Αυτές τις ημέρες, το να προσπαθήσεις να προβλέψεις την επόμενη ημερα στην Κεντροαριστερά ειναι ο ασφαλέστερος τροπος να εκτεθείς. Τα δεδομένα αλλάζουν συνεχως, και στον ΣΥΡΙΖΑ μοιάζει άλυτος γρίφος να βρεθεί άμεσα διέξοδος από το σπιράλ εσωστρέφειας. Ανάλογη κατάσταση και στο ΠΑΣΟΚ.
Την ίδια στιγμή που τα δύο κυρια κόμματα – εκφραστές της Κεντροαριστερας παλεύουν να ξεπεράσουν τα προβλήματα, η χώρα ταλαιπωρείται απο τα διαχρονικά. Τα ανίατα. Εκείνα που κάθε τόσο κάνουν την εμφάνισή τους στα δελτία ειδήσεων -συνήθως- όταν έχει ήδη γραφτεί ο τραγικός, ο μαύρος επίλογος της τραγωδίας.
Μιας τραγωδίας που αποφεύχθηκε τις προηγούμενες ώρες στον πολύπαθο σιδηρόδρομο, αλλα καραδοκεί. Και η αποφυγή της εδράζεται σε δυο πυλώνες. Πρώτος και κύριος η εμπειρία και η νηφαλιότητα εργαζομένων που όλα αυτά τα χρόνια γνωρίζουν από πού να φυλαχθούν και μαζι να (προ)φυλάξουν τις ζωες των επιβατών τους. Όπως συνέβη και στην περίπτωση του Προαστιακου την Παρασκευή. Η επικοινωνία των δυο μηχανοδηγων απετρεψε το μοιραιο.
Αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας δεν θα είχε συμβεί τίποτα από όλα αυτά, είπε ο μηχανοδηγός αργότερα σε συνέντευξη του στον ΣΚΑΙ. Σε μια φράση, όλη η ουσία.
Διαβάστε περισσότερα: Παραλίγο σύγκρουση στον Προαστιακό: «Αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας δεν θα είχε συμβεί τίποτα», λέει ο μηχανοδηγός
Ο δευτερος πυλώνας ειναι η διαχρονικη τυχαιότητα στην οποια αφήνονται ολα ή σχεδόν ολα στην Ελλάδα.
Πράγματι. Και τουτο διότι ενάμιση χρόνο μετα την τραγωδία στα Τεμπη οι διαφορές ειναι πολύ λιγότερες απο τις ομοιότητες στον σιδηρόδρομο.
Ενάμιση χρόνο μετα απο το σοκ, και όλες τις υποσχέσεις, γίνονται τρία περιστατικα σε 24 ωρες που επιβεβαιώνουν του λόγου το (τραγικό) αληθές.
Πρώτο στον Προαστιακό όπου δυο τρένα παραλίγο να συγκρουστούν. Όχι σε καποιο περιαστικό σημείο αλλά μέσα στην Αθήνα. Δεύτερο, στις Αφίδνες με το δέντρο που καρφώθηκε στο τζάμι του μηχανοδηγού ο οποίος μάλλον θα πρέπει να ευχαριστεί την τυχη του, παρα την ετοιμότητα του σιδηρόδρομου. Τρίτο, ένα ακόμα δέντρο που έκοψε τον δρόμο σε αμαξοστοιχία με 80 επιβατες, αυτή τη φορά στο Διακοπτό.
Δείτε επίσης: Εισαγγελική παρέμβαση για την παραλίγο σύγκρουση των δυο τρένων του Προαστιακού
Το επίδικο ήταν, είναι και θα είναι πως συζητάμε τα ίδια ακριβώς.
Ενάμιση χρόνο μετά τα Τεμπη, το «πάμε και όπου βγει» δεν ειναι απλώς μια θλιβερή ανάμνηση αλλα τρανή απόδειξη-υπενθύμιση πως ελάχιστα έχουν αλλάξει.
Γιατί τελικά: Πάμε αλλά δε βγαίνει πουθενά…
Διαβάστε περισσότερα: Hellenic Train: Με… λεωφορεία τα δρομολόγια μετά την πρόσκρουση αμαξοστοιχίας σε πεσμένα δέντρα