Ο Γιώργος Μητσοτάκης, εξάδελφος του προέδρου της ΝΔ, είναι το «νεώτερο» μέλος της οικογένειας Μητσοτάκη που εμπλέκεται στα Paradise Papers, μετά τη σύζυγό του, Μαρέβα Γκραμπόφσκι Μητσοτάκη.
Ο Γιώργος Μητσοτάκης, εκτός από την εμπλοκή του σε offshore στην Αρούμπα, εμφανίζεται και ως σύμβουλος της Ντόρας Μπακογιάννη επί υπουργίας της στο Εξωτερικών.
Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ του ραδιοφωνικού σταθμού 24/7 και του δημοσιογράφου Χάρη Καρανίκα, μέλους της Διεθνούς Σύμπραξης Ερευνητών Δημοσιογράφων (ICIJ), ο Γεώργιος Μητσοτάκης που εντοπίστηκε στο μητρώο των offshore της Αρούμπα να συνδέεται με την Deto-Stop International AVV, γεννήθηκε, όπως αναφέρεται στα έγγραφα της διαρροής, στις 23 Φεβρουαρίου 1953 στα Χανιά. H offshore αυτή ιδρύθηκε τον Αύγουστο του 1994 και διαγράφηκε από τα μητρώα τον Σεπτέμβριο του 1997.
Ίδια ακριβώς ημερομηνία και τόπο γέννησης έχει και ο Γεώργιος Μητσοτάκης της ελληνικής εταιρείας «Κατασκευή Αντιεκρηκτικών Πλεγμάτων Αλουμινίου» που εμπορευόταν το αντιεκρηκτικό υλικό Deto-Stop στην Ελλάδα. Όταν ακυρώθηκε οριστικά η σύμβαση το 2006 και έγινε η προσφυγή στη δικαιοσύνη, ο Γεώργιος Μητσοτάκης κινήθηκε και κατά της εφημερίδας «Παρόν» που είχε δημοσιεύσει σειρά ρεπορτάζ για το θέμα.
Στις 8 Φεβρουαρίου 2009, στην εφημερίδα «Παρόν» δημοσιεύθηκε άρθρο με τίτλο «Ζητάει και τα ρέστα ο ανιψιός του Μητσοτάκη» στο οποίο αναφέρονταν τα εξής:
«Κάπου 160 εκατ. ευρώ, ζητάει από το ΥΕΘΑ ο Γιώργος Μητσοτάκης (ανιψιός του επίτιμου), με αγωγή που κατέθεσε (και θα εκδικαστεί στις 13 Φεβρουαρίου) επειδή ακυρώθηκε η σύμβαση για την προμήθεια του «άχρηστου», όπως διαβεβαιώνουν και τα Αμερικανικά Στρατά, υλικού Deto-Stop που πήγε να μοσχοπουλήσει στην ΕΛΒΟ, αγορά την οποία ματαίωσε τελικά τον Ιανουάριο του 2006 ο τότε υφυπουργός Άμυνας Γιάννης Λαμπρόπουλος, που κατάλαβε ότι όλη αυτή η.. εφεύρεση του αντιεκρηκτικού μόνο ζημιά προκαλούσε στα αεροπλάνα, στα τανκς και τα αυτοκίνητα, όπως διαπιστώθηκε. Και το λένε μάλιστα και επίσημα έγγραφα.
Ο Γ. Μητσοτάκης, που έκανε αγωγή και στο «Π» ζητώντας 1,6 εκατ. ευρώ επειδή αποκαλύψαμε το διακομματικό σκάνδαλο μέχρι που το σταμάτησε ο Γ. Λαμπρόπουλος και το έστειλε στον Εισαγγελέα, ζητά αρχικά 7 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Άμυνας και… συνεχίζει!
Διεκδικεί από την ΕΛΒΟ 160 εκατ. ευρώ, επειδή με υπαιτιότητά της, όπως υποστηρίζει, δεν εκτελέστηκε η σύμβαση που είχε υπογράψει μαζί του!
Όπως είναι γνωστό -και από τα δημοσιεύματα της εφημερίδας μας- η σύμβαση δεν υλοποιήθηκε, γιατί απλούστατα το υλικό με το οποίο θα εφοδίαζε τα άρματα μάχης και τα βυτιοφόρα του Στρατού για να μην εκρήγνυνται, δεν ενδείκνυται, ενώ έχει χαρακτηριστεί και ακατάλληλο»
Στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης, όπου αναφέρονται τα στοιχεία των προσώπων που συμμετέχουν στην «Κατασκευή Αντιεκρηκτικών Πλεγμάτων Αλουμινίου», περιλαμβάνονται και τα ονόματα του πατέρα και της μητέρας του Γεώργιου Μητσοτάκη, Αλκιβιάδης και Ευτέρπη.
