Παιχνίδι καθυστερήσεων και υπεκφυγές για το βανδαλισμό στην Εθνική Πινακοθήκη

Παιχνίδι καθυστερήσεων και υπεκφυγές για το βανδαλισμό στην Εθνική Πινακοθήκη

Καμιά πρεμούρα δεν έχει το υπουργείο Πολιτισμού να υπερασπιστεί την Εθνική Πινακοθήκη και τη διευθύντρια Συραγώ Τσιάρα. Είναι χαρακτηριστική η μέχρι τώρα αφωνία της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, η οποία έχει αφήσει ουσιαστικά μόνη την κ. Τσιάρα στην πιο δύσκολη στιγμή της θητείας της, μετά την απόφαση του μουσείου να μαζέψει τα βανδαλισμένα έργα του Χριστόφορου Κατσαδιώτη από το δάπεδο εξαιτίας των απειλών εναντίον του θεσμού, των εργαζόμενων και των επισκεπτών.

Μια απόφαση που ήρθε σε ευθεία αντίθεση με τις αμέσως προηγούμενες ανακοινώσεις της διευθύντριας ότι τα έργα θα παρέμεναν in situ για να υπενθυμίζουν το βίαιο γεγονός.

Χωρίς καμιά ενσυναίσθηση από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ για το πλήγμα στο κύρος του μουσείου και της ίδιας της κ. Τσιάρα και με τον κόσμο του πολιτισμού να βοά για την απόσυρση των έργων, εξέλιξη που ισοδυναμεί με ομολογία ήττας από το δημόσιο μουσείο αλλά και ανικανότητας του επιτελικού κράτους να προστατέψει ένα δημόσιο κτίριο από τους αφιονισμένους χριστιανοταλιμπάν που θέλουν να βάλουν τα δικά τους αυθαίρετα όρια στην τέχνη.

Εν τω μεταξύ και η χθεσινή ανακοίνωση της Εθνικής Πινακοθήκης μυρίζει φόβο και συμβιβασμό. Παρά τις τοποθετήσεις περί «απαρέγκλιτης αφοσίωσης στο άρθρο 16 του Συντάγματος που κατοχυρώνει την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης», έντονο προβληματισμό προκαλούν οι αναφορές περί «συνεργασίας ανάμεσα στην Εθνική Πινακοθήκη και το Κέντρο Μελετών Ασφαλείας (ΚΕ.ΜΕ.Α.) με αντικείμενο την εκπόνηση σχετικής μελέτης ασφαλείας».

Δηλαδή θα περιμένουμε την ολοκλήρωση της μελέτης που δεν ξέρουμε πόσο θα κρατήσει για να προστατευτούν τα έργα, το μουσείο και οι εργαζόμενοι; Και πώς είναι δυνατόν η πρόσφατα ανακαινισμένη υπερσύγχρονη Πινακοθήκη να μην έχει επαρκή μέτρα ασφαλείας;

Αυτή είναι η στήριξη της κ. Μενδώνη στο θεσμό, η οποία, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, είναι σε συνεννόηση με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοϊδη για την αναβάθμιση των μέτρων προστασίας του οργανισμού. Πέραν τούτου ουδέν για την άμεση τύχη των έργων.

Πού θα βρίσκονται τα έργα που αποσύρθηκαν εν μια νυκτί για να μην ερεθίζουν τους φανατικούς, τα οποία πληροφορούμαστε ότι αυτή τη στιγμή συντηρούνται και αποκαθίστανται; Θα ξανακρεμαστούν ή το όλο θέμα θα γίνει γαργάρα για να μη δυσαρεστηθεί η Ιερά Σύνοδος, το ακροδεξιό ακροατήριο και οι σκοταδιστές;

Σύμφωνα με το ίδιο δελτίο «εξετάζονται με τη συμβολή ειδικών οι τρόποι και οι προϋποθέσεις της ασφαλούς επανέκθεσής τους». Η επί τούτου αοριστία της διατύπωσης αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά όχι μόνο για το πότε αλλά και για τον αν τα έργα θα εκτεθούν ξανά. Και πάντως το παιχνίδι των καθυστερήσεων που επέλεξαν να παίξουν η διοίκηση του μουσείου και το ΥΠΠΟ όχι μόνο δεν πείθει αλλά είναι και επικίνδυνο διότι δίνει την εντύπωση του συμβιβασμού και της συνεχιζόμενης λογοκρισίας των έργων της έκθεσης «Η σαγήνη του Αλλόκοτου», σε επιμέλεια της ίδιας της Συραγώς Τσιάρα.

Διαβάστε επίσης:
Κύρτσος: Κρατώντας τον Τσάφο ο Μητσοτάκης στέλνει μήνυμα στον Ερντογάν

Κυπριακό: Υπήρξε «ουσιαστική πρόοδος» στην πενταμερή, δήλωσε ο ΓΓ του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες

H πιο σύντομη Προανακριτική της Μεταπολίτευσης

Θεσσαλονίκη: Νέοι ομαδικοί τάφοι στο Γεντί Κουλέ αποκαλύπτουν τη φρίκη του Εμφυλίου (Photos)

Προανακριτική: Να παραπεμφθεί στη δικαιοσύνη ζητά ο Τριαντόπουλος

Βαρκελώνη: Συνελήφθη ο 24χρονος που κατηγορείται για τη δολοφονία συνομηλίκου του στο Μαρούσι (Video)

Κυνική δήλωση Συρίγου για τους νεκρούς στα Τέμπη: «Μακάρι το 2043 να λέμε πως ο χαμός τους έγινε η αφορμή να ξυπνήσουμε»

Νίκος Τσάφος: «Πυρά» από Κύπριο βουλευτή και επιστολή στον Μητσοτάκη – «Απαράδεκτη η αναφορά του στο ψευδοκράτος»

Documento Newsletter