ήταν ο Χρήστος Παπαδημητρίου ο οποίος ανέφερε πως «τη βραδιά του δυστυχήματος ο οργανισμός ήταν ανύπαρκτος», ενώ πρόσθεσε πως «η μη ιεροποίηση του χώρου δυστυχήματος είχε ως συνέπεια να χαθούν πολύτιμα στοιχεία. Οι συγγενείς έκαναν πολύτιμο έργο… Τους ευχαριστούμε».

Η σύμβαση 717 έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2016

Παράλληλα πρόσθεσε πως αβελτηρίες και εγκληματικά λάθη υπάρχουν στην Ελλάδα επί σειρά ετών εξηγώντας πως «η 717 θα έπρεπε να ολοκληρωθεί από το 2016. Η καθυστέρηση έπαιξε ρόλο στο δυστύχημα και το ελληνικό κράτος εγκατέλειψε το σιδηρόδρομο. Τα μνημόνια αποψίλωσαν τον ΟΣΕ από προσωπικό». Αναφέρθηκε επίσης στις τραγικές καθυστερήσεις στον σιδηρόδρομο και δεσμεύτηκε πως θα συμβάλλει για «να μην υπάρξει ξανά νεκρός στον ελληνικό σιδηρόδρομο».

«Το προσωπικό εργαζόταν πέρα από το ανθρωπίνως αποδεκτό όριο»

Τον λόγο στη συνέχεια πήρε ο Κώστας Καπετανίδης ο οποίος μίλησε για λάθη όσον αφορά στον σταθμάρχη και τις κινήσεις του την μέρα της τραγωδίας, αποδίδοντάς τα όμως στην «τραγική έλλειψη προσωπικού», στα «εξαιρετικά δύσκολα καθήκοντα ενός σταθμάρχη», στις «ατέλειωτες ημέρες που δούλευαν οι εργαζόμενοι, χωρίς να παίρνουν ρεπό», όπως είπε.

Χαρακτηριστικά τόνισε πως «το προσωπικό εργαζόταν πέρα από το όριο που είναι ανθρωπίνως αποδεκτό» οπότε είναι λογικό επόμενο να συμβαίνουν τέτοια λάθη.

Πιθανή η παρουσία αγνώστου καυσίμου για την πυρόσφαιρα

Ενώ, ο ίδιος κατέληξε στο ότι τα περισσότερα από τα θύματα πέθαναν από μηχανικά αίτια, «τα οχήματα δεν είναι σχεδιασμένα να αντέχουν συγκρούσεις με περισσότερα από 36 χιλιόμετρα την ώρα», είπε. «Η πυρόσφαιρα ήταν πολύ μεγάλη. Καταλήξαμε ότι δεν υπήρξε ένδειξη ότι το σιδηροδρομικό υλικό προκάλεσε τη φωτιά. Πιθανή είναι η παρουσία αγνώστου καυσίμου», πρόσθεσε.

Σημειώνεται μάλιστα στο πόρισμα: «Εν τω μεταξύ, σχηματίστηκε μια τεράστια πυρόσφαιρα, η οποία φαινόταν να κινείται με τον επιβατικό συρμό. Στις πυρκαγιές που προκλήθηκαν στο έδαφος, χαμηλότερα, κάηκαν ολοσχερώς το εστιατόριο και το βαγόνι δεύτερης θέσης.»

«Είχαμε απώλεια πληροφοριών ζωτικής σημασίας»

Τον λόγο πήρε και ο Αστέριος Αλεξάνδρου ο οποίος αναφέρθηκε στο γεγονός ότι έχουν χαθεί πολύ σημαντικά στοιχεία για να μπορέσει να αποδοθεί η αλήθεια. «Δεν έγινε σωστή χαρτογράφηση του χώρου του δυστυχήματος. Είχαμε απώλεια πληροφοριών ζωτικής σημασίας», είπε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε επίσης:

Έβαλαν το επί 20 χρόνια στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ που ελέγχεται για τα Τέμπη να βγάλει πόρισμα

Αποκλειστικό στο Documento – Πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ για Τέμπη: Παραδοχή καυσίμου και ξυλόλιου στο τρένο

Τέμπη – Πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Άγνωστο καύσιμο πιθανώς προκάλεσε την έκρηξη – Χάθηκαν πολύτιμα στοιχεία

«Μύλος» στη Βουλή μετά το πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Η κυβέρνηση επιμένει στο «ανθρώπινο λάθος» για το έγκλημα των Τεμπών

Μπάζωμα στα Τέμπη: Εξώδικη επιστολή στον Μητσοτάκη από συγγενή θύματος και 290 πολίτες – Να δώσει απαντήσεις ή να παραιτηθεί

Ραγδαίες εξελίξεις στο Κοινοβούλιο: Πρωτοβουλία πρόταση μομφής από το ΠΑΣΟΚ

Documento Newsletter