Σε δημοσίευμα της εφημερίδας Espresso με τίτλο «Η Σημίτη γέννησε την κόρη του Μητσοτάκη» τον Οκτώβριο του 2007, αναφέρεται ότι «ο Αλκιβιάδης Μητσοτάκης είναι πρώτος εξάδερφος με τον επίτιμο πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας».
Τέλος, στην επίσημη λίστα της ελληνικής αποστολής 118 ατόμων στην Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στην Νέα Υόρκη με επικεφαλής την τότε υπουργό Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη, εμφανίζονται τα εξής ονόματα σε σειρά:
Γεώργιος Μητσοτάκης, Σύμβουλος, Υπουργείο Εξωτερικών
Ευτέρπη Μητσοτάκη, Σύμβουλος, Υπουργείο Εξωτερικών.
Υπενθυμίζεται και η εμπλοκή του ονόματος της Μαρέβας Μητσοτάκη στα Paradise Papers, την οποία είχε αποκαλύψει το Documento.
Το Deto-Stop
Όπως αναφέρει ο Χάρης Καρανίκας, στην Ελλάδα το 94 το Deto-Stop δεν ήταν γνωστό, ωστόσο έγινε γνωστό στα τέλη του ’90 στους κύκλους του υπουργείου Άμυνας.
Σημειώνεται πως η ελληνική εταιρεία Κατασκευή Αντιεκρηκτικών Πλεγμάτων Αλουμινίου, η οποία ιδρύθηκε το 1995 και στην οποία συμμετείχε ο Γεώργιος Μητσοτάκης προωθούσε το υλικό Deto-Stop που μπορούσε να τοποθετηθεί σε οχήματα και δεξαμενές καυσίμων υποσχόμενο τη μείωση των πιθανοτήτων έκρηξης.
Ένα πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα του Deto-Stop ξεκίνησε το 2001 με υπογραφή σύμβασης μεταξύ του ΓΕΣ και της ΕΛΒΟ που θα προμηθευόταν το υλικό για την εγκατάσταση του υλικού σε βυτιοφόρα, οχήματα και δεξαμενές του Ελληνικού Στρατού. Δύο χρόνια αργότερα άλλη μία σύμβαση υπογράφηκε για προμήθεια αντιεκρηκτικού υλικού.
Το 2004 μελέτη για λογαριασμό υπουργείου Άμυνας εισηγείτο την επέκταση της χρήσης του Deto-Stop σε δεξαμενές στα νησιά του Αιγαίου και στον Έβρο. Επιπλέον στην μελέτη προτεινόταν σύμφωνα με πληροφορίες η χρήση του υλικού στα νέα τότε Leopard 2. Σύμφωνα με δημοσιεύματα της εποχής, το συνολικό κόστος της σύμβασης για να γίνουν όλα αυτά θα ανερχόταν στα 160 εκατομμύρια ευρώ, ενώ έντονες ήταν οι αντιπαραθέσεις μεταξύ παραγόντων του υπουργείου Άμυνας. Αυτές οι αντιπαραθέσεις είχαν ως αποτέλεσμα να τεθεί η συγκεκριμένη σύμβαση υπό διεξοδική εξέταση, ενώ υπήρχαν πληροφορίες ότι σε απόρρητη έκθεση μελών του Ανώτατου Στρατιωτικού Συμβουλίου εκφραζόταν η άποψη ότι «η τοποθέτηση του αντιεκρηκτικού υλικού είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει μηχανικά προβλήματα λόγω δημιουργίας ρινισμάτων».
Τον Οκτώβριο του 2005 η ΕΛΒΟ που ήταν η ανάδοχος των συμβάσεων με το ΓΕΣ διαμαρτυρήθηκε με εξώδικο για την μη ομαλή εξέλιξη των συμβάσεων από υπαιτιότητα του Στρατού.
Έναν μήνα μετά η ελληνική εταιρεία του κυρίου Μητσοτάκη έστειλε σύμφωνα με πληροφορίες εξώδικο προς την ΕΛΒΟ, τον υπουργό και υφυπουργό Εθνικής Άμυνας και άλλους αποδέκτες ζητώντας από την ΕΛΒΟ σχεδόν 3 εκατομμύρια για το υλικό που είχε παραχθεί αλλά δεν είχε παραδοθεί και ανέφερε ότι θα προσέφευγε στη δικαιοσύνη, όπως και έγινε αφού η σύμβαση τελικά δεν υλοποιήθηκε με οριστική απόφαση το 2006 καθώς το υλικό είχε κριθεί «μη ασφαλές».
Την ίδια χρονιά το όνομα του Γιώργου Μητσοτάκη περιλαμβανόταν στην αποστολή της τότε υπουργού Εξωτερικών Ντόρας Μπακογιάννη συνοδεία 117 ατόμων για τη γενική συνέλευση του ΟΗΕ στην Νέα Υόρκη. Η ιδιότητα που αναγραφόταν στα έγγραφα της αποστολής δίπλα από το όνομα του κυρίου Μητσοτάκη ήταν «Σύμβουλος, Υπουργείο Εξωτερικών».