Παππάς: Με υπογραφή Καραμανλή «αέρας» 600 εκατ. ευρώ επενδύσεις, για τις οποίες είχε δεσμευτεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Παππάς: Με υπογραφή Καραμανλή «αέρας» 600 εκατ. ευρώ επενδύσεις, για τις οποίες είχε δεσμευτεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

«600 εκατ. ευρώ επενδύσεις, για τις οποίες είχε δεσμευτεί η Hellenic Train, πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έγιναν αέρας κοπανιστός με δική σας υπογραφή», επεσήμανε, απευθυνόμενος στον Κώστα Καραμανλή, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Παππάς, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές οδικές μεταφορές επιβατών και την αναδιοργάνωση των ΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.

Όπως τόνισε ο ίδιος, ζητώντας τις σχετικές εξηγήσεις, «με βάση τη σύμβαση δημοσίου – ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που κληρονομήσατε από εμάς, το δημόσιο εισέπραξε 300 εκατ. ευρώ την περίοδο 2016 – 2021. Τον Νοέμβριο του 2019 υπογράψατε μνημόνιο συνεργασίας με την εταιρεία, το οποίο προέβλεπε επενδύσεις πλέον των 700 εκατ. ευρώ». Για να συμπληρώσει: «Τον Δεκέμβριο του 2020 κατατέθηκε στο υπουργείο, εγκεκριμένη από το Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η σύμβαση μεταξύ των δύο μερών, η οποία προέβλεπε τα ίδια ποσά επενδύσεων, ώστε να εφαρμοστεί από τις αρχές του 2021. Και αυτή φέρει τη δική σας υπογραφή, την παραλάβατε. Τότε, όμως, ξεκινήσατε μία νέα διαπραγμάτευση από το μηδέν και τελικά φέρατε μία σύμβαση, η οποία πηγαίνει τις επενδύσεις στα 160 εκατ. ευρώ. Να φέρετε το μνημόνιο συνεργασίας και την τελική σύμβαση στη βουλή για να δούμε τις διαφορές. Η ανάγκη για διαφάνεια δεν πρέπει να υποτάσσεται στη απόκρυψη στοιχείων».

Σε ό,τι αφορά στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο βουλευτής του Β3’ Νότιου Τομέα Αθηνών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία είπε ότι «14 από τους 16 φορείς που ρωτήθηκαν βρήκαν το νομοσχέδιο φωτογραφικό. Δεν σας απασχόλησε η άποψή τους, όπως δεν σας απασχόλησε η άποψη του Ελεγκτικού Συνεδρίου που λέει ότι δεν μπορείτε να παρατείνετε αενάως τη σύμβαση ΟΑΣΑ – ΚΤΕΛ».

Σχολιάζοντας την κατάσταση του σιδηροδρόμου, τόνισε: «Τα τρία χρόνια της δικής σας θητείας δεν έχει γίνει κανένα απολύτως έργο στον σιδηρόδρομο. Εμμέσως το παραδεχθήκατε. Η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν έχει τηλεδιοίκηση, τα δρομολόγια από Πειραιά για αεροδρόμιο γίνονται με μετεπιβιβάσεις, η Ξάνθη και η Κομοτηνή δεν έχουν δει τρένο για χρόνια, ενώ για να πας στην Ηλεία πας με κάθε άλλο μέσο μεταφοράς εκτός από τρένο». Επικαλέστηκε, μάλιστα, και την Hellenic Train, η οποία σε ανακοίνωσή της έχει ρίξει το φταίξιμο της αναβολής των δρομολογίων της στην κακή κατάσταση του δικτύου.

Ο Νίκος Παππάς αναφέρθηκε και στη μελέτη Λύτρα, η οποία «με πολύ εμφατικό τρόπο έδειξε ότι για πάρα πολύ καιρό ακούγαμε ακρότητες από στελέχη της κυβέρνησης Μητσοτάκη για την αναγκαιότητα ύπαρξης των ΜΕΘ. Μέχρι “πεταμένα λεφτά” τις είπαν για να θεμελιωθεί το σαθρό επιχείρημα περί μη αναγκαιότητας ύπαρξής τους». Για να προσθέσει ότι σύμφωνα με τη μελέτη, «πρακτικά, όλοι οι άνθρωποι οι οποίοι διασωληνώθηκαν εκτός ΜΕΘ, απεβίωσαν. Ήρθε η ώρα να απολογηθείτε και να πείτε συγγνώμες. Έρχεται και η ώρα των ευθυνών».

Με αφορμή τα αποτελέσματα των εκλογών στην Ιταλία, υπογράμμισε ότι «στην Ευρώπη έχουμε φαινόμενα αναγέννησης νοσταλγών του φασισμού. Και καλά θα κάνει η Ν.Δ. και κάποιοι δημοσιογραφικοί ταγοί που την περιστοιχίζουν να μην κανονικοποιούν αυτό το φαινόμενο και να μη μιλούν για νίκη της κεντροδεξιάς. Εκεί είχαμε νίκη της ακροδεξιάς».

Κλείνοντας, σημείωσε πως «η πολιτική απομόνωση της Ν.Δ. είναι εκκωφαντική. Για αυτό και ο αρχηγός σας έχει ομολογήσει ότι δεν μπορεί να εκλεγεί πρωθυπουργός από την επόμενη κάλπη. Και έφτασε και στο σημείο να εκλιπαρεί τον Αλέξη Τσίπρα να αλλάξουν μαζί τον εκλογικό νόμο προς το πλειοψηφικότερο μήπως και σταματήσει τις διαρροές του προς τα δεξιά και τα αριστερά του». Κατά τον ίδιο, «αποτελεί βεβαιότητα πως την επομένη των εκλογών ο κ. Μητσοτάκης δεν θα είναι πρωθυπουργός. Βεβαιότητα αποτελεί, επίσης, πως τότε θα έχουμε μία προοδευτική κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα, μία κυβέρνηση στιβαρή και σταθερή που θα υπηρετεί τα συμφέροντα του λαού».

Documento Newsletter