«Πάμε και όπου βγει» με επιβατάμαξες 130 ετών και στο τρενάκι του Πηλίου – Το εμπιστευτικό έγγραφο και τα σοβαρά κενά ασφαλείας

«Πάμε και όπου βγει» με επιβατάμαξες 130 ετών και στο τρενάκι του Πηλίου – Το εμπιστευτικό έγγραφο και τα σοβαρά κενά ασφαλείας

Εμπιστευτικό έγγραφο της Υπηρεσίας Συντήρησης Γραμμής – Τμήμα Γραμμής ΟΣΕ Βόλου ενημερώνει τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ για σοβαρά προβλήματα των σιδηροτροχιών στο τρενάκι του Πηλίου. Μεταξύ αυτών, φθορές στις επιβατάμαξες, απουσία σημαντικών προδιαγραφών ασφαλείας, ενώ παράλληλά στο έγγραφο προτείνεται ο τερματισμός των διπλών δρομολογίων με τις υπάρχουσες ξύλινες επιβατάμαξες, οι οποίες χρονολογούνται από το μακρινό 1895 και ήδη μετρούν 130 έτη κυκλοφορίας! Παρόλα αυτά τα για ένα μήνα φέρεται πως τα δρομολόγια συνεχίζονταν κανονικά, μεταφέροντας οικογένειες, παιδιά, επισκέπτες σε μέρη με καταγεγραμμένα προβλήματα και φθορές στις γραμμές και το τροχαίο υλικό.

Συγκλονιστικά είναι και όσα προκύπτουν από τα στοιχεία που αναφέρει σε σχετική δημοσίευσή του ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος έδωσε στη δημοσιότητα το επίμαχο έγγραφο:

-Οι φθορές που καταγράφονται στο υπηρεσιακό έγγραφο όσο και τα αποτελέσματα της παραπάνω αυτοψίας ΔΕΝ ΚΟΙΝΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ στην Hellenic Train, βασικό (και μοναδικό) πάροχο σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών στη χώρα.

⁃ Στις 19 Σεπτεμβρίου 2024, με το Τρενάκι να λειτουργεί κανονικά, η αρμόδια Υπηρεσία του ΟΣΕ Βόλου αποστέλλει ενημερωτικό σημείωμα στη Hellenic Train με το οποίο ενημερώνει τον πάροχο ότι τα δρομολόγια διακόπτονται λόγω μη διαθεσιμότητας τροχαίου υλικού.

– Στο επίσημο σύστημα δρομολογίων της Hellenic Train, το δρομολόγιο του Τρένου του Πηλίου είναι προγραμματισμένο σε καθημερινή βάση μέχρι 30/09/2024, και μάλιστα με έγκριση του ΟΣΕ για την καταλληλότητα τροχαίου υλικού και γραμμής!

-ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΗΝΑ, το Τρένο του Πηλίου μετέφερε καθημερινά οικογένειες, παιδιά, επισκέπτες σε γέφυρες και πλαγιές με καταγεγραμμένα προβλήματα και φθορές στις γραμμές και το τροχαίο υλικό, χωρίς ενημέρωση της Hellenic Train, και σοβαρό κίνδυνο για την ασφάλεια επιβατών, προσωπικού κινήσεως και μηχανοδηγών» αναφέρει.

Τι αναφέρει το έγγραφο του ΟΣΕ:

Το έγγραφο αναφέρει μεταξύ άλλων πως «έως τις 20 Αυγούστου είχαν πραγματοποιηθεί άνω των εκατό (100) δρομολογίων, αριθμός αρκετά αυξημένος σε σχέση με προηγούμενα έτη…. Η πραγματοποίηση των πολλαπλών δρομολογίων έχει προκαλέσει προβλήματα στην γραμμή η οποία βρίσκεται σε καθεστώς προσωρινής αποκατάστασης και εν αναμονή της μεγάλης Εργολαβίας για την οριστική επισκευή της επιδομής, επιχωμάτων και τεχνικών (καθαρισμοί φερτών υλικών, αποκατάσταση της γεωμετρίας, τοποθέτηση αντιτροχιών ασφαλείας, επεμβάσεις σε λίθινες γέφυρες, γεφυρίδια, ανάντι – κατάντι λίθινοι τοίχοι, εξωχάνδακες απορροής ομβρίων)».

Εν συνεχεία καταγράφει τα προβλήματα που υφίστανται αυτή τη στιγμή στις γραμμές:

«-Φθορές στις εξωτερικές σιδηροτροχιές των καμπυλών με ακτίνες <R60μ. Η φθορά εκδηλώνεται με την παρουσία στρώματος ρινισμάτων σιδήρου επί των στρωτήρων στην εσωτερική παρειά της σιδηροτροχιάς (εξωτερικής).

Μετακίνηση των ξύλινων στρωτήρων ένθεν και ένθεν των μικρών γεφυριδίων πλάτους ως 1 μέτρου που δεν έχουν μεταλλικό φορέα. Η μετακίνηση γίνεται προς το κέντρο του τεχνικού και προκαλείται λόγω των φορτίων από τη διέλευση των συρμών.

