Πανελλήνιες στην εξορία για τους υποψήφιους των εξετάσεων της Κύθνου

Πανελλήνιες στην εξορία για τους υποψήφιους των εξετάσεων της Κύθνου

Μια επιστολή διαμαρτυρίας που έστειλε η υποψήφια στις πανελλήνιες εξετάσεις και εργαζόμενη μητέρα Ραλλού Γρεβενίτη από το νησί της Κύθνου αναδεικνύει το μεγάλο πρόβλημα της νησιωτικής Ελλάδας που στέλνει υποψηφίους να εξεταστούν εκτός έδρας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ψυχολογική προετοιμασία αλλά και τα έξοδα

Στην επιστολή που απευθύνεται στην υπουργό Παιδείας και σε υπηρεσιακούς διευθυντές εκπαίδευσης αναδεικνύεται ότι η απόφαση της Νίκης Κεραμέως για τον ορισμό εξεταστικών κέντρων ελήφθη μία ημέρα πριν από τη διάλυση της Βουλής. Εν μέσω προεκλογικής περιόδου ποιος θα ασχοληθεί με τα εξεταστικά κέντρα; Όλα, υποτίθεται, ήταν καλώς καμωμένα από την κυβέρνηση και φεύγει να κυνηγήσει ψήφους. Κι όμως, ενώ στην Κύθνο υπάρχουν φέτος 13 υποψήφιοι, βάσει των αιτήσεων, και πληρούν τους όρους για δημιουργία εξεταστικού κέντρου στο νησί, όπως διαμαρτύρεται η κ. Γρεβενίτη.

Εύλογη η απορία της για τους λόγους που θα πρέπει να φύγουν για σχεδόν ένα δεκαήμερο από το νησί και είναι άγνωστο ακόμη πού θα μεταβούν. Στην Κέα όπως συνέβη πέρυσι, πρώτη χρονιά που έμεινε η Κύθνος χωρίς εξεταστικό κέντρο, ή στη Σύρο όπως φημολογείται;

Οι κυβερνητικές επιλογές είναι όντως αξιομνημόνευτες και πάντως δεν συνάδουν με την ενίσχυση των νησιών, ώστε να μένουν οι κάτοικοι εκεί. Τους αντιμετωπίζουν σαν πολίτες και υποψηφίους εν προκειμένω δεύτερης ταχύτητας, οι οποίοι θα πρέπει να φύγουν από το οικείο περιβάλλον στην –ίσως– πρώτη από τις πιο δύσκολες δοκιμασίες της ζωής τους και παράλληλα θα πρέπει να σκέφτονται με όρους επιβίωσης στο περιβάλλον ακρίβειας που υπάρχει τη διαμονή και τη σίτιση σε ένα ξένο μέρος.
Απαντήσεις θα υπάρξουν από το υπουργείο Παιδείας γι’ αυτές τις επιλογές του;

Η επιστολής της κ. Γρεβενίτη, υποψήφιας και εργαζόμενης μητέρας δύο εφήβων:

Με την με αρ. πρωτ. Φ253/45188 /Α5/20-04-2023 απόφαση της Υπουργού κας Κεραμέως (μια μέρα πριν τη διάλυση της Βουλής λόγω των επερχόμενων εκλογών!), πληροφορηθήκαμε ότι οι μαθητές της Κύθνου αλλά και όσοι ενδιαφέρονται να δώσουν πανελλήνιες τη φετινή χρονιά, -μεταξύ αυτών και εγώ, μητέρα δυο έφηβων αγοριών-, θα πρέπει να πάνε σε άλλο νησί για να συμμετέχουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις, διότι δεν ορίστηκε εξεταστικό κέντρο για τις Πανελλήνιες 2023 στην Κύθνο (παρότι όλοι όσοι κάνανε αίτηση για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις, ήταν 13 τον αριθμό! Πληρούνται δηλαδή οι νόμιμες προϋποθέσεις για τη δημιουργία εξεταστικού κέντρου).
Η Υπουργική απόφαση αναφέρει στα έχοντας υπόψη τα εξής: «Το με αριθμ. Φ251/29769/Α5/15-03-2023 έγγραφο «1. Εισηγήσεις για Εξεταστικά Κέντρα (ΕΚ) για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕ.Λ. 2023 …», με το οποίο μεταξύ άλλων ζητήθηκαν οι εισηγήσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΔΕ) για τον ορισμό των Εξεταστικών Κέντρων και τις αντίστοιχες εισηγήσεις των ΠΔΕ».
Θα θέλαμε να ξέρουμε ως κάτοικοι του νησιού της Κύθνου, ως γονείς και ως υποψήφιοι στις Πανελλήνιες εξετάσεις 2023, με ποια κριτήρια το αναφερόμενο εισηγητικό έγγραφο ΔΕΝ συμπεριέλαβε την Κύθνο για τη δημιουργία εξεταστικού κέντρου Πανελλήνιων Εξετάσεων (η οποία απουσιάζει από το χάρτη των εξεταστικών κέντρων για τις Πανελλήνιες για 2η συνεχή χρονιά – το 2022 τα παιδιά είχαν δώσει στη γειτονική Κέα εξετάσεις!!!!).
Θέλουμε να μας πουν οι αρμόδιοι Διευθυντές αλλά και το Υπουργείο, πώς παίρνονται αυτές οι αποφάσεις, σε μια προεκλογική περίοδο, τόσο «ελαφρά τη καρδία», σε μια ψηφιακή εποχή, όπου ενημερωνόμαστε στο πάρα πέντε – για να μην προλάβουμε να αντιδράσουμε (;;;)
Ποιοι είναι οι πραγματικοί λόγοι για αυτή την απόφαση αποκλεισμού της Κύθνου, των δεκατριών υποψηφίων;;;
Είναι οικονομικοί;;; Είναι ηθικοί (ακούστηκε ότι γίνεται επίτηδες!!!);;;
Πού είναι η αξιοκρατία;;; Για ποιο λόγο στη Χάλκη, στους Λειψούς, στη Σέριφο ορίστηκαν εξεταστικά κέντρα, ενώ στην Κύθνο όχι;;;
Τα νησιά μας, αποτελούν πόλο έλξης χιλιάδων τουριστών, με τις επιχειρήσεις να παλεύουν καθημερινά να «σταθούν», να «συναγωνιστούν» και να αντεπεξέλθουν σε όλες τις αντίξοες συνθήκες (συμπεριλαμβανομένου και του αντίκτυπου της πανδημίας), και θα έπρεπε οι πολίτες να έχουν ίσα δικαιώματα όσον αφορά τα δημόσια αγαθά που αποτελούν το «πρόσωπο» ενός κράτους και της κυβέρνησής του, αυτά της Υγείας και της Παιδείας!
Παλεύουμε, ως γονείς καθημερινά με την «ακρίβεια» της καθημερινής ζωής και της διαβίωσης όλο το χρόνο σε ένα νησί, όπου υπάρχει μεγάλη ανασφάλεια στο θέμα της υγείας αλλά και μεγάλη ανασφάλεια και απαξίωση στο θέμα της παιδείας.
Τα παιδιά όλων των Ελλήνων έρχονται αντιμέτωποι με ένα σύστημα Πανελληνίων, εθνικών εξετάσεων, το οποίο έχω να σας πληροφορήσω προσωπικά- μπαίνοντας στη διαδικασία των εξετάσεων η ίδια, ως μητέρα πλέον, μετά από τριάντα χρόνια!!!!- , ότι δεν έχει αλλάξει καθόλου από την εποχή μου!!!
Παραμένει το ίδιο παράλογο, οπισθοδρομικό, και πελατειακό.
Σε ένα τέτοιο σύστημα, καλείται ο κάθε μαθητής που έχει ένα στόχο και θέλει να σπουδάσει, να εξελιχθεί ως άνθρωπος και να παλέψει για να εκπληρώσει τους στόχους του, έρχεται το κράτος και η πολιτεία και τον «ξενιτεύει» για δέκα – δώδεκα μέρες – όσο διαρκούν οι εξετάσεις-, σε κάποιο άλλο νησί (μας ορίζουν σε ποιο άλλο γειτονικό κέντρο θα εξεταστούμε) με ποια λογική;;;; Πέρυσι οι μαθητές πήγαν στην Κέα, φέτος απ’ ό,τι λένε – ακόμα δεν έχω σίγουρη ενημέρωση- , θα μεταβούμε στη Σύρο (ενώ για παράδειγμα οι περισσότερες οικογένειες έχουν κάποιο σπίτι ή συγγενείς στην Αθήνα).
Το οικονομικό κόστος μιας τέτοιας απόφασης που θα επιβαρύνει υπερβολικά τον οικογενειακό προγραμματισμό το άφησα τελευταίο, για ευνόητους λόγους. Πέρα από το κόστος της διαμονής, διατροφής του υποψήφιου μαθητή που επιθυμεί να εξεταστεί, ο υποψήφιος θα πρέπει να διαμείνει για 10 μέρες που θα διαρκέσουν οι εξετάσεις στο μέρος που έχει ορίσει έτσι αυθαίρετα το κράτος (καθότι τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια ΔΕΝ είναι καθημερινά, ούτε εύκολα)
Ο υποψήφιος λοιπόν, καλείται να φύγει μακριά από το χώρο του, το σπίτι του, τα βιβλία του, τους καθηγητές του – γιατί η παραπαιδεία καλά κρατεί στην Ελλάδα-, την ηρεμία και το οικείο περιβάλλον του για να «διαγωνιστεί» και να «συναγωνιστεί» τα υπόλοιπα παιδιά της Ελλάδας;;; Εμένα πάντως μάλλον σαν «αθέμιτος ανταγωνισμός» μου μοιάζει.
Θα αγωνιστούμε για αυτή την άδικη απόφαση για τα παιδιά μας, για το μέλλον τους και γιατί πρέπει να τους μάθουμε να διεκδικούν και να επαναστατούν απέναντι σε κοινωνικές αδικίες.

Documento Newsletter