Κάλυψη των σιδηροτροχιών με φερτά υλικά σε κάθε μικρή ή μεγαλύτερη βροχόπτωση στην περιοχή. Τα σημεία που παρουσιάζουν το πρόβλημα είναι αυτά που καθαρίστηκαν προσωρινά από τα φερτά υλικά στα πλαίσια των συμβάσεων ΑΣ 2427 & ΑΣ 2451.

– Όσον αφορά το τροχαίο υλικό της γραμμής και συγκεκριμένα οι επιβατάμαξες παρουσιάζουν λόγω των συνεχών καθημερινών δρομολογίων κόπωση και φθορές. Σε κοινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε μεταξύ στελεχών και τεχνιτών του ΤΜΕΜΗΓ/Β και των ΤΒΟΛ-ΤΛΑΡ αναφέρθηκαν όλα τα προβλήματα των επιβαταμαξών σχετικά με την επιβάρυνση που δέχονται λόγω της συνεχούς και καθημερινής, κυκλοφορίας, Οι εν λόγω έξι (6) ξύλινες επιβατάμαξες είναι Γαλλικής κατασκευής του 1895 και ήδη μετρούν 130 έτη κυκλοφορίας από την έναρξη λειτουργίας της γραμμής. Το προσωπικό του ΤΜΗΜΗΓ/Β καταβάλει συνεχείς προσπάθειες για την συντήρηση και τη απρόσκοπτη διάθεση τους στην κυκλοφορία των τουριστικών δρομολογίων της γραμμής».

Ως εκ τούτου, όπως προκύπτουν από το έγγραφο, προτείνεται:

Α. Επειδή η ζήτηση του επιβατικού κοινού έχει αυξηθεί γεωμετρικά σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία και το Τραίνο του Πηλίου έχει καταστεί από τους πλέον δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της περιοχής, ο ΟΣΕ θα πρέπει άμεσα και σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση – Περιφέρεια Θεσσαλίας, να προχωρήσει στην κατασκευή 4 νέων επιβαταμαξών (παραδοσιακής μορφής) που θα διαθέτουν όμως σύγχρονες προδιαγραφές κύλισης και ασφάλειας (νέο πλαίσιο – σασί, φορεία με βελτιωμένες αναρτήσεις και ρουλεμάν καθώς και μεταλλική υπερκατασκευή) σε σχέση με τις υπάρχουσες ξύλινες επιβατάμαξες που δεν διαθέτουν τέτοιου είδους προδιαγραφές ασφαλείας λόγω της άνω των 100 ετών ηλικίας τους.

Αντίστοιχες ενέργειες εκσυγχρονισμού του τροχαίου υλικού έχουν γίνει ήδη στη τουριστική γραμμή του Οδοντωτού (ΔΚ). Προτείνεται από τη νέα δρομολογιακή περίοδο της γραμμής του 2025 να μην πραγματοποιούνται καθημερινά ή και διπλά δρομολόγια με τις υπάρχουσες ξύλινες επιβατάμαξες έτσι ώστε να μην συντελεστεί περαιτέρω φθορά αυτών.

Κατά την άποψή μας, μόνο μετά την έλευση νέων επιβαταμαξών μπορούν να γίνονται συνεχή, διπλά και καθημερινά δρομολόγια στο Πήλιο έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια και άνεση στην κυκλοφορία ενώ οι υφιστάμενες ξύλινες επιβατάμαξες, να δρομολογούνται μόνο περιστασιακά σε group τουριστών που θα ζητούν ταξίδι με παραδοσιακό συρμό (ατμήλατο τραίνο).

Β. Λόγω του προσωρινού χαρακτήρα αποκατάστασης της γραμμής που έγινε φέτος κατά την περίοδο Απριλίου – Μαίου, προτείνεται η διακοπή της κυκλοφορίας της γραμμής πέραν του Σεπτεμβρίου εν όψει της επιδείνωσης των καιρικών συνθηκών λόγω φθινοπώρου και της επικείμενης μεγάλης Εργολαβίας που θα εγκατασταθεί στη γραμμή.

Γ. Προτείνεται να γίνει προσθήκη λιπαντικού μηχανισμού στη δρεζίνα Πηλίου έτσι ώστε από τη νέα δρομολογιακή περίοδο 2025 να καθίσταται δυνατή η λίπανση των καμπυλών που παρουσιάζουν πλαγιοφθορές.

Όσα καταγγέλλει ο Αλ. Μεϊκόπουλος:

Στην σχετική δημοσίευσή του ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, αναφέρει μεταξύ άλλων πως «καταθέτουμε αύριο Ερώτηση με όλα τα στοιχεία και περιμένουμε υπεύθυνες απαντήσεις από τον αρμόδιο Υπουργό» και κλείνει την ανάρτησή του με μία αναφορά που προφανώς παραπέμπει στο δυστύχημα των Τεμπών, όπου 57 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους και δυστυχώς αποτυπώνει την πραγματικότητα: «το χάος στον ελληνικό σιδηρόδρομο συνεχίζεται και όπως φαίνεται δεν μαθαίνουμε από τα παθήματά μας».

 

Ετικέτες

